led lampen voor achterlichten ?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Xanderv
Forum eindbaas

Re: led lampen voor achterlichten ?

Bericht door Xanderv » vr 17 jan 2014, 11:42

Gaan jullie serieus kibbelen over het rendement van een motor omdat je uit wil rekenen hoeveel je verbruikt als je led lampen gebruikt ... Haha.

Ik wil niet de eikel uithangen hoor maar er is niet bekend wat de dynamo op brengt en hoe deze nou precies werkt. Dan heeft de hele berekening toch al geen nut?

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat je beter je rijstijl aan kunt passen dan je verbruik terug proberen te brengen met led lampen, wat je in de eerste berekening 0,06 l/u zou opleveren. En in die berekening zitten nu al hiaten.

Een keer het gaspedaal iets te ver intrappen en weg gaat je winst ;) but thats just my 2 cents.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber

Bericht door Touchwood » vr 17 jan 2014, 11:44

Alle kleine beetjes helpen. [WHITE SMILING FACE]
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » vr 17 jan 2014, 12:35

Xanderv schreef:Gaan jullie serieus kibbelen over het rendement van een motor omdat je uit wil rekenen hoeveel je verbruikt als je led lampen gebruikt ... Haha.

Ik wil niet de eikel uithangen hoor maar er is niet bekend wat de dynamo op brengt en hoe deze nou precies werkt. Dan heeft de hele berekening toch al geen nut?

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat je beter je rijstijl aan kunt passen dan je verbruik terug proberen te brengen met led lampen, wat je in de eerste berekening 0,06 l/u zou opleveren. En in die berekening zitten nu al hiaten.

Een keer het gaspedaal iets te ver intrappen en weg gaat je winst ;) but thats just my 2 cents.

Ik ga niet kibbelen over het rendement, ik snap de discussie daaromtrent ook niet. Als het 25% ipv 30% is dan wordt het 0.07l (per uur, dus per bijvoorbeeld 100km) Verder weten we wel aardig wat een dynamo doet, vandaar.

En inderdaad, het is een behoorlijk klein verschil. Al met al, om 1 liter te besparen (€1,60) moet je al 14 uur rijden om het terug te verdienen. Zelf neem ik dan ook geen led of andere verlichting.
Touchwood schreef:Alle kleine beetjes helpen. [WHITE SMILING FACE]
Zo is het :)

GasDwerg
Vagling liefhebber

Bericht door GasDwerg » vr 17 jan 2014, 14:22

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » za 18 jan 2014, 10:28

Hmm, dat coasting geloof ik nog niet zo in met handbakken, maar dat is misschien gewenning :)

Sent from my XT897

Plaats reactie