Ruitensproeier

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Ruitensproeier

Bericht door Vinniepilon » ma 17 jun 2013, 06:19

Mark&Kelly schreef:Het is ons ook nog niet opgevallen.

Je kan tegenwoordig de terugroepacties vinden op https://ovi.rdw.nl/ Het is namelijk sinds een paar maanden verplicht om alle terugroepacties te melden ;)

Grts,

Mark
Een terugroepactie is alleen als het gevaarlijk "kan" zijn, en dat is dit niet, alleen hinderlijk. :(
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Ruitensproeier

Bericht door Patrick-Brand » di 25 jun 2013, 17:48

Ik heb nog nooit de drang gevoeld om m'n achterruiterwisser te moeten gebruiken.. Dus nog nooit gebruikt, lekt daarom ook niet.
Lijkt de enige tip te zijn, gewoon niet gebruiken. Dan lekt hij ook niet. ;)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Ruitensproeier

Bericht door BarMove(d)Up » di 25 jun 2013, 19:01

Patrick-Brand schreef:Ik heb nog nooit de drang gevoeld om m'n achterruiterwisser te moeten gebruiken.. Dus nog nooit gebruikt, lekt daarom ook niet.
Lijkt de enige tip te zijn, gewoon niet gebruiken. Dan lekt hij ook niet. ;)
Helaas is mijn ervaring anders. Ik heb mijn ruitenwisser 2 weken geleden voor het eerst gebruikt, maar daarvoor had ik toch af en toe straaltje op mijn achterruit.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: Ruitensproeier

Bericht door VW UP » zo 07 jul 2013, 14:49

Ik heb ook last van een lekkende ruitensproeier. Heeft iemand al wat meer info waar het aan kan liggen.
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Ruitensproeier

Bericht door Pop Up! » zo 07 jul 2013, 18:06

Patrick-Brand schreef:Ik heb nog nooit de drang gevoeld om m'n achterruiterwisser te moeten gebruiken.. Dus nog nooit gebruikt, lekt daarom ook niet.
Lijkt de enige tip te zijn, gewoon niet gebruiken. Dan lekt hij ook niet. ;)
Dat is lekker makkelijk ja, waarom zit het er dan op?
Waarom heb je dan een auto gekocht, kun je hem net zo goed laten staan verslijt hij ook niet.... :roll:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Ruitensproeier

Bericht door Patrick-Brand » zo 07 jul 2013, 18:35

Pop Up! schreef:
Patrick-Brand schreef:Ik heb nog nooit de drang gevoeld om m'n achterruiterwisser te moeten gebruiken.. Dus nog nooit gebruikt, lekt daarom ook niet.
Lijkt de enige tip te zijn, gewoon niet gebruiken. Dan lekt hij ook niet. ;)
Dat is lekker makkelijk ja, waarom zit het er dan op?
Waarom heb je dan een auto gekocht, kun je hem net zo goed laten staan verslijt hij ook niet.... :roll:
Dat moet je aan meneer VW vragen! :D Maar serieus, enig idee hoeveel auto's er zijn die standaard geen wisser hebben? Heel veel sedans bijv. Volvo, Audi.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ruitensproeier

Bericht door JuP ! » zo 07 jul 2013, 18:50

Een hatchback heeft een stijlere achterkant, en dan vervuilt de achterkant (en achterraam) dus veel sneller dan bij een sedan. Er zijn merken die sedans mét ruitenwisser achter leveren, maar het is minimaal.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Ruitensproeier

Bericht door Pop Up! » wo 10 jul 2013, 19:13

Iemand al hiervoor naar de dealer geweest en een oplossing gekregen?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Ruitensproeier

Bericht door UpSie » wo 10 jul 2013, 21:12

Voor mij de moeite niet waard eigenlijk om voor terug te gaan

Groeten Leen.

treevdl
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 11:56

Re: Ruitensproeier

Bericht door treevdl » do 18 jul 2013, 12:43

Ook ik heb last van die druipende ruitensproeier (Citigo). Heb dit door de dealer als klacht bij de importeur laten registreren.
Ik hoop dat er meer mensen dit gaan doen. Heb de auto nog geen week en heb al lelijke, ingebrande sporen op het raam.
Hoe meer mensen deze klacht bij hun dealer aangeven, hoe eerder er iets aan gedaan wordt.

Gebruikersavatar
klaas
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 02 feb 2013, 13:48

Re: Ruitensproeier

Bericht door klaas » do 18 jul 2013, 21:06

het is mij opgevallen als je de achtersproeier heb gebruikt dat als je daarna de achterklep omhoog doet en weer dicht dat er dan een beetje uitloopt enkele keren, en daarna niet meer.

groet Klaas

George
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 21:12

Re: Ruitensproeier

Bericht door George » wo 09 okt 2013, 21:29

Hallo ik heb nu 6 dagen een groove up en ook bij mij lekt de achtersproeier, vanaf dag 1 ! , eerst dacht ik dat het van de nieuwigheid kwam, donderdag de auto nieuw geleverd dus maandag maar naar de dealer en daar werd verteld dat dit wel vaker voorkomt bij de up , en dat vw een nieuwe sproeier had ontwikkeld want de originele sproeier van de up had een slechte terugslag klep waardoor het niet of soms of nooit afsluit, en ze hebben in mijn up een nieuwe gezet en je gelooft t niet , deze lekt nog harder !! echt , bij de vw dealer wisten ze het ook niet meer en gingen weer met vw hoofdkantoor bellen . ik zou volgende week wel wat van ze horen . had toch meer verwacht van vw in deze

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Ruitensproeier

Bericht door DonkUp » do 10 okt 2013, 20:29

Ik heb er (nog steeds) geen last van, ook niet als ik hem even gebruikt heb. Na het sproeien houdt het meteen op met stromen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Ruitensproeier

Bericht door Inge » za 12 okt 2013, 07:14

Hier ook er nog steeds geen last van.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

WvW
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 21:10

Re: Ruitensproeier

Bericht door WvW » zo 13 okt 2013, 18:05

Move Up! van 30 sept. 2013:
Na een week al een straaltje op de achterruit.
Lijkt inderdaad, zoals eerder gezegd, in combinatie met opendoen van achterklep en gebruik vd sproeier (ook al is dit alleen voor de voorruit}, te zijn.
Ook verder te verklaren dat straaltje van boven is gemonteerd.
Ik ga er verder geen werk van maken of er zal in de toekomst iets komen zodat het makkelijk is te verhelpen. 8-)

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ruitensproeier

Bericht door ABT-UP » vr 18 okt 2013, 07:41

gister de Up opgehaald,en op de snelweg ,had ik al een nat achter raam, en duidelijk zichtbaar dat het uit de achter ruiten sproeier loopt

Albion
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 okt 2013, 16:12

Re: Ruitensproeier

Bericht door Albion » ma 24 feb 2014, 13:56

George schreef:Hallo ik heb nu 6 dagen een groove up en ook bij mij lekt de achtersproeier, vanaf dag 1 ! , eerst dacht ik dat het van de nieuwigheid kwam, donderdag de auto nieuw geleverd dus maandag maar naar de dealer en daar werd verteld dat dit wel vaker voorkomt bij de up , en dat vw een nieuwe sproeier had ontwikkeld want de originele sproeier van de up had een slechte terugslag klep waardoor het niet of soms of nooit afsluit, en ze hebben in mijn up een nieuwe gezet en je gelooft t niet , deze lekt nog harder !! echt , bij de vw dealer wisten ze het ook niet meer en gingen weer met vw hoofdkantoor bellen . ik zou volgende week wel wat van ze horen . had toch meer verwacht van vw in deze
Zoals in het bericht van George wordt aangehaald zou VW ondertussen een nieuwe ruitensproeier hebben ontwikkeld. Ik vroeg me dan ook af of iemand dit kan bevestigen en zo ja, de onderdeelnummers kan delen met ons?

Mijn Up heeft namelijk ook last van een lekkende ruitensproeier achter en ik heb ook last van een lekkende ruitensproeier vooraan aan de passagierszijde...

Over 2 weken gaat de up! binnen voor een grote beurt en ik zou het willen aankaarten, maar voor het geval dat je geen idee hebben waar ik heb over heb zou ik ze graag de onderdeelnummers willen geven...

Gebruikersavatar
richardm35
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27

Re: Ruitensproeier

Bericht door richardm35 » ma 24 feb 2014, 14:02

Ik heb er ook last van was toen direct daar de dealer gereden en hun legde mij uit dat er bij duurdere auto's 2 klepjes op de achteruitsproeier zitten en bij ons maar 1 daarom drupt ie af en toe en ik vind het eigenlijk helemaal niet zoon ramp


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
D-SUP!
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 06:30

Re: Ruitensproeier

Bericht door D-SUP! » ma 24 feb 2014, 15:12

Ik had er ook last van maar de dealer heeft het op weten te lossen. Het is dus niet iets wat er in hoort.

Groeten Daan
Volkswagen Groove Up! 60pk BMT | Oryx white pearl | Panorama dak

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Ruitensproeier

Bericht door DonkUp » ma 24 feb 2014, 20:53

D-SUP! schreef:Ik had er ook last van maar de dealer heeft het op weten te lossen. Het is dus niet iets wat er in hoort.

Groeten Daan
Hebben ze je ook verteld wat ze er aan gedaan hebben? Dat is misschien wel nuttige informatie voor degenen die er ook last van hebben, hier kunnen ze dan mee naar hun dealer om het op te laten lossen.
Zelf heb ik overigens geen last van een druipende ruitensproeier.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie