Garantieverlenging

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Garantieverlenging

Bericht door Pieter » wo 05 mar 2014, 20:05

De garantie van mijn Up! is bijna verlopen. Ik heb van VW een aanbod gekregen om de garantie te verlengen met een jaar (voor 255 euro) of 2 jaar (539 euro). Wat tippen jullie? Doen of niet doen? En als ik de garantie zou verlengen, hoe lang dan?
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Garantieverlenging

Bericht door StefanK-Mii » wo 05 mar 2014, 20:12

Wat zijn de voorwaarden ? Is dit ongeacht de hoeveelheid kilometers ? Ik weet dat mijn (bestelde) Mii 4 jaar garantie heeft enige voorwaarde is dat dit geldt tot 100.000 KM, voor mij geen probleem gezien de auto 7500 tot 10000 km zal rijden.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Garantieverlenging

Bericht door SuperEd » wo 05 mar 2014, 20:34

Beetje gewetensvraag.................

Heb je het er voor over ? / heb je al eerder iets met de auto gehad ?? en hoeveel heeft je auto gelopen

en natuurlijk, hoe lang wil je er nog in rijden

Kijk als ze beginnen te schroeven is € 255,= niets.

Maar als er niets bijzonders is dan is het best een pittig bedragje

Je zult e.e.a. zelf tegen elkaar moeten afwegen, maak maar eens een lijstje met voors en tegens en
kijk waar je uit komt, dit helpt in het algemeen beter dan er telkens aan of over te denken.

Suc6

:auto-nx:
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Garantieverlenging

Bericht door MiiRens » wo 05 mar 2014, 20:43

Achteraf weet je wat verstandig zou zijn geweest :roll:

Als de auto nog niets gehad heeft en je hebt er vertrouwen in dat de auto het nog twee jaar "gaat redden". Dan .................... . Ruim € 500,- is ook een hoop geld, daar kan je nog eens iets van laten maken. Zelf moest ik ruim € 700,- betalen voor twee jaar garantie verlenging van mijn Golf. Dat heb ik ook niet gedaan en heb daar geen spijt van gehad (gelukkig).
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Garantieverlenging

Bericht door Thijsvdvl » wo 05 mar 2014, 20:53

Veel geld voor een relatief goedkope auto. Daarbij zit de auto technisch vrij simpel in elkaar.
En je bent verplicht het onderhoud uit te voeren bij de dealer.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Garantieverlenging

Bericht door MauriceR. » wo 05 mar 2014, 22:33

De belangrijkste vraag is al gesteld: wat zit er in het 'pakket' en wat niet. Is het een beperkte garantie of is 'ie gelijk aan de originele 2 jaar 'af fabriek' garantie?
Overigens is 255 euro 2 tot 3 uur arbeidsloon...

Hier een PDF: http://volkswagenbank.nl/downloads/Voor ... olisv2.pdf Een snelle blik leert dat artikel 6 het belangrijkst is om te besluiten wat je doet.

Overigens: ik heb de twee jaar extra verzekering bij aankoop erbij onderhandeld en zodanig niets extra's voor betaald. Alles wat er onder valt is meegenomen.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Garantieverlenging

Bericht door Pieter » do 06 mar 2014, 08:29

Dank voor de reacties. De brief oogde heel ruim: "de polis vergoedt de volledige reparatiekosten en u heeft geen eigen risico." Maar artikel 6 van de voorwaarden is heel duidelijk. Ik zie ervan af. Dank!
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Garantieverlenging

Bericht door SuperEd » do 06 mar 2014, 11:13

MauriceR. schreef:De belangrijkste vraag is al gesteld: wat zit er in het 'pakket' en wat niet. Is het een beperkte garantie of is 'ie gelijk aan de originele 2 jaar 'af fabriek' garantie?
Overigens is 255 euro 2 tot 3 uur arbeidsloon...

Hier een PDF: http://volkswagenbank.nl/downloads/Voor ... olisv2.pdf Een snelle blik leert dat artikel 6 het belangrijkst is om te besluiten wat je doet.

Overigens: ik heb de twee jaar extra verzekering bij aankoop erbij onderhandeld en zodanig niets extra's voor betaald. Alles wat er onder valt is meegenomen.

M.
Let op :!: :!: artikel 6 - 8 :!: :!:

Dit kan toch niet.

Dus m.a.w. als er toch iets mis is bijv. constructiefout welke later pas blijkt

Jammer dan, dit is dus niet gedekt :oops: :oops: :oops:

Ik vraag me af, of ze hier wel me weg komen.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Garantieverlenging

Bericht door MauriceR. » do 06 mar 2014, 11:53

SuperEd schreef:
MauriceR. schreef:De belangrijkste vraag is al gesteld: wat zit er in het 'pakket' en wat niet. Is het een beperkte garantie of is 'ie gelijk aan de originele 2 jaar 'af fabriek' garantie?
Overigens is 255 euro 2 tot 3 uur arbeidsloon...

Hier een PDF: http://volkswagenbank.nl/downloads/Voor ... olisv2.pdf Een snelle blik leert dat artikel 6 het belangrijkst is om te besluiten wat je doet.

Overigens: ik heb de twee jaar extra verzekering bij aankoop erbij onderhandeld en zodanig niets extra's voor betaald. Alles wat er onder valt is meegenomen.

M.
Let op :!: :!: artikel 6 - 8 :!: :!:

Dit kan toch niet.

Dus m.a.w. als er toch iets mis is bijv. constructiefout welke later pas blijkt

Jammer dan, dit is dus niet gedekt :oops: :oops: :oops:

Ik vraag me af, of ze hier wel me weg komen.

Interessant! Volgens mij geldt dan artikel 12: Nederlands recht is van toepassing. Eigenlijk zou je zo'n contract eens op moeten sturen naar de Consumentenbond of de ANWB (hoewel ik het aantal VWs dat ze daar hebben niet vindt pleiten voor een een objectieve reactie...)

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Garantieverlenging

Bericht door MicroUp » vr 07 mar 2014, 08:34

Aangeboden VW Zekerheidspolis is een verzekeringsproduct vanuit de Volkswagen Bank. Juridisch gezien kloppen de voorwaarden van A tot Z. Daar hoef je geen zorgen over te maken.

Je refereert naar artikel 6. Aangeboden inhoud is niet gek. Als jij goed zorgt voor je up!, je brengt je up! bij de dealer en laat daar conform schema onderhoud plegen, dan is er totaal niks aan de hand. Uiteraard sluit de Volkswagen Bank "tuning" uit, want "tuning" geeft een hogere slijtage op motoronderdelen en aandrijflijnen. Net zo zeer als een schroefset, je aandrijflijn komt meer onder druk te staan.

Schades van buitenaf vallen uiteraard niet onder deze dekking. Ook niet vreemd, want het is niks anders dan het verlengen van je fabrieksgarantie.

Dus mijn advies: doen. Want je verdient het met gemak terug als er iets gedaan moet worden door de dealer.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Garantieverlenging

Bericht door Upsilon » ma 10 mar 2014, 11:06

Vind het nog wel aan de prijs. Zeker als je nu ziet dat ze stunten met een nieuwe up waar je slechts 99 euro betaald voor de verlenging voor een jaar.

Als ik het zou doen zou ik het een jaartje doen, en pas later eventueel voor het vierde jaar nog een keer. Lijkt nog goedkoper ook? 2x255 is goedkoper dan 539 :idea: :?:
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Garantieverlenging

Bericht door MicroUp » ma 10 mar 2014, 15:28

Gunner schreef:Vind het nog wel aan de prijs. Zeker als je nu ziet dat ze stunten met een nieuwe up waar je slechts 99 euro betaald voor de verlenging voor een jaar.

Als ik het zou doen zou ik het een jaartje doen, en pas later eventueel voor het vierde jaar nog een keer. Lijkt nog goedkoper ook? 2x255 is goedkoper dan 539 :idea: :?:
Je kan tegenwoordig maar 1x verlengen en niet per jaar, maar 1 malig 2 jaar. Voorheen kon het wel, maar sinds dit jaar niet meer.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Garantieverlenging

Bericht door Upsilon » ma 10 mar 2014, 15:38

Je bedoelt dat je direct moet kiezen voor één of twee jaar? dat is wel goed om te weten dan.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Garantieverlenging

Bericht door up! » ma 10 mar 2014, 23:11

MicroUp schreef:Dus mijn advies: doen. Want je verdient het met gemak terug als er iets gedaan moet worden door de dealer.
Als dat advies voor iedereen zou gelden ("je verdient de premie met gemak terug") dan zou de verzekeraar niets aan het product verdienen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Volkswagen wil natuurlijk graag verdienen op deze verzekeringen... Mijn advies: kijk naar je persoonlijke situatie. Rijd je 2.000 km per jaar, dan is de premie relatief veel hoger dan wanneer je 40.000 km per jaar rijdt. In het laatste geval valt een verzekering eerder te overwegen. Aannemend dat de premie niet gerelateerd wordt aan het aantal kilometers.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Garantieverlenging

Bericht door MicroUp » vr 14 mar 2014, 09:08

Gunner schreef:Je bedoelt dat je direct moet kiezen voor één of twee jaar? dat is wel goed om te weten dan.
Correct. Verlenging op verlenging is niet meer mogelijk.

Er zit trouwens een max kilometrage aan de verlenging vast.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Garantieverlenging

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 mar 2014, 09:11

Verlenging zou ik alleen interessant vinden als ik echt heel veel zou rijden. Bij 40 of 50k in het jaar is het wel interessant om gewoon die zekerheid te hebben. Bij een paar duizend op jaarbasis zou ik me er niet zo druk om maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Garantieverlenging

Bericht door MicroUp » di 18 mar 2014, 14:15

Met een paar duizend per jaar juist wel :) Auto's met heel weinig KM lopen een hoger risico. Kijk maar naar jezelf; als je nooit beweegt, rot je als ware vast. Ik koop liever een auto met 100.000 km op de klok, dan een auto die 3.000 KM per jaar gelopen heeft.

Je moet een garantie verlenging zien als het afkopen van een stukje risico. Durf je zelf risico te dragen of wens je ontzorgd te worden voor een paar euro per maand?
Een up! met wat extra's.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Garantieverlenging

Bericht door angel66 » ma 16 jun 2014, 11:03

Zou ik mijn garantie ook kunnen verlengen? Ik heb de mijne als occasion gekocht met nog resterende fabrieks en Bovag garantie.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Garantieverlenging

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 jun 2014, 11:04

angel66 schreef:Zou ik mijn garantie ook kunnen verlengen? Ik heb de mijne als occasion gekocht met nog resterende fabrieks en Bovag garantie.
Bel even een dealer in de buurt die kan je dat vast vertellen. Ik vraag het me af. Vaak zijn dat zaken die ze alleen aanbieden aan de eerste eigenaar.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Garantieverlenging

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 jun 2014, 11:05

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie