Pagina 3 van 26

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 20:57
door GuidoUp
Het enige waarvoor ik nog naar de dealer ga is voor de beurten.. Meer niet



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 14:53
door GuidoUp
Nou hier is de reactie van pon

Geachte heer Van den Berg,



Hartelijk dank voor uw telefonisch verzoek over de remmen van uw Volkswagen up!. Ik vind het spijtig dat u onverwachte kosten heeft aan uw auto. Helaas moet ik u meedelen dat deze kosten niet in aanmerking komen voor vergoeding volgens de coulanceregelingen en garantie.



Remblokken en of remschijven zijn echter aan slijtage onderhevig waardoor uw Volkswagen-dealer, Wealer, de reparatie niet onder garantie kon uitvoeren. Dit gezien het feit dat door onze afdeling Garantie een eventuele garantieaanvraag, gezien de kilometerstand, wordt afgewezen.



Desondanks heb ik deze aangelegenheid met de heer R. Houben, van uw Volkswagen-dealer, besproken. Uw Volkswagen-dealer is bereid, gezien de relatie met u, om in samenwerking met ons u voor 20% op de aangegeven €320.- tegemoet te komen. Van uw Volkswagen-dealer zult u een creditnota ontvangen. Of word dit in mindering gebracht zodra u de reparatie laat uitvoeren.



Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn en dat mede door de goede service van uw Volkswagen-dealer een invulling is gevonden waarin alle partijen zich kunnen vinden.



Met vriendelijke groeten,

Pon’s Automobielhandel B.V.





Mevrouw A. Fokker

Volkswagen Klantenservice


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 14:54
door GuidoUp
Mevrouw a fokker
FOK JOU!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 15:46
door Xanderv
Zo tuurlijk! Ja is vrij normaal dat ze in 18000km zoveel slijten daar ze gaan trillen...

Lekkere service

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 16:06
door StefanK-Mii
320 is best veel is de complete remmerij :P of is jou dealer zo duur ?

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 16:50
door Upsilon
Heb je rechtsbijstand? Direct inschakelen.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 21:35
door --BUMP--
20% coulance is niet echt veel. Ik bedoel, logisch dat je niet voor 100% tegemoetgekomen wordt; je hebt immers al een aantal kilometers gereden. Maar dan nog zit ik meer aan 70-80% coulance te denken.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: do 03 apr 2014, 22:28
door JoVe
Men moet zich bij PON afvragen waarom er zoveel UPjes met schijf of wielnaaf problemen zijn en hierin actie ondernemen.
Waardoor komt dit en hoe kunnen we het verbeteren.
En zekers voor de mensen met de lage kilometerstanden.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 19:37
door Paulus
JoVe schreef:
Paulus schreef:Hier zelfde probleem. na 18.000+km kromme schijven. Flink trillen van stuur. Kreeg alleen 25% korting op vervangen schijven + blokken. Maar... nu 16.000km verder, begint bij zacht aanremmen richting stoplicht het weer. Voel het iets 'golven' de laatste meters voordat ik stilsta.

De argumenten met hete schijven je voet op de rem hebben. Koud/ warm elementen etc... sla ik in de wind -in mijn geval-. Met al mijn vorige auto's heb ik nog NOOIT kromme schijven gehad. Minimaal 60.000km met schijven altijd gedaan (en dan niet krom, maar gewoon dun gesleten). En ben niet anders gaan rijden, behalve rustiger-> mede door het mindere vermogen.

Het is toch wel opvallende dat degene die -wel- last hebben van kromme schijven, dit ook rond dezelfde gereden km's hebben steeds?!? Zegt mij meer wat van de duurzaamheid van de schijven, dan van de bestuurder zelf.

De argumenten met hete schijven je voet op de rem hebben. We rijden hier toch niet in de bergen dat je schijven bloedheet worden.
Tja, blijkbaar van 120kmu afremmen -normaal- en dan tijdens stilstand je voet op de rem houden, is een argument van mijn dealer, toen, dat de schijven onder de blokken niet af kunnen koelen en daardoor op blokbreedte dermate heet worden dat de schijven (met de tijd) krom gaan trekken. Rij daarna eens door een plas -zegt de dealer-, en de dealer heeft zijn case closed.

Mooi hè!

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 19:39
door Paulus
StefanK-Mii schreef:320 is best veel is de complete remmerij :P of is jou dealer zo duur ?
'Mijn VW dealer' is ook zo duur.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 19:42
door Paulus
--BUMP-- schreef:Mijn up is afgeleverd in juni 2013.

Hoe lang duurde het voor ik trillingen merkte bij het remmen:
- 1e set (fabrieksaf): 12.000 km (pas laten vervangen bij kmstand 15.000)
- 2e set: 18.000 km (pas laten vervangen bij kmstand 45.000)
- 3e set: 11.000 km (zit er nog op)
De mijne is mei 2012 geleverd.

Dus hier zit dus een jaartje tussen... lijkt me niet een case van per batch verschillend?!?

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 21:44
door GuidoUp
Ik ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: za 05 apr 2014, 21:28
door pianopass
Mijn up heeft het ook is van november 2013 en heb 13.000 km gereden.
Vooral de laatste meters voor stil stand dat hij had niet vloeiend remt vind ik irritant! Volgende week een onderhouds beurt dan ga ik dit even aankaarten

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: di 08 apr 2014, 12:52
door Tom
GuidoUp schreef:Bij de dealer met monteren 320 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Aardig gek, dat moet een stuk voordeliger kunnen. Tnx.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: di 08 apr 2014, 14:03
door MicroUp
Het komt wel eens voor dat de naaf (achter je remschijf) een kleine slag heeft van een paar MM. Dit zorgt ervoor dat je remschijf krom trekt. Aan de dealer aangeven dat ze eens naar je naven kijken (slag kunnen ze meten als ze alles gedemonteerd hebben). Mocht er idd een slag in je naaf zitten, dan is dit garantie, je krijgt nieuwe naven en schijven.

Zit er geen slag in je naven, dan is het helaas geen garantie.

Succes voor diegene!

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: di 08 apr 2014, 16:19
door CitigoCNG
Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: di 08 apr 2014, 16:24
door CitigoCNG
Voor de mensen die zo afgescheept worden met zo weinig kilometers. Jullie moeten jullie verenigen en of rechtsbijstand inschakelen of een programma als radar inschakelen. Want het is belachelijk na zo weinig kilometers.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: di 08 apr 2014, 16:30
door JoVe
CitigoCNG schreef:Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.

Hoe zijn je banden opgeslagen.
Ik had vroeger Bridgestone banden onder mijn Fiat Grande Punto en ook na wisseling winterbanden trilling in het stuur. Wielen uitgebalanceerd en zonder resultaat, vreemde zaak. Is zelfs doorgespeeld naar Bridgestone Nederland voor evt nieuwe banden. Helaas jammer.
Heb nu weer Bridgestone onder de High UP! en het zal mij benieuwen als de teller op 10 k staat.

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: wo 09 apr 2014, 08:24
door MicroUp
CitigoCNG schreef:Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.
Juist dat niet goed door remmen is funest voor schijven. Af en toe goed vol doorremmen is goed voor de "bite" van je remblokken op je schijven, blokken slijten regelmatiger en je schijven hebben minder te verduren omdat je je schijft "schoon" remt.

Geloof me, er zijn ook heel veel mensen die voor een stoplicht hun rem ingetrapt houden. Zeker als de schijven op tempratuur zijn en het vochtig weer is, kunnen je schrijven krom trekken.

Je kan kromme schijven herkennen als je vanaf een hogere snelheid afremt en je stuur en/of pedaal begint te trillen. Je kan dit niet voelen met 50 KM/H. Daarnaast kan je het ook herkennen aan trekken van je auto tijdens het remmen.

Kijken naar een schijf zegt niks, je kan dan niet zien of deze krom is :)

Re: Remschijf problemen

Geplaatst: wo 09 apr 2014, 09:30
door Touchwood
Als je veel remt worden de schijven sneller dun. En versleten dunne schijven trekken uiteindelijk allemaal krom.