Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de 45.000 km beurt. Bij Profile Tyre Center, offertebedrag 85 euro. Had de Volkswagen dealer ook gevraagd om een offerte, en die gaven 151 euro op... Voor de duidelijkheid: het enige wat er moet gebeuren is nieuwe olie en een nieuw oliefilter
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Uitlezen, eventuele modificaties uitvoeren en als het goed iets meer dan alleen olie verversen[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Nee hoor, alleen olie verversen bij 45.000 km, niks meer. En een modificatie is voor mijn auto niet toepasselijk, zo wist ik al eerder. En uitlezen... tja,kost wel heel veel dan dat uitlezen... VW dealer vraagt gewoon 2x zoveel voor de beurt als de universele vakgarage (die zeker heel goed kan zijn)Vinniepilon schreef:Uitlezen, eventuele modificaties uitvoeren en als het goed iets meer dan alleen olie verversen[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Een deel van de meerprijs van de dealer zit hem natuurlijk in de mobiliteitsgarantie. Daarnaast wordt er volgens het onderhoudsschema nog een uitgebreidde check op diverse punten uitgevoerd(insert jokes about coffee temperatures). Als ze dit daadwerkelijk doen is de prijs natuurlijk wel te rechtvaardigen.
Sent from my XT897
Sent from my XT897
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ze kunnen absoluut heel goed zijn en soms nog wel beter. Maar zoals mobilteitsgarantie is ook handig, of je moet weer apart een ANWB abonnement afsluiten, dan ben alsnog meer kwijt.up! schreef:Nee hoor, alleen olie verversen bij 45.000 km, niks meer. En een modificatie is voor mijn auto niet toepasselijk, zo wist ik al eerder. En uitlezen... tja,kost wel heel veel dan dat uitlezen... VW dealer vraagt gewoon 2x zoveel voor de beurt als de universele vakgarage (die zeker heel goed kan zijn)Vinniepilon schreef:Uitlezen, eventuele modificaties uitvoeren en als het goed iets meer dan alleen olie verversen[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Hopelijk doen ze ook nog de bandenspanning[WINKING FACE]
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Hallo allemaal,
Ik heb het allemaal is door zitten lezen maar ben het overzicht een beetje kwijt.
Mijn Upje krijgt aankomende juni zijn Eerste Beurt.
Er staan pas 6000km
Maar ja na een jaar moet hij toch..
De vorige heb ik maar 5 maanden gehad dus die is nooit voor zijn eerste beurt geweest.
Maar wat zijn nou Normale kosten voor een eerste beurt?
Alvast bedankt!
Groetjes Anouk
Ik heb het allemaal is door zitten lezen maar ben het overzicht een beetje kwijt.
Mijn Upje krijgt aankomende juni zijn Eerste Beurt.
Er staan pas 6000km
Maar ja na een jaar moet hij toch..
De vorige heb ik maar 5 maanden gehad dus die is nooit voor zijn eerste beurt geweest.
Maar wat zijn nou Normale kosten voor een eerste beurt?
Alvast bedankt!
Groetjes Anouk
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Die ene keer per jaar gaat ie bij mij ook gewoon naar de SEAT-dealer ,alleen al vanwege het niet verspelen van recht op 4 jaar fabrieksgarantie en die 5 jr. mobiliteitsgarantie.
Heb zo'n (gratis) clubSEAT-pasje en dan krijg je ook gratis een zomercheck op 26 punten. Die normale onderhoudsbeurten stellen inderdaad weinig voor.(Kleine/ 15dkm beurt E149,- bij Seat)
http://seatseason.seat.nl/zomercheck/?u ... ercheck%2F
gr.
Heb zo'n (gratis) clubSEAT-pasje en dan krijg je ook gratis een zomercheck op 26 punten. Die normale onderhoudsbeurten stellen inderdaad weinig voor.(Kleine/ 15dkm beurt E149,- bij Seat)
http://seatseason.seat.nl/zomercheck/?u ... ercheck%2F
gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Bij de Volkswagen specialist (bijv. www.vagtechniek.nl) 89 euro.Anouk1984 schreef:Maar wat zijn nou Normale kosten voor een eerste beurt?
Bij de VW-dealer 151 euro.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
-
- Forum newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Nog een voorbeeld,
60.000km beurt bij de dealer 431 Euro bij bij VAG Nuenen 239 Euro (Up 60 pk).
60.000km beurt bij de dealer 431 Euro bij bij VAG Nuenen 239 Euro (Up 60 pk).
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik ben bij de vw dealer 220€ kwijt voor de 30k beurt.
Incl interieurfilter en reinigingsvloeistof.
Alles afgevuld en wel.
Vind de beurt voor €250 dan wel erg duur zonder de laatste 2.
Persoonlijk ben ik bv liever €50 meer kwijt voor een beurt bij de vw als bij profile.
Ik heb liever vw stempels in m'n onderhoudsboekje ook bij een aankoop kijk ik er altijd naar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Incl interieurfilter en reinigingsvloeistof.
Alles afgevuld en wel.
Vind de beurt voor €250 dan wel erg duur zonder de laatste 2.
Persoonlijk ben ik bv liever €50 meer kwijt voor een beurt bij de vw als bij profile.
Ik heb liever vw stempels in m'n onderhoudsboekje ook bij een aankoop kijk ik er altijd naar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Auto vandaag weg gebracht voor zijn eerste beurt, hij is een jaar oud, en er staat nu 5600km op de teller.
De kosten zijn 150,-
Dit ter info voor mensen die ook nog een eerste beurtje moeten geven
De kosten zijn 150,-
Dit ter info voor mensen die ook nog een eerste beurtje moeten geven
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Slechts 5600km, dan zijn de onderhoudskosten per km wel 3x zo hoog ik ben benieuwd waar ik op uit ga komen, ik zit in november dus kan miss nog een leuke eindejaarsactie meepakken
Sent from my XT897
Sent from my XT897
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Mwoah als het op stempels aankomt dan is een stempel van Vagtechniek denk ik zeker niet minder waard dan een dealer stempel. Daarbij verspeel je je recht op garantie niet omdat een dealer gewoon garantie moet geven waar je de auto ook in onderhoud hebt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Vanmorgen naar Vagtechniek gereden voor de eerste beurt van onze UP!
Waarom naar Vagtechniek???? Is gewoon een gevoel.
Moest 89 euro betalen.Ze hebben ook de update wat we anders bij de dealer zouden krijgen.Dus bij Vag kunnen ze dat ook.
En voor 70 euro verschil kan ik ook een jaar ANWB lid worden en sommige hebben dat al in hun verzekering zitten.
En de garantie blijft gewoon als ze originele onderdelen gebruiken.Ik heb zelfs een stempel gekregen voor de beurt.
En natuurlijk de prijzen van mij en Guido opgehaald
Waarom naar Vagtechniek???? Is gewoon een gevoel.
Moest 89 euro betalen.Ze hebben ook de update wat we anders bij de dealer zouden krijgen.Dus bij Vag kunnen ze dat ook.
En voor 70 euro verschil kan ik ook een jaar ANWB lid worden en sommige hebben dat al in hun verzekering zitten.
En de garantie blijft gewoon als ze originele onderdelen gebruiken.Ik heb zelfs een stempel gekregen voor de beurt.
En natuurlijk de prijzen van mij en Guido opgehaald
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Er zijn goede en slechte dealers. Zoals overal. Goed onderhoud gaat veel verder dan alleen af en toe een filtertje en olie verversen. Waarom is in de autowereld een dealer onderhouden auto meer waard dan eentje die dat niet is? Heel simpel, ongemerkt worden er tijdens de reguliere beurten allerlei updates of andere kleine verbeteringen uitgevoerd zonder dat de klant dat weet. Alleen als er echt grote wijzigingen komen, wordt dat verteld. Voor de rest is het een kwestie van vertrouwen dat het onderhoud goed en vakkundig wordt uitgevoerd. En er zijn zeker dealers die het niet zo nauw daarmee nemen en hun klanten als wandelende geldmachines zien. Maar gelukkig is er ook een deel ( en dat is volgens mij toch het grootste) dat wel degelijk over vakkennis beschikt en op een nette manier met zijn klanten omgaat. En natuurlijk kost autorijden geld. Mijn C1 had afwisselend kleine en grote beurten van resp. 195 en 295 euro. Maar voor dat geld heb ik 100000 km een perfect rijdende auto gehad die mij nooit in de steek gelaten heeft. En tussendoor heb ik nooit terug hoeven komen voor zaken die stuk gingen of niet in orde waren. Mijn ervaringen zijn juist minder bij universele autobedrijven en Kwikfit en consorten mogen niet eens in de buurt van mijn auto's komen. Bovendien maakt een dealer zijn hogere uurloon weer goed door efficienter werken omdat ze de auto's beter kennen t.o.v. de universelen. En natuurlijk geldt dit in zijn algemeenheid. Er zijn slechte dealers en goede universele garages. En voor de duidelijkheid: ik werk niet in de autobranche maar na 37 jaar rijden en inmiddels ruim 1,7 miljoen afgelegde kilometers heb ik wel uitgebreide ervaringen hiermee. Bovendien ben ik al ruim 22 jaar een fanatiek old- en youngtimerliefhebber en heb naast mijn dagelijkse twee auto's ook daarvan een aantal. En geloof me: op de lange duur is goed onderhoud veel goedkoper dan alleen maar olie en filtertjes wisselen. Tenzij je iedere 3 jaar een nieuwe koopt, dan krijgt de tweede eigenaar de rekening.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
19 juli gaat de auto naar VW dealer Pouw Zwolle voor de 1e beurt (i.v.m. garantiebehoud). Qua kilometers hoeft het niet, de Up! heeft nog geen 9000 km gereden, en olie om het jaar vervangen is ook de grootste onzin, maar goed. Ik moet € 109,00 betalen.
Wat mij verbaasde en waar ik van opkeek was dat de planner die ik sprak bij Pouw gewoon toegaf dat bijna alle Ups een vochtprobleem hebben!
Wat mij verbaasde en waar ik van opkeek was dat de planner die ik sprak bij Pouw gewoon toegaf dat bijna alle Ups een vochtprobleem hebben!
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Zo, jaarbeurt uitgevoerd. Ze hebben het regelapparaat vervangen, software met svm doorgevoerd 20 te 24AH. Wat dat laatste precies inhoudt weet ik niet. En er staat nog:
- AZ 19285599 20te
- 000 010 006 aanw. plaat
- AZ 19285599 20te
- 000 010 006 aanw. plaat
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Double post
Laatst gewijzigd door bvandep op za 26 jul 2014, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Nou HenkJan,
De 24AH werkplaatsactie is een maatregel die d.m.v. een update en een nieuw regelapparaat(van de koelluchtventilator) een probleem oplost die de drieling uit een bepaalde productieperiode kan hebben. De "fan" zou te vaak worden aangestuurd en dit heeft invloed op de levensduur van de onderdelen.
Maar dit is informatie die een dealer je kan en volgens mij zelfs moet geven... je moet er ten slotte voor tekenen.
Groeten en een goed weekend allen
De 24AH werkplaatsactie is een maatregel die d.m.v. een update en een nieuw regelapparaat(van de koelluchtventilator) een probleem oplost die de drieling uit een bepaalde productieperiode kan hebben. De "fan" zou te vaak worden aangestuurd en dit heeft invloed op de levensduur van de onderdelen.
Maar dit is informatie die een dealer je kan en volgens mij zelfs moet geven... je moet er ten slotte voor tekenen.
Groeten en een goed weekend allen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Nope dat hebben ze niet uitgelegd. Regelapparaat had ik al wel gelezen hier, maar ik meende dat er ook een software aanpassing zou komen.
Ik hoopte dat die software aanpassing ook mijn dagteller zou laten staan, maar helaas... hij springt gewoon weer terug naar de totale km/stand teller.
Maar goed... Hij is weer klaar voor een jaartje.
De airco leidingen zouden ook goed bekeken zijn en daar was niets mis mee. Toch blijft er vocht achter
Ik hoopte dat die software aanpassing ook mijn dagteller zou laten staan, maar helaas... hij springt gewoon weer terug naar de totale km/stand teller.
Maar goed... Hij is weer klaar voor een jaartje.
De airco leidingen zouden ook goed bekeken zijn en daar was niets mis mee. Toch blijft er vocht achter