Bescherming lak

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Bescherming lak

Bericht door TOP UP! » za 31 mar 2012, 09:57

Ik ben van plan mijn Up! voor een lange tijd te rijden en wil daarom de auto zo lang mogelijk mooi houden.

Ik las op internet iets over het product: VentureShield

Dit is een produkt dat voornamelijk op de voorbumper en motorkap wordt aangebracht om de auto tegen steenslag te beschermen.

Mijn idee is om dit ook op de achterbumper en de deuren te plakken om zo de auto tegen kleine parkeerschades te beschermen...

Heeft iemand toevallig ervaring met dit product?

Ik vind een carwrap te duur voor een stadsauto ( kost toch gauw rond de 1400 euro!, het voordeel is dan wel weer dat je een unieke kleur voor je Up! kan kiezen.)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bescherming lak

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 apr 2012, 13:15

Lijkt me niet bijster sterk. Het is gewoon een plak folie. Ik zou liever mijn geld in een kleine opknapbeurt van lak en body steken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bescherming lak

Bericht door Bryan » ma 02 apr 2012, 14:51

Petrolhead Tom schreef:Lijkt me niet bijster sterk. Het is gewoon een plak folie. Ik zou liever mijn geld in een kleine opknapbeurt van lak en body steken.
Weet niet wat de prijzen zijn ,maar op het voorste gedeelte van de moterkap en bumper is nog wel het overwegen waard als de kosten meevallen. Zoniet dan ben ik het met Tom eens.

Bryan

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Bescherming lak

Bericht door RonaldNL » ma 02 apr 2012, 15:48

Dit werkt totaal NIET als je dit op bv je voorbumper doet en je krijg er een steentje tegenaan gaat er zo door zit hhet nog op je bumper hooguit iets minder maar de folie is verziekt en ziet erniet uit gaat los laten nee dramaspul nooit never meer..
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bescherming lak

Bericht door Bryan » ma 02 apr 2012, 17:17

RonaldNL schreef:Dit werkt totaal NIET als je dit op bv je voorbumper doet en je krijg er een steentje tegenaan gaat er zo door zit hhet nog op je bumper hooguit iets minder maar de folie is verziekt en ziet erniet uit gaat los laten nee dramaspul nooit never meer..
Begrijp hieruit dat je hiermee niet zo goede ervaringen hebt :lol: :lol: ;)

Bryan

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Bescherming lak

Bericht door RonaldNL » ma 02 apr 2012, 18:12

YuP kun je je geld net zogoed aan mij overmaken :D
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bescherming lak

Bericht door Bryan » ma 02 apr 2012, 20:23

RonaldNL schreef:YuP kun je je geld net zogoed aan mij overmaken :D

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bryan

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Bescherming lak

Bericht door RoyVisser » di 03 apr 2012, 10:34

Ik lees er ook gemixte verhalen over. Verkleuringen en dergelijke, het ziet er wel steviger uit als plakfolie overigens en tegen kleine steentjes zul je absoluut beter beschermd zijn, maar of het esthetisch nou beter voor het oog is? Ja je hebt over een jaar of 5 misschien een auto met minder steenslag dan wanneer je het niet had gedaan, maar in die 5 jaar rijd je wel met folie over de neus wat duidelijk zichtbaar is en moeilijk te detailen. Dan spendeer ik dat geld over 5 jaar liever aan iemand die bijzonder goed is met een polijst machine en een Airbrush :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Bescherming lak

Bericht door Ben » vr 06 apr 2012, 09:28

Je kunt de lak ook beschermen met een waxol behandeling wordt de lak wel harder van geen bescherming tegen steenslag
is de lak beter beschermt tegen zure regen en vogelpoep . Bij een goede poetser krijg je er ook garantie op
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Bescherming lak

Bericht door TOP UP! » za 07 apr 2012, 14:36

Ik zie er nu ook vanaf! Ik heb gisteren iemand gesproken die mijn ramen gaat tinten. Hij vertelde mij dat hij een gewrapte auto weer in orginele staat moest brengen maar dat dit niet zo'n succes was. De auto was pas een jaar oud maar hij trok op de scherpe randen van de carrosserie zo de blanke lak mee..... . Deze persoon is professioneel ramentinter en heeft ook ervaring met wrappen.( auto was trouwens niet door hem gewrapped) . Hij zou persoonlijk nooit zijn eigen auto wrappen of of beschermen met anti steenslag folie omdat dit een behoorlijk nieuw 'iets' op de markt is en dus nog niet duidelijk is hoe het na een jaar of 5 eruit ziet.... ( als je nu al de lak eraf trekt dan ben ik benieuwd hoe dit over 5 jaar gaat...)

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Bescherming lak

Bericht door RonaldNL » za 07 apr 2012, 14:51

Ramen tinten mag ook niet overigens.... ga je gezeik mee krijgen..
The Only Way is UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Bescherming lak

Bericht door TOP UP! » za 07 apr 2012, 15:02

RonaldNL schreef:Ramen tinten mag ook niet overigens.... ga je gezeik mee krijgen..
Hoe bedoel je precies?

De achterruit een zijruitjes mogen gewoon getint worden. De voorste portierruiten moeten volgens europese regelgeving minimaal 70% licht doorlaten. De nederlandse politie geeft je een bekeuring als de lichtdoorlaatbaarheid van de voorste portierramen minder dan 55% licht doorlaat.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Bescherming lak

Bericht door RonaldNL » za 07 apr 2012, 15:20

Ja achterruiten idd ,voorportierruiten is volgens mij weer verandert , Folie mag sowiso al niet meer kun je ter plekke eraf halen ongeacht de doorlating maar je moet het ook treffen qua agent :D maar de Up ruiten zijn al donkerder dus waarom tinten ? Ook je eigen veiligheid je heb zo miscommunicatie met donkere ruiten echt nutteloos (puur mening he geen aanval :) ) zou je geld lekke rin leukere dingen steken voor de Up :D
The Only Way is UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Bescherming lak

Bericht door TOP UP! » za 07 apr 2012, 15:34

RonaldNL schreef:Ja achterruiten idd ,voorportierruiten is volgens mij weer verandert , Folie mag sowiso al niet meer kun je ter plekke eraf halen ongeacht de doorlating maar je moet het ook treffen qua agent :D maar de Up ruiten zijn al donkerder dus waarom tinten ? Ook je eigen veiligheid je heb zo miscommunicatie met donkere ruiten echt nutteloos (puur mening he geen aanval :) ) zou je geld lekke rin leukere dingen steken voor de Up :D

Ik ga de achterruiten niet super donker maken, wil natuurlijk nog wel genoeg kunnen zien... ( toch handig die park distance control ;) ).
de portieren laat ik in de heldere kleur ( minimaal 70% licht doorlatend) behandelen vanwege de veiligheid.

Dit werkt super bij een ongeluk of inbraak.

Hier ff een link om het effect te verduidelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=oN1TnQtR ... re=related

http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... 4gVnFyF-7w
Laatst gewijzigd door TOP UP! op za 07 apr 2012, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Bescherming lak

Bericht door TOP UP! » za 07 apr 2012, 15:36

300 euro voor alle ramen excl voorruit!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Bescherming lak

Bericht door dubbel-UP! » za 07 apr 2012, 15:55

Tja,

De standaard getinte donkere ramen (dynamic pakket o.i.d) zijn nogal donker.
Viel mij op dat deze veel donkerder zijn als men zou verwachten, echt mooi.

Dus of het nu zo slim is om dit achteraf te doen.........
Ik zou de euro's besteden aan een af fabriek pakket, maar ieder z'n keuze natuurlijk.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Bescherming lak

Bericht door Ron UP » za 07 apr 2012, 16:12

Ik heb bij mijn autos ook mn ramen laten tinten mbv de lluminarfolie.
Is echt supergoed spul, mits het goed opgebracht is.
Ik had bij mn eerste T4 de achterklep laten doen, samen met dubbelcabine, beviel zo goed, toen ook maar mn portieren en gelijk mn voorraam. Stond natuurlijk supergaaf !! Maar savonds zag je echt geen pukkel, toen hadden ze nog geen tintman hahaha
Laters bussen alleen de achterklep en dubbel cabine laten doen.

Als het gewoon goed gebeurd, is het net als af-fabriek hoor, zelf doen is eigenlijk niet te doen. Of je moet een stofvrijeruimte hebben en heeeeeel veeeeeel geduld :D :D

Daarom heb ik nu gelijk mn ramen vd Up laten tinten


Nog ff over die steenslag, mbv car wrappen, ook niet aan beginnen, men sloopt je lak bij het aanbrengen, scherpe mesjes, als je de wrap eraf wil hebben zit je met de ellende.

Ik had voor mijn T4 uit Amerika een leren Bra laten komen, persoonlijk niet echt super mooi om te zien maar zeker wel effectief !!
Hangt een beetje van de kleur van je auto af. Ik had een felgele T4 met allemaal zwarte accenten, dus stond wel aardig, zie de foto

Afbeelding
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Bescherming lak

Bericht door RODON » ma 09 apr 2012, 17:54

Waarom geen WAXlaag aanbrengen op de UP!? (WaxOyl)

Beschermd tegen krassen e.d.
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bescherming lak

Bericht door Bryan » ma 09 apr 2012, 20:16

RODON schreef:Waarom geen WAXlaag aanbrengen op de UP!? (WaxOyl)

Beschermd tegen krassen e.d.

Maar niet tegen steenslag ;)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Bescherming lak

Bericht door Piedro » vr 25 mei 2012, 00:05

Heb een offerte liggen waarbij de afleverkosten wel 200 euro hoger zijn dan bij een andere dealer, maar waarbij 'waxen' vermeld staat. Is dat wat? Ik heb al wat gespeurd met Google, maar ik zie zowel reacties van mensen die enthousiast zijn, alsook reacties van mensen die dat juist totaal niet willen en al helemaal niet op een auto waarvan de lak nog vers is. Persoonlijk heb ik zoiets van: 'ik was en poets hem zelf wel', maar misschien kan iemand van hier mij overtuigen om het wel te laten doen. Of misschien juist argumenten om er ver vandaan te blijven.

Ik neem overigens metallic lak, weet niet of dat nog wat uitmaakt?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Plaats reactie