Achterklep trilt

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Frank1020
Vagling liefhebber

Achterklep trilt

Bericht door Frank1020 » za 06 sep 2014, 15:22

Hallo,

Dit topic nog niet kunnen vinden via de zoekfunctie vandaar een nieuw topic. Ik merk dat tijdens het rijden mijn achterklep mee begint te trillen. Het is een redelijk hoog geluid dat continu met hobbels of als ik de auto in een hoge versnelling doortrek met lage toeren mee trilt. Heeft iemand anders hier ervaring mee? De garage heeft de klep al het slot van de achterklep vervangen, zodat de klep wat steviger wordt aangetrokken. Echter geen resultaat.. Iemand anders hier bekend mee?

Groeten,

Frank

Frank1020
Vagling liefhebber

Re: Achterklep trilt

Bericht door Frank1020 » ma 08 sep 2014, 16:29

Niemand een tip of suggestie?

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » vr 12 sep 2014, 20:25

Hebben we het hier over een up of een van de andere twee? Ik heb er nooit wat van gemerkt in ieder geval, ik heb een up, vind de klep ook erg zwaar om te gaan trillen

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » za 13 sep 2014, 12:27

Dit heb ik ook nog niet eerder gehoord. Misschien even bij de dealer laten controleren of hij goed vast zit?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » za 13 sep 2014, 12:45

Ik denk dat de stootrubbers iets uitgedraaid moeten worden, zodat ie altijd op een lichte voorspanning staat

Frank1020
Vagling liefhebber

Bericht door Frank1020 » zo 14 sep 2014, 22:54

Ik zal morgen eens opnieuw naar de stootrubbers kijken, zijn deze uit te draaien? Kon ik vandaag namelijk niet zo snel zien. Ik vind het wel een apart probleem, de garage weet ook niet precies hoe het kan komen. Ze hebben de eerste keer dat ik kwam iets met het slot gedaan waardoor de klep wat strakker werd aangetrokken. Dit hielp toen 2 dagen. En de tweede keer dat ik ben geweest hebben ze het gehele slot vervangen voor een nieuw slot die in de nieuwste ups ook zitten. Deze moet de klep ook wat strakker aantrekken, echter hielp dit maar voor 1 dag en toen kwam het trillen weer terug. Het gaat hier inderdaad over een VW Up. Wellicht dat ik een extra rubber ringetje kan plaatsen op de plek van de stootrubbers, zodat deze de stoorrubbers wat verder uitsteken voor een lichte spanning.

Giani
Forum newbie

Bericht door Giani » do 25 sep 2014, 12:37

Ik heb dit trillen van achterklep ook gehad.
Erg irritant.
Paar oplossingen:
-2 rubberen steldoppen meer uittrekken zodat klep strakker komt te staan. Dit kun je doen door met imbussleutel de doppen eerst los te draaien, daarna kun je ze uittrekken.
- bodemplaatje waar slot invalt iets verschuiven richting de voorkant van de auto.
- zuurvrije vaseline op steldoppen en rubbers.
- (door garage laten doen, belangrijkste oplossing!): plastic kofferbak bekleding aan binnenkant van klep goed vast laten zetten en liefst plakrubber randje tussen dit plastic en metaal van auto stoppen. Dit 'ontkoppelen' voorkomt klapperen.

Ik ben benieuwd, laat nog even weten of het is gelukt

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 28 sep 2014, 19:45

Goede tips Giani! Hoe staat het hier nu mee?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Frank1020
Vagling liefhebber

Bericht door Frank1020 » zo 28 sep 2014, 21:45

Mooie tips! Ik ga het deze week eens proberen :) Ik houd jullie op de hoogte

Frank1020
Vagling liefhebber

Bericht door Frank1020 » di 14 okt 2014, 17:27

De tip van het uittrekken van de steldoppen heeft genoeg geholpen :) Mijn plastic kofferbak bekleding is ook door de garage goed vastgezet door de garage. Nu heb ik er al een kleine 2 weken mee gereden en geen last van een trillende achterklep meer :)

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 15 okt 2014, 06:26

Mooi dat je het topic even update! Bedankt! :D

Plaats reactie