thuiskomer past niet
thuiskomer past niet
Beste forum leden,
Ik heb een vw up. Maar bij aanschaf zat er geen reservewiel bij. Op internet zag ik een thuiskomer met alle benodigde gereedschap. Die heb ik vandaag opgehaald. Bij de advertentie stond dat het geschikt was vw up, seat Mii en skoda citigo. Ik dacht ik ga het maar eens proberen. Ik heb de thuiskomer erop gezet maar de auto trekt niet op. Waar kan dit aan liggen? De et-waarde van de thuiskomer is 38. ik weet niet of er meer info benodigd is.
Ik heb een vw up. Maar bij aanschaf zat er geen reservewiel bij. Op internet zag ik een thuiskomer met alle benodigde gereedschap. Die heb ik vandaag opgehaald. Bij de advertentie stond dat het geschikt was vw up, seat Mii en skoda citigo. Ik dacht ik ga het maar eens proberen. Ik heb de thuiskomer erop gezet maar de auto trekt niet op. Waar kan dit aan liggen? De et-waarde van de thuiskomer is 38. ik weet niet of er meer info benodigd is.
Re: thuiskomer past niet
loopt je velg verder wel vrij?
ik weet net wat je daarmee bedoelt(heb niet veel verstand). maar iig na het monteren, als ik wil wegrijden voel ik de assen maar de rechterkant wil niet vooruit. alsof er iets vastzit.
Krik je auto op aan de kant waar de thuiskomer zit. Probeer dan het wiel waar de thuiskomer opzit te draaien. Lukt dat? Dan weet je dat het niet aan dat wiel ligt.
Vrijwel zeker de verkeerde wielbouten gebruikt. LET OP: De wielbouten van de Lichtmetalen velgen zijn te lang en hebben vrijwel zeker de verkeerde conus. (Bolconus)
Setje kortere- en passende wielbouten erbij en je wiel draait weer...
Setje kortere- en passende wielbouten erbij en je wiel draait weer...
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
@nijntje idd als ik hem opkrik draait ie niet.
@lygra dat zou het eens kunnen dat de bouten langer zijn maar rare is dan wel dat ik gewoon stalen velgen onder mijn up heb.
@lygra dat zou het eens kunnen dat de bouten langer zijn maar rare is dan wel dat ik gewoon stalen velgen onder mijn up heb.
Wat ik net zei was om zeker te zijn waar het aan lag. Dat wiel dusuppie schreef:@nijntje idd als ik hem opkrik draait ie niet.
Dan ligt het of aan je et waarde
Of aan je bouten
Waarschijnlijk aan je bouten aangezien zoals hierboven al gezegd.... de bouten dieper vallen dus anders uitkomen.
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de wielbouten te lang zijn, kan het best zijn dat ze aan de achterkant ergens vast tegenaan gedraaid zitten. Kortere bouten doen dan wonderen, let wel op dat je de goede lengte hebt. Te kort is ook niet goed, maar daar kan de dealer je vast bij helpen.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More