Vertekening in achteruit

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » za 26 jul 2014, 16:38

Goede dag,

Vraagje onze nieuwe up heeft een vertekening in de achterruit.
De dealer gaf aan dat dit vaker voor komt maar dat ze er niks aan kunnen doen?
Dit antwoord kreeg ik na 4 weken pas
Dat het mogelijk kwam daar dat de nieuwe ruiten wat donkerder zijn.
En volkswagen geen vervanging vergoed omdat het daar waarschijnlijk weer in zou zitten
Moet ik hier nu genoegen meenemen?
Het rijdt storend als je file rijdt krijg je gewoon hoofdpijn als je door de achterruit kijkt

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Jos Bosch » za 26 jul 2014, 20:43

Ja had ik ook.Dacht al dat het aan mij zelf lag.Maar na het tinten is het een stuk minder.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door pkfreak » za 26 jul 2014, 20:52

Niet te veel naar die mooie vrouwtjes achter je kijken :D
Gr. Michel

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » za 26 jul 2014, 20:55

Jos Bosch hoe gaat dat in zijn werk?
PkFreak daar heb ik niet zon last van ben zelf een gelukkig getrouwde vrouw
Maar dit lijkt me eigenlijk niet mijn probleem toch maar die van de garage of zie ik dit verkeerd?

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Jos Bosch » za 26 jul 2014, 21:26

Ik neem aan dat je bedoelt hoe het tinten gaat.Word gewoon folie overgeplakt en naar mijn idee is het dan een stuk minder.Vond dat zelf ook zeer irritant maar eerlijk gezegd verder niks mee gedaan.als je de achteruit van buiten bekijkt is hij ook niet helemaal glad.Zit er ook een vertekening in.Bij de ene wat meer als de anderen.

Meen zelfs gelezen te hebben dat er iemand daarvoor een nieuwe ruit of een vergoeding voor heeft gekregen.

Gewoon blijven vol houden bij de dealer.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » zo 27 jul 2014, 08:17

Onze dealer gaf aan daar zelf geen vergoeding voor te krijgen en hij kan niet garanderen dat het met nieuwe ruit over zou zijn.
En de edition die nog in de showroom staat heeft hetzelfde probleem.
Mijn man wou ook al een vergoeding ervoor vragen maar ja ik rij erin en heb er last van.
Helaas willen ze niet de ruit van mijn oude up verwisselen die had namelijk nergens last van en staat nog gewoon bij hun

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Xanderv » zo 27 jul 2014, 09:01

Zet er een klep in van een mii of citigo :) geen idee of het past hoor haha. Raar probleem, heeft het ook te maken met het golven wat je ziet bij het zwarte deel van de klep?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » zo 27 jul 2014, 19:33

Ik heb geen last van vertekening in het zwarte deel van de klep.
Dat was wel bekend bij de dealer maar ook daar worden reparaties niet aan vergoed.
Vind het jammer dat ik nu dit probleem heb. De vorige up kende dit probleem niet

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door RobertJ » ma 28 jul 2014, 00:25

Niet accepteren. Als ze het niet in orde maken kun je ze altijd in gebreke stellen, daar zitten ze niet op te wachten dus voeren ze het vast wel uit.

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » ma 28 jul 2014, 15:51

RobertJ bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.
We gaan ze van de week eerst nog even bellen en daarna is de volgende stap misschien inderdaad wel in gebreken stellen.
Maar vind dat ook wel weer een stap we hebben daar toch 4 jaar op rij een nieuwe auto gekocht.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Jos Bosch » ma 28 jul 2014, 19:11

[quote="3eUp"]RobertJ bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.
We gaan ze van de week eerst nog even bellen en daarna is de volgende stap misschien inderdaad wel in gebreken stellen.
Maar vind dat ook wel weer een stap we hebben daar toch 4 jaar op rij een nieuwe auto gekocht.[/quote

Nou dan zouden ze zeker iets voor je kunnen doen.Als je elk jaar een nieuwe koopt.
Had Zondag nog een stuk gereden en het valt mij ook nog steeds op.Maar ik stoor me er eigenlijk niet meer aan.
Hopelijk word dit naar behoren opgelost.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door RobertJ » ma 28 jul 2014, 21:15

Ik kan me nog goed herinneren dat ik me tijdens mijn eerste rijles(8jrterug) erg had verbaasd over hoe onzichtbaar het achterruit was(als in: helder, prettig door te kijken). Een vertekening lijkt me dan ook zeker onacceptabel en heb het nog nooit meegemaakt. Een dealer kan daar zeker wat aan doen, destemeer je een vaste klant bent :)

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door ABT-UP » vr 01 aug 2014, 07:16

tja de DEALERS van vw tegenwoordig ,,,om te huilen en dan zeg ik het heel netjes.

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » ma 15 sep 2014, 20:46

En inmiddels is het alweer 3 weken geleden dat we contact met de dealer gehad hebben en nog steeds niks van ze gehoord.
Zouden we ze dan echt in gebreke moeten stellen.
Per 1 september is onze garage over gegaan naar een andere dealer welke moeten we dan aansprakelijk stellen?
Als het goed is zou er voor mij als klant niks veranderen en ook het personeel is hetzelfde gebleven

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Nicoup! » di 16 sep 2014, 10:56

3eUp schreef:En inmiddels is het alweer 3 weken geleden dat we contact met de dealer gehad hebben en nog steeds niks van ze gehoord.
Zouden we ze dan echt in gebreke moeten stellen.
Per 1 september is onze garage over gegaan naar een andere dealer welke moeten we dan aansprakelijk stellen?
Als het goed is zou er voor mij als klant niks veranderen en ook het personeel is hetzelfde gebleven
Heb je de wagen in onderhoud bij Dago ?

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » di 16 sep 2014, 20:01

Onderhoud nog niet nodig gehad aan deze auto. Maar ze zijn daar inderdaad gekocht

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door 3eUp » vr 19 sep 2014, 20:52

Vandaag de klacht bij PON neergelegd.
Nu afwachten wat door uitkomt
Dus als er meer zijn met dit probleem meldt het dan aub bij PON

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Vertekening in achteruit

Bericht door Gert » ma 10 nov 2014, 22:15

Is er al nieuws?

Heb je je best gedaan om er niet op te letten? Je kijkt normaal wel vaak - via de spiegel - door de achteruit maar dan toch telkens maar even lijkt me. Zou me kunnen voorstellen dat je eraan went. Ik zelf heb een zogenaamde zwever in mijn ogen. Je ziet dan als het ware steeds een vliegje voor je ogen die er niet is. Kortom: ik zie ze vliegen! Even dacht ik dat ik gek zou worden en dat euthanasie nodig zou zijn. Na korte tijd (dagen geen weken) zie je ze niet meer. Ze zijn er nog wel want als ik mijn ogen open doe smorgens zie ik ze nog heel even. Daarna niet meer.

Zoniet. Dan zou ik mijn poot stijf houden totdat ik een nieuwe ruit kreeg. Als het echt hinderlijk is kan en mag het niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie