Terugroepactie; ECU update

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Inge » wo 19 mar 2014, 09:56

Kost het dus nog steeds tijd - mis de update niet dus die komt vanzelf wel.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Pop Up! » wo 19 mar 2014, 22:37

MicroUp schreef:Je hoort ook niks. Update wordt gewoon uitgevoerd bij je beurt. Is namelijk ook geen terugroepactie.

Dat is niet waar, mijn up heeft eind november een beurt gehad en toen werd er niets over gezegd.
Eind februari werd ik gebeld door de dealer of ik even langs wilde komen voor de update.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door MicroUp » vr 21 mar 2014, 10:06

Dat heet service. Maar een dealer is niet verplicht om klanten te bellen. Het is namelijk een stilzwijgende update, die een dealer bij onderhoud mag uitvoeren.
Een up! met wat extra's.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Touchwood » vr 04 apr 2014, 09:47

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om zelf zo'n firmware update van je Up te doen. Is wel raar. Volkswagen zou de software gewoon via internet beschikbaar moeten stellen. Net zoals dat met andere firmware updates gaat. Van camera's, van tv's, van pc-moederborden, etc, etc.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door --BUMP-- » vr 04 apr 2014, 10:23

Hmm, zou deze update te maken hebben met het af en toe waarnemen van een soort schroeilucht uit de ventilatieroosters?
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Touchwood » vr 04 apr 2014, 12:16

Ik had geen schroeilucht in de auto. Als ik het goed begrijp is het een bug, die er voor zorgt, dat de koelventilator vaker dan nodig spanning krijgt.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door JoVe » zo 06 apr 2014, 11:46

Las net wel op de site van de RDW over onderstaande update voor UP jes van 01-2013 tm 03-2013








Terugroepregister















Terug naar zoekresultaten

Print (PDF)
Geen Acrobat Reader?
Details terugroepactie
Referentiecode producent69J5
Meldende producent/distributeurPon's Automobielhandel B.V.
Referentiecode RDWMGP130053
Publicatiedatum RDW02-05-2013

Merk/TypeVOLKSWAGEN UP! (AA, 01/2013-03/2013)


Categorie defectMotorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
Omschrijving defectDe mogelijkheid bestaat dat een verkeerd geprogrammeerd airbagregelapparaat is ingebouwd.

Materiële gevolgenBij een verkeerd geprogrammeerd airbagregelapparaat is de diagnosticeerbaarheid van de ongevalssensoren van de zij-airbag gedeactiveerd. Hierdoor kan een mogelijk voorkomende systeemfout in het zij-airbagsysteem niet herkend worden. Bij een ongeval activeren de zij-airbag en gordelspanner mogelijk niet of met vertraging.

Mogelijk gevaarVerhoogde kans op letsel bij een ongeval


Beschrijving van het herstelDe producent roept de betreffende voertuigen terug, neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt voor het maken van een afspraak verzocht contact op te nemen met een merkdealer. Het airbagregelapparaat wordt opnieuw geprogrammeerd.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd- Een brief
- Opbellen of persoonlijk benaderen


Meer informatie op internetNiet bekend
Meer informatie via telefoonnummerNiet bekend

Opmerkingen RDWGeen



Heeft u vragen over deze terugroepactie neemt u dan contact op met de producent/distributeur. De RDW kan u verder geen informatie verstrekken.

© RDW Over deze site
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Autheo » zo 06 apr 2014, 13:38

JoVe schreef:Las net wel op de site van de RDW over onderstaande update
Omschrijving defectDe mogelijkheid bestaat dat een verkeerd geprogrammeerd airbagregelapparaat is ingebouwd.

Beschrijving van het herstelDe producent roept de betreffende voertuigen terug, neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt voor het maken van een afspraak verzocht contact op te nemen met een merkdealer. Het airbagregelapparaat wordt opnieuw geprogrammeerd.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd- Een brief
- Opbellen of persoonlijk benaderen
Zoals je in het bericht kunt lezen, wordt men voor die terugroepactie benaderd, dus wie dat betreft moet er inmiddels al wel van gehoord hebben. De update waar het in dit topic over gaat, is geen terugroepactie in die zin. Niemand krijgt daar bericht over, maar het wordt bij het onderhoud uitgevoerd.

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Sijo » za 07 jun 2014, 21:06

Autheo schreef: Zoals je in het bericht kunt lezen, wordt men voor die terugroepactie benaderd, dus wie dat betreft moet er inmiddels al wel van gehoord hebben. De update waar het in dit topic over gaat, is geen terugroepactie in die zin. Niemand krijgt daar bericht over, maar het wordt bij het onderhoud uitgevoerd.
Klopt. Bij mij is de software update afgelopen donderdag gedaan bij de 45000 km beurt. Maar de dealer vertelde ook dat ze sinds "vandaag" en dat was dus die donderdag, een bericht hadden gekregen dat de software update niet voldeed, en er ook "een kastje" vervangen moest worden die met die ventilator te maken heeft. Onderdeel is besteld, en ik word gebeld als het er is.....
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door Jos Bosch » za 07 jun 2014, 22:38

Neem aan dat als er iets vervangen MOET worden we allemaal iets te horen krijgen.
Mijn eerste beurt bij VAG techniek laten doen en hier is ook de update er op gezet.

Dus ik wacht rustig af.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door inMnUppie » vr 13 jun 2014, 10:02

Xanderv schreef:Geen invloed op de vagcom, voor de rest merk ik er niks van. Vorige maand bij mij gedaan.
Dat is fijn om bevestigd te zien. Check na elk garagebezoek even of m'n vagcom instellingen niet zijn veranderd.

Nadat mijn stuur was gestolen na inbraak toen ie 3 maanden oud was, moesten ze ook zaken opnieuw inregelen.
De werkplaatsmanager heeft mij toen verzekerd, dat als er vagcom instellingen gereset zouden zijn, het op kosten van de garage weer goed gezet zou worden.

Verder was bij mij de opmerking na de beurt van vorige week, dat het een terugroepactie betrof en dat ik gebeld zou worden als 'het onderdeel' binnen was :?:
Zou het bij mij dan ook al het vervangen van een ventilatormotor zijn?
Of hebben ze de software nog niet binnen?
Ik wordt gebeld als 'het' binnen is... ben benieuwd.

OK, had 2e pagina van de tread niet gelezen, als het idd "het kastje" betreft, dan zal ik moeten wachten tot het binnen is ;)
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Terugroepactie; ECU update

Bericht door inMnUppie » vr 20 jun 2014, 09:45

inMnUppie schreef:
Xanderv schreef:Geen invloed op de vagcom, voor de rest merk ik er niks van. Vorige maand bij mij gedaan.
Dat is fijn om bevestigd te zien. Check na elk garagebezoek even of m'n vagcom instellingen niet zijn veranderd.

Nadat mijn stuur was gestolen na inbraak toen ie 3 maanden oud was, moesten ze ook zaken opnieuw inregelen.
De werkplaatsmanager heeft mij toen verzekerd, dat als er vagcom instellingen gereset zouden zijn, het op kosten van de garage weer goed gezet zou worden.

Verder was bij mij de opmerking na de beurt van vorige week, dat het een terugroepactie betrof en dat ik gebeld zou worden als 'het onderdeel' binnen was :?:
Zou het bij mij dan ook al het vervangen van een ventilatormotor zijn?
Of hebben ze de software nog niet binnen?
Ik wordt gebeld als 'het' binnen is... ben benieuwd.

OK, had 2e pagina van de tread niet gelezen, als het idd "het kastje" betreft, dan zal ik moeten wachten tot het binnen is ;)
Gisteren telefoontje gehad, dat het onderdeel binnen was, was vanmorgen meteen als eerste (7:50) aan de beurt, update:
- ik heb meegekeken, voor het vervangen moet de auto op de brug, het te vervangen kastje (ongeveer oude nokia groot) zit aan de balk / wielkast bij de ventilator geschroeft met 1 bout en heeft een dikke stekker.
- daarna moet de software een update krijgen, hier staat een kwartier voor, en het duurde ook een tijdje
- VAGCOM instellingen idd niet veranderd
- totale handeling duurde 3 kwartiertjes, ik kon erop wachten
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Plaats reactie