Verlichtings / Xenon vraagjes

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
MikePeters
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 11:22
Locatie: Eindhoven

Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door MikePeters » do 11 okt 2012, 10:15

De volgende stap is om de verlichting aan te gaan passen.
Ik wil xenon van pilot in de Up gaan monteren.
dimlicht: pilot xenon
dagrijverlichting: PIAA H-724
knipperlichten: Philips Silvervision
stadslicht: ?????
mistlichten: ?????

Ik heb alleen nu een paar vraagjes:
- zijn de dimlichten H4 of H7? Van de dealer heb ik namelijk een lampensetje gekregen in H7, echter overal zie ik dat men H4 gebuikt voor de dimlichten.
- de mistlichten zijn HB4, maar wat is een goede vervanger daarvoor? Xenon zal een bak licht gaan geven. De mistlichten moeten dan niet gaan wegvallen ivm bochtenverlichting.
- Moet ik bi-xenon pakken of de "normale"? Wat geeft het grootlicht bij een gewone up?

Alvast bedankt.

Mike.
High up, 75pk, BMT, Candy White, drive-, executive- en dynamic-pakket, panorama-kanteldak.

Mijn topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=1057

Timmii
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 16:15
Locatie: Hoofddorp

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Timmii » do 11 okt 2012, 10:35

Hee mike. Paar antwoorden op jou vragen.
Verlichting zover ik weet is h4. Echter moet je voor bi xenon hebben wil je ook grootlicht hebben.
Xenon in je mistlampen icm bocht verlichting zou ik niet doen , dit omdat de ballast telkens moet opstarten.ook voor je lamp is niet het beste. Daarnaast moet de lamp nog warm worden voor goed zicht. Mischien kun je vor een led vervanger gaan. Greetz

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Ron UP » do 11 okt 2012, 17:12

En nog ff dit: aftermarket xenon mag niet bij onze Ups omdat we geen reiniginsinstallatie op de koplampen hebben zitten.
en eigenlijk moet je het niet willen ook met die grote reflectors, je krijgt heel veel strooilicht.

Maarrrr je hebt wel veeeel meer zicht !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
MikePeters
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 11:22
Locatie: Eindhoven

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door MikePeters » do 11 okt 2012, 18:25

Dat is niet meer correct.
Xenon mag nu in elke auto worden ingebouwd ongeacht het bouwjaar.

De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden.

Een actueel overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via deRijksdienst voor het Wegverkeer:
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 202011.pdf

Let op, de aangepaste keuringseisen zijn pas zichtbaar vanaf ingangsdatum 1 april 2012

De aankondiging van de wijziging in de Staatscourant (nr 19193, 28 oktober 2011) is hier te lezen:

www.officielebekendmakingen.nl
High up, 75pk, BMT, Candy White, drive-, executive- en dynamic-pakket, panorama-kanteldak.

Mijn topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=1057

Gebruikersavatar
MikePeters
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 11:22
Locatie: Eindhoven

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door MikePeters » do 11 okt 2012, 18:32

Maar wat ik eigenlijk wil weten is:

- komt het grootlicht bij een Up ook uit het dimlicht of is er een aparte lamp?
- Wat is de beste vervanger voor het stadslicht?
- ik wil geen xenon in de mistlichten, maar wel een goede vervanger ivm het xenon in de koplamp. Wat is dan daarvoor de beste vervanger?

Ik hoop dat er iemand is die me daar antwoord op kan geven.
Alvast bedankt.
High up, 75pk, BMT, Candy White, drive-, executive- en dynamic-pakket, panorama-kanteldak.

Mijn topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=1057

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door tweetup » do 11 okt 2012, 19:07

Hoi mike,

als vervanging voor je mistlichten zou je LED hb4 kunnen nemen.:)
Hier heb je een linkje:
http://www.xenonworld.nl/component/page ... /vmcchk,1/
Voor stadlicht kan je ook led gebruiken alleen die zijn nog niet pasklaar te koop.
Hier is al een topic over op het forum. Er zijn wel alternatieven welke feller/blauwer licht geven.
Het grootlicht zou ik niet weten.

Mvg,
Adriaan
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Ron UP » do 11 okt 2012, 20:40

Ok duidelijk Mike !!

Weer wat geleerd :D maar het strooilicht blijf je houden he ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door GuidoUp » za 13 okt 2012, 13:23

Het grootlicht is de zelfde lamp als dimlicht... H4
met de dagrijlampen / stadslichten met je kijken op www.kew.nl naar de piaa t20 lampen.. stuk feller.. (echter zijn er nog geen perfecte leds hier voor te krijgen zonder aanpassingen)
in de mistlampen zou ik niks doen... als je led in gaat bouwen heb je hier niks meeer aan.. (kwa licht sterkte)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door stofzuiger7 » za 20 okt 2012, 01:27

Voor de mistlampen heb ik ook xenon look lampen gevonden:
http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/x ... look-blauw

er is namelijk ook een HB4 maat van deze dingen, ben alleen op zoek naar lampen voor dagrijverlichting
opzoek naar kleur wit blauwi, rond de 8000k..

iemand suggesties?

nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door nnicolai » wo 14 nov 2012, 15:13

Goedemiddag,
ik heb zelf een seat mii.
Ik heb pilot h4 bi-xenon gemoteerd.
Ik heb zelf ook bochtenverlichting in laten schakelen maar de pilot xenon is 35watt en pakt 1 aansluiting van je h4 lampen waardoor de bochtenverlichting niet werkt.
Ik heb dat opgelost om er ene goeie weerstand aan te hangen maar deze werd zo heet dat ik er gene vertrouwen in had ( had 2 x 50watt weerstand) alles smolt weg.
Uit eindelijk heb ik de bochten verlichting weer uit laten zetten.
Ik heb zelf hb4 led mistlampen
t20 led stads en dayligts
h4 bixenon pilot 6000k
t10 kentekenplaatverlichting.
Mijn volgende stap in om bij me voeten een verlicihting (rode gloed)te maken die aan is tijdens het rijden en als de auto uit is die verlichting ook uit is.


mvg noël

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door TV_UP! » wo 14 nov 2012, 19:44

nnicolai schreef:Goedemiddag,
ik heb zelf een seat mii.
Ik heb pilot h4 bi-xenon gemoteerd.
Ik heb zelf ook bochtenverlichting in laten schakelen maar de pilot xenon is 35watt en pakt 1 aansluiting van je h4 lampen waardoor de bochtenverlichting niet werkt.
Ik heb dat opgelost om er ene goeie weerstand aan te hangen maar deze werd zo heet dat ik er gene vertrouwen in had ( had 2 x 50watt weerstand) alles smolt weg.
Uit eindelijk heb ik de bochten verlichting weer uit laten zetten.
Ik heb zelf hb4 led mistlampen
t20 led stads en dayligts
h4 bixenon pilot 6000k
t10 kentekenplaatverlichting.
Mijn volgende stap in om bij me voeten een verlicihting (rode gloed)te maken die aan is tijdens het rijden en als de auto uit is die verlichting ook uit is.


mvg noël
mss een tip w8 verlichting niet echt duur en geeft ook veel sfeer aan het interieur extra voordeel dat je gelijk leeslampjes hebt.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door nnicolai » wo 14 nov 2012, 21:17

Ja heb ik overnagedacht ga eerst dit doen kost ongeveer 15 euro houders en al. Mvg noel

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Pop Up! » wo 14 nov 2012, 21:43

T10 in de kentekenplaat, waar kun je die het goedkoopst krijgen en bouw je die makkelijk zelf erin? Lijkt me wel mooi zo'n witte kentekenplaat verlichting. Iemand enig idee?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Antera » vr 16 nov 2012, 23:37

weet niet of deze passen en f die hetzelfde zijn als in de Up
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door GuidoUp » zo 18 nov 2012, 07:39

ik heb de kentekenverlichting al vervangen door led... stuk mooier :)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door LegacySystem » zo 18 nov 2012, 07:42

;) @GuidoUp......heb jij dat adresje nog voor die ledjes van de kentekenplaat? Alvast bedankt
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Pop Up! » zo 18 nov 2012, 11:31

LegacySystem schreef:;) @GuidoUp......heb jij dat adresje nog voor die ledjes van de kentekenplaat? Alvast bedankt
Ja, ik zoek er namelijk ook nog een....?
Iemand enig idee waar en hoe duur?

En is dit makkelijk zelf te doen?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door LegacySystem » zo 18 nov 2012, 11:46

:D lampjes vervangen is een koekie! Alles staat keurig toegelicht in het instructieboekje. Het interieurlampje niet, maar dat was echt heel simpel. Wil even weten of er nog een ander (en goedkoper) adres is dan de laatste waar ik het ledje voor het interieur heb besteld
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Pop Up! » zo 18 nov 2012, 12:52

Ok bedankt! En ja ik wil ook wel weten waar je een goed en goedkoop ledje voor de kenteken plaat kunt scoren.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Verlichtings / Xenon vraagjes

Bericht door Antera » zo 18 nov 2012, 14:57

Afhankelijk of ze Canbus geschikt moeten zijn is dit misschien wat. Weet niet wat ze ergens anders kosten
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Plaats reactie