Rammelend geluid

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Jieve
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 13:17

Rammelend geluid

Bericht door Jieve » di 05 aug 2014, 14:06

Afgelopen april een vw up gekocht, 2e hands met 18.000 km's op de teller.
Auto rijdt echt goed.
Echter heb ik wel een paar dingen waar ik van denk of het wel zo zou moeten werken.

Bijvoorbeeld bij het schakelen, als je schakelt dan hoor de dat duidelijk, alsof er iets los zit. Ook als ik in de garage in z'n 1 rij, dan maakt de auto herrie, alsof iets los zit.
Heb dit aangegeven bij de vw dealer, die geven aan dat dit bij elke up is.
Wil graag weten hoe dit bij jullie is.

Had ook aangegeven dat als ik hem in z'n achteruit wil zetten dit niet altijd even makkelijk gaat, kreeg als antwoord dat elke up dit heeft omdat het niet gesynchroniseerd is.
Hebben jullie dit ook?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rammelend geluid

Bericht door Tom Westendorp » di 05 aug 2014, 14:07

Het zijn wat vaker voorkomende problemen. Gebruik de zoekfunctie maar eens dan zul je veel van dit soort zaken tegenkomen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Philles
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 07:32

Re: Rammelend geluid

Bericht door Philles » di 05 aug 2014, 20:57

Als je hem niet in z'n achteruit krijgt moet je de koppeling een keer opnieuw intrappen en opnieuw naar z'n achteruit schakelen, meer auto's / merken hebben dit "probleem"

whuitema
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 17:43

Re: Rammelend geluid

Bericht door whuitema » wo 06 aug 2014, 06:10

Jieve schreef:Afgelopen april een vw up gekocht, 2e hands met 18.000 km's op de teller.
Auto rijdt echt goed.
Echter heb ik wel een paar dingen waar ik van denk of het wel zo zou moeten werken.

Bijvoorbeeld bij het schakelen, als je schakelt dan hoor de dat duidelijk, alsof er iets los zit. Ook als ik in de garage in z'n 1 rij, dan maakt de auto herrie, alsof iets los zit.
Heb dit aangegeven bij de vw dealer, die geven aan dat dit bij elke up is.
Wil graag weten hoe dit bij jullie is.

Had ook aangegeven dat als ik hem in z'n achteruit wil zetten dit niet altijd even makkelijk gaat, kreeg als antwoord dat elke up dit heeft omdat het niet gesynchroniseerd is.
Hebben jullie dit ook?
OOk onze Up ging niet makkelijk in zijn achteruit. Moest eerst in zijn 1 een klein stukje naar voren en daarna kon hij in zijn achteruit. bij controle bleek de tandwiel van de versnellingsbak vervangen te moeten worden. Kosten ongeveer 1000,-- Dit viel bij ons in de garantie.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Rammelend geluid

Bericht door --BUMP-- » wo 06 aug 2014, 11:24

Hier hetzelfde: de 'rammel' zit er al bijna 90.000 km in, onveranderd.

Het inleggen van de achteruit ging in het begin altijd soepel, maar na ca. 50.000 km begon het steeds vaker een probleem te worden. Koppeling intrappen of even de pook naar 1 of 2 bewegen helpt, dealer zegt dat het normaal is dus daar ga ik dan maar vanuit.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Pup!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 11:32

Re: Rammelend geluid

Bericht door Pup! » do 07 aug 2014, 20:32

Laat ook eens naar het hitteschild kijken.

Onze up maakte ook een rammelend geluid, vooral bij een koudstart. Eerste keer ben ik ook met het bekende kluitje het riet in gestuurd ... dat het een producteigenschap is. Uiteindelijk bleek het hitteschild gescheurd.

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Rammelend geluid

Bericht door inMnUppie » vr 08 aug 2014, 16:12

Jieve schreef:Afgelopen april een vw up gekocht, 2e hands met 18.000 km's op de teller.
Auto rijdt echt goed.
Echter heb ik wel een paar dingen waar ik van denk of het wel zo zou moeten werken.

Bijvoorbeeld bij het schakelen, als je schakelt dan hoor de dat duidelijk, alsof er iets los zit. Ook als ik in de garage in z'n 1 rij, dan maakt de auto herrie, alsof iets los zit.
Heb dit aangegeven bij de vw dealer, die geven aan dat dit bij elke up is.
Wil graag weten hoe dit bij jullie is.

Had ook aangegeven dat als ik hem in z'n achteruit wil zetten dit niet altijd even makkelijk gaat, kreeg als antwoord dat elke up dit heeft omdat het niet gesynchroniseerd is.
Hebben jullie dit ook?
Achteruit klinkt bekend, bij mij niet altijd, maar koppeling in uit helpt altijd. Idd niet gesynched, maar dat is bij meerdere auto's zo.
1e versnelling komt ook ooit wel eens voor, als ik start stop gebruik. In z'n vrij koppeling los, en dan rolt ie soms nog een paar cm.
Dan even goed duwen en het rijdt weer.

Duidelijk horen dat ie schakelt en na koppeling laten komen, hoor ik ook, maar met radio aan valt het niet op, ja dat is normaal.
Let wel, het is een klein licht autootje, dus weinig ruimte en kosten besparing voor geluidsisolatie.

Is idd verder een geweldig auto om in te rijden, ben super tevreden, zeker omdat ik 'm al ruim 2 jaar rijd, en dus een van de eerste van band in Nederland had.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Rammelend geluid

Bericht door Xanderv » vr 08 aug 2014, 17:46

Ja achteruit heb ik ook. Zelfs met de Leon had ik het heel soms. Ik vind het niet storend, ff in de vrij koppeling laten komen en dan weer intrappen en in de achteruit. Gaat altijd prima, gewoon ff een kleine handeling extra.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Rammelend geluid

Bericht door @@lgra » wo 13 aug 2014, 21:11

Rammelen is het niet echt maar wel erg rauw in de versnellingsbak bij het overschakelen. Met name als de auto goed warm is ( meer dan 30 km gereden) is het opvallend hoe rauw de bank klinkt op het moment van het op laten komen van de koppeling en enkele seconden daarna. Tis geen druklager, maar duidelijk tandwielgeluid. Iemand al eens succesvol reclamatie gedaan bij VW over dit ergelijke geluid??? En: Hoe ging de importeur hiermee om???
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Plaats reactie