Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Bhuddymahn » zo 20 okt 2013, 18:14

Wat ik probeer te zeggen is dat als je in de achteruit wilt schakelen, je eerst compleet stil moet staan. Als je achteruit rijdt en je wil weer vooruit hoef je niet eerst compleet stil te staan (= gesynchroniseerde 1e versnelling). Tevens kan je gewoon tijdens het rijden terugschakelen naar de eerste versnelling, iets wat alleen kan als de eerste versnelling gesynchroniseerd is.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door GasDwerg » zo 20 okt 2013, 23:10

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco9n3
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 11:35

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Marco9n3 » ma 21 okt 2013, 17:14

eerste beurtje net gehad €89,-

15.000 km in 7 maanden tijd
My ride: VW High UP!Bluemotion

ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)

(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » wo 23 okt 2013, 06:55

Gisteren naar de garage geweest en 1e beurt gehad 99,--. Olie ververst, alles nagelopen, parafanbak gecontroleerd op viezigheid, binnendeurbekleding op 2 punteh op nieuw vastgezet - klipjes waren losgeschoten- en de versnellingskabels opnieuw afgesteld. En wat er verder nog onder standaard kleine beurt valt. Ze zijn ca 2uur met de auto bezig geweest.

Schakelen merk ik nu al een klein verschil - lijkt soepeler te gaan. Zal deze week niet veel rijden (schoolvakantie) dus volgende week hoop ik verschil te merken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » do 24 okt 2013, 07:41

En weer terug geweest naar de garage - schakelen is nog steeds niet zoals het hoort te zijn. Had op een kort ritje al meteen problemen met de 1 en de achteruit. De dealer heeft er nu een melding van gemaakt bij PON - nu maar afwachten of en wanneer we er iets van gaan horen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » do 24 okt 2013, 19:11

Ai hopen dat ze het snel kunnen verhelpen Inge.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » vr 25 okt 2013, 06:45

Yep, hoop ik ook. Is wel erg lastig + gevaarlijk midden op de weg niet meer achteruit of vooruit te kunnen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » wo 30 okt 2013, 12:46

Net de dealer aan de telefoon gehad en de auto gaat daar komende woensdag naar toe en dan gaan ze donderdag de versnellingsbak demonteren en kijken of ze iets kunnen vinden. Krijg netjes een leenauto mee.

Ze gaan dan ook meteen kijken naar de bobbeltjes die ik op de deur heb. Loopt een draadje over op het Skoda Citigo gedeelte.

Ben benieuwd wat ze gaan vinden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
The Boyz
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 09:51

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door The Boyz » wo 30 okt 2013, 14:11

Nou succes er mee Inge.
We horen wel hoe het afloopt.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » za 23 nov 2013, 11:30

Zojuist bij Profile Tyre Center Veenendaal geweest voor de 30.000 km beurt. Met nieuwe olie en een nieuw luchtfilter, voor een symphatieke prijs. Ook gelijk de winterbanden er onder laten zetten.
Topservice en zeer vriendelijke mensen, zeker een aanrader voor servicebeurten (en natuurlijk banden) dit adres AfbeeldingAfbeelding
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » za 23 nov 2013, 12:03

up! schreef:Zojuist bij Profile Tyre Center Veenendaal geweest voor de 30.000 km beurt. Met nieuwe olie en een nieuw luchtfilter, voor een symphatieke prijs. Ook gelijk de winterbanden er onder laten zetten.
Topservice en zeer vriendelijke mensen, zeker een aanrader voor servicebeurten (en natuurlijk banden) dit adres AfbeeldingAfbeelding
Een symphatieke prijs klinkt goed, maar is moeilijk te vergelijken. Kun je die voor ons omrekenen in euro's? ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » za 23 nov 2013, 12:11

Autheo schreef:Een symphatieke prijs klinkt goed, maar is moeilijk te vergelijken. Kun je die voor ons omrekenen in euro's? ;)
125 euro voor de 30.000 km beurt, volgens mij rekent de Volkswagen dealer 285 euro, voor een beurtje met alleen nieuwe olie en een luchtfilter. Ik zag vandaag ook dat Profile Tyre Center Veenendaal ook Bosch servicepunt is, en ze hebben allerlei erkenningen. Maar ik kreeg al veel eerder een zeer goede indruk van deze Profile vestiging.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » za 23 nov 2013, 12:12

Inge schreef:
Ze gaan dan ook meteen kijken naar de bobbeltjes die ik op de deur heb. Loopt een draadje over op het Skoda Citigo gedeelte.
Waar kunnen we dat draadje precies vinden? Heeft dit forum nog afzonderlijke gedeeltes voor elk van ons trio dan? :?:

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » zo 24 nov 2013, 09:25

Nee loopt bij het Skoda forum onder Citigo
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » zo 24 nov 2013, 14:18

Inge schreef:Nee loopt bij het Skoda forum onder Citigo
Dank je voor de verduidelijking, ben gelijk even gaan kijken. Is misschien voor de up! en Mii ook interessant om in de gaten te houden. Ze komen immers van precies dezelfde band uit de fabriek. Hier de link:

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/ ... tigo.20667

Inge, houdt jij ons hier op de hoogte?

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » zo 24 nov 2013, 15:26

Yep, doe ik al regelmatig - maar geloof dat meesten zelf ook wel regelmatig kijken. ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Thijsvdvl » zo 24 nov 2013, 16:12

Bij Vagtechniek staan de prijzen duidelijk op hun website vermeld.

http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... lrgaq6ub70

Daarbij maken we gebruik van originele VW onderdelen en dat gaat mijn voorkeur naar uit.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door rednax » wo 27 nov 2013, 11:34

Hoe zit het met de garantie als "elders" de beurten worden uitgevoerd ? De 15.000 km beurt kost bij de Seat dealer 149 euro, terwijl dezelfde beurt bij Skoda 99 euro kost.

Als het voor de garantie niet uitmaakt, laat ik de beurt bij Skoda doen ;)
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 nov 2013, 11:39

Dat is wel vreemd ja.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » wo 27 nov 2013, 11:53

Is eerder eens voorbij gekomen, de garantie weet ik niet maar 1e beurt is goedkoper bij skoda, 2e weer duurder 3e gelijk geloof ik waardoor het eindplaatje op hetzelfde uitkomt.

Er is nog niemand geweest die duidelijk kan zeggen of je garantie nou vervalt als je ergens anders een beurt laat uitvoeren.

Zou wel grappig zijn want waar Ik heen ga is een skoda/seat dealer. Zouden er dan monteurs in een skoda jas lopen en een stel in Seat jassen??!!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie