Bescherming lak

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Bescherming lak

Bericht door Mick_up! » vr 25 mei 2012, 00:22

ik heb de lak laten behandelen met Flon4000 en bevalt me prima.
http://www.flon4000.nl/
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Bescherming lak

Bericht door Up-Jury » vr 25 mei 2012, 00:59

Mick_up! schreef:ik heb de lak laten behandelen met Flon4000 en bevalt me prima.
http://www.flon4000.nl/
:geek:
Ok!! 2 juni krijg ik mijn auto en ik heb ook een beetje hierin verdiept. Ook natuurlijk mijn up zo gaaf mogelijk te houden en zeker een overweging maak om een Lakverzegeling aan te schaffen. Die Flon4000 sprak mij het meest aan omdat dit een PTFE (teflon) behandeling is, je hebt ook bedrijven die een blanke lak aanbieden.

Dus ben ik nog wel even aan het kijken waar ik voor ga. Maar als er al 1 iemand Flon4000 adviseerd....

Steenslag voorkom je bijna niet, beter om toch meer afstand te houden op je voorganger, en rustig rijden als er werkzaamheden zijn of net is gebeurd op wegen, vooral in straten zie net opnieuw gelegd zijn....je herkent het wel.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Bescherming lak

Bericht door Up-Jury » di 29 mei 2012, 20:24

Heb nu een afspraak gemaakt op 7 juni om mijn auto ook te behandelen met Flon4000.

Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Bescherming lak

Bericht door Mick_up! » di 29 mei 2012, 21:26

Up-Jury schreef:Heb nu een afspraak gemaakt op 7 juni om mijn auto ook te behandelen met Flon4000.
goed bezig
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Bescherming lak

Bericht door Pop Up! » vr 21 dec 2012, 14:12

Up-Jury schreef:Heb nu een afspraak gemaakt op 7 juni om mijn auto ook te behandelen met Flon4000.

Wat zijn de kosten van deze behandeling, als ik vragen mag?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bescherming lak

Bericht door oubaasje » vr 21 dec 2012, 20:55

zo min mogelijk de auto wassen. En ook niet poetsen.
Mijn Nissan Almera zilvergrijs metallic zag er na 11 jaar uit alsof hij zo uit de showroom kwam.
Wel na een vorstperiode met pekel op de weg de onderkant (laten) schoonmaken. En natuurlijk vogelpoep meteen weghalen.
Nu een rode Highup (die na 3200 km nog niet door de wasstraat geweest is) en over 2 weken ingeruild wordt voor een donkerblauwe metallic Moveup (met automatische versnellingsbak).
Ik hoop dat die Moveup er over 11 jaar nog net eender uitziet als bij de aflevering (in januari 2013).
En ik hoop dat van mezelf ook, al twijfel ik daaraan!
Ad

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Bescherming lak

Bericht door el coche SEAT » vr 21 dec 2012, 21:26

Zelf heb ik de permagard lakbescherming.
Kosten ongeveer 250 euro.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Bescherming lak

Bericht door Up-Jury » zo 23 dec 2012, 07:37

Pop Up! schreef:
Up-Jury schreef:Heb nu een afspraak gemaakt op 7 juni om mijn auto ook te behandelen met Flon4000.

Wat zijn de kosten van deze behandeling, als ik vragen mag?
Kosten zijn 250 Euro.

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Bescherming lak

Bericht door Mikester » za 29 dec 2012, 13:31

Die lakpantsers zijn allemaal weggegooid geld helaas. Ik wil niemand voor de borst stoten, maar het is echt complete onzin die ze op de lak smeren. Het is gewoon een sealant met een standtijd van een paar maanden. De dealers wuiven altijd met een standtijd van enkele jaren, maar deze producten bestaan gewoonweg niet op de markt. Daarnaast wassen de meeste mensen hun auto ook in de wasstraat. Het sop dat ze daar gebruiken breekt het 'pantser' zelfs in enkele keren compleet af!

Je kunt beter zelf een goede wax of sealant kopen en je auto daar elke paar maanden mee behandelen. Ook is wassen in de wasstraat niet aan te bevelen.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Bescherming lak

Bericht door Inge » za 29 dec 2012, 14:20

Ben het hierin helemaal met Mikester eens. Ik heb me de afgelopen tijd heel aardig verdiept in hoe de auto mooi en goed beschermd te houden. Tijdens mijn zoektocht ben ik op het carclean.nl forum beland en heb daar veel goede tips en adviezen gekregen waarna ik zelf aan de slag ben gegaan. De auto ziet er nu tig keer mooier uit dan toen ik hem ophaalde bij de dealer en is nu ook een heel stuk beter beschermd. Het heeft me wel wat tijd gekost maar als ik naar het resultaat kijk dan is het dat dubbel en dwars waard geweest. Goed bijhouden is voor mij vanaf nu dan ook het devies dan oogt de auto altijd mooi en is goed beschermd (kortom regelmatig wassen met een goede shampoo en 4x per jaar in een goede autowas zetten (met een uitgebreidere behandelbeurt - zoals beschreven in de 2e link).

Hieronder de link van mijn 1e posting op het carclean.nl forum en de link naar de beschrijving van en het resultaat van alle arbeid.
http://forum.carclean.nl/cc_postst15224 ... delen.aspx
http://forum.carclean.nl/cc_postst15371 ... post310277
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Bescherming lak

Bericht door Pop Up! » za 29 dec 2012, 18:25

Bedankt voor de link Inge! Erg handig :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Bescherming lak

Bericht door Mikester » za 29 dec 2012, 19:20

Ik zit ook al een tijdje op het carclean-forum. Kijk eens naar de volgende link: http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/ ... ntser.aspx

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Bescherming lak

Bericht door Jojo » za 29 dec 2012, 19:24

@Inge.
Het carclean forum is echt een leuk forum. Ik had me daar ook al aardig ingelezen maar nog niets aangeschaft. Begreep algauw dat ik een aardig lijstje producten nodig had en heb nooit geweten dat er zoveel waxen enz bestonden. 8-) Wel handig dat je z'n overdekte garage onder je huis hebt.

@Mikester
Dat over waxoyl had ik een tijd geleden al eens gelezen. Leuke test. Ben blij dat ik dat nooit heb laten doen..... :?
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Bescherming lak

Bericht door Inge » za 29 dec 2012, 20:33

@ Mikester leuk dat je ook op het carclean forum zit - ga dadelijk je link bekijken

@Jojo, ja dat klopt je hebt inderdaad best wel wat producten nodig maar als je mijn lijstje gebruikt dan kom je een heel eind. Weet niet of je de nieuwsbrief ontvangt maar daar stond een leuke bonnen actie in (helaas wel pas in te wisselen vanaf maart) geldig om aan te schaffen vandaag en morgen nog. Mocht je spullen willen aanschaffen dan is het waarschijnlijk de moeite waard nu te investeren in bonnen en in Maart te gaan bestellen.En ja het is ene fijn forum met lieve, behulpzame aardige mensen - een beetje zoals hier, nietwaar? ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Bescherming lak

Bericht door N!jntje » zo 30 dec 2012, 01:34

Ik heb zelf thuis ook alle afgeleverde auto's (golf6 cabrio, polo 9n3 en golf variant) in onderhoud kwa poetsen.
Het leuke is dat de vw dealer zelf had aangegeven dat ze mij geen waxoyl behandeling wilden aansmeren. Gewoonweg omdat mijn poetskunsten volgens hun zeggen ver boven deze waxoyl behandeling staat:p
Het blijven mooie verkooppraatjes. Maar een beetje poetser kan deze behandeling beter zelf doen! Evt exp gebruiken... Of juist een andere sealant...

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Bescherming lak

Bericht door BarMove(d)Up » za 16 mar 2013, 22:30

Ben net volledig leeg gelopen op een bestelling bij carclean.nl
Maar weet nu wel dat ik mijn auto gewoon goed kan onderhouden.
Heb nog niet alles maar na een bestelling van bijna 200 eurootjes vond ik het even genoeg.

Als ik wil investeren in een goede poetsmachine: wie heeft ervaringen die die wil delen?
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Bescherming lak

Bericht door N!jntje » za 16 mar 2013, 23:47

Als je leuk wilt beginnen dan kun je het eens proberen met een dap 500 of 900. Een leuke machine voor een leuk prijsje:)! Gebruik hem zelf nu al een tijdje en ben er zeker over te spreken!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Bescherming lak

Bericht door Inge » zo 17 mar 2013, 07:54

Dat is goed om te horen daar de dap tzt ook mijn collectie komt uitbreidden - eerst echter nog wat andere carclean producten op mijn lijstje staan.

@barmove(d)up - dat was ook mijn eerste bestelling rond de 200,--, echter meerdere zijn er daarna gevolgd - en heb nu (naar ik vind) mijn basis nog niet compleet - wel zo goed als na de volgende bestelling. Wacht nog even op een leuke aanbieding waar producten van mijn wensenlijstje op staan. Wil oa nog eraser, bug squash, meg's glass concentrate aanschaffen, de nodige handpads, meer Monello doeken en de Monello polijst kit V2. En ga zo maar door.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

car care zuid
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:28

Re: Bescherming lak

Bericht door car care zuid » zo 24 mar 2013, 13:49

Beste mensen ,
Ik zie heel veel verschillende reacties betreft de ventureshield beschermingsfolie, maar heb het idee dat er niemand echt mee bekend is .
de folie is dus super sterk en 95% transparant en laat geen steenslag door en er komen geen messen aan te pas omdat de ventureshield met een plotter wordt uitgesneden in het model van de auto,dit is mogelijk voor elke auto vanaf bouwjaar 2000 tot heden .
de folie verkleurt ook zeker niet en is nagenoeg onzichtbaar.
om het complete verhaal over de folie te lezen verwijs ik naar mijn website www.carcarezuid.nl of voor foto's op facebook zoeken op car care zuid
voor degene die er geen vertrouwen in heeft nodig ik die maar al te graag uit om in mijn bedrijf een kijkje te nemen en de folie zelf te testen op sterkte.

groet eric
car care zuid

car care zuid
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:28

Re: Bescherming lak

Bericht door car care zuid » zo 24 mar 2013, 13:54

TOP UP! schreef:Ik ben van plan mijn Up! voor een lange tijd te rijden en wil daarom de auto zo lang mogelijk mooi houden.

Ik las op internet iets over het product: VentureShield

Dit is een produkt dat voornamelijk op de voorbumper en motorkap wordt aangebracht om de auto tegen steenslag te beschermen.

Mijn idee is om dit ook op de achterbumper en de deuren te plakken om zo de auto tegen kleine parkeerschades te beschermen...

Heeft iemand toevallig ervaring met dit product?

Ik vind een carwrap te duur voor een stadsauto ( kost toch gauw rond de 1400 euro!, het voordeel is dan wel weer dat je een unieke kleur voor je Up! kan kiezen.)
Beste mensen ,
Ik zie heel veel verschillende reacties betreft de ventureshield beschermingsfolie, maar heb het idee dat er niemand echt mee bekend is .
de folie is dus super sterk en 95% transparant en laat geen steenslag door en er komen geen messen aan te pas omdat de ventureshield met een plotter wordt uitgesneden in het model van de auto,dit is mogelijk voor elke auto vanaf bouwjaar 2000 tot heden .
de folie verkleurt ook zeker niet en is nagenoeg onzichtbaar.
om het complete verhaal over de folie te lezen verwijs ik naar mijn website www.carcarezuid.nl of voor foto's op facebook zoeken op car care zuid
voor degene die er geen vertrouwen in heeft nodig ik die maar al te graag uit om in mijn bedrijf een kijkje te nemen en de folie zelf te testen op sterkte.

groet eric

Plaats reactie