P032800 na 2/3 dagen stilstand
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 20:48
Goedendag allen,
Onder het motto van niet geschoten is altijd mis ga ik toch onderstaand vraag hier stellen:). Wellicht kan iemand mijn ermee helpen.
We kunnen inmiddels vaststellen dat als de auto 2/3 dagen stilstaat en dan gestart wordt het EPC lampje aangaat en storing 'klopsensor 1 signaal te hoog 'op slaat.Via meetwaarden blokken naar de geregistreerde waardes gekeken en wanneer het lampje aangaat wordt op er cilinder 1 en 3 6,0 tot 8,5 volt geregistreerd (ver boven de grenswaarde van 5 volt dus).
Uitgevoerd / gecontroleerd (volledige lijst):
Brandstofsysteem gereinigd met originele brandstofreiniger van VW > geen resultaat > storing blijft
Euro 98 laten tanken > geen resultaat storing blijft (klant wisselt eventueel pas terug naar 95 als de storing opgelost is).
Klopsensor vervangen > geen resultaat > storing blijft (uiteraard op het voorgeschreven aanhaalmoment).
Kabelboom vanaf motorregelapparaat naar motor gecontroleerd (doorgemeten + opengehaald en fysiek gecontroleerd) > in orde!
Motorregelapparaat verwisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Brandstofdruk gecontroleerd > in orde
Brandstof restdruk gecontroleerd > in orde
Brandstofpomp verwisseld met andere auto > helaas geen verschil > storing blijft!
Verstuiver opbrengsten gecontroleerd > 1 ml afwijking op cilinder 2 en 3 / 2 ml afwijking op cilinder 1.
Verstuivers gewisseld met andere auto> helaas geen verschil > storing blijft! Conclusie verstuivers zijn niet perfect maar veroorzaken de storing niet.
Verstuiver lektest geen > geen lekkage.
Met camera in cilinders gekeken > geen bijzonderheden te zien.
Bougies vervangen > geen verschil > storing blijft!
Bobines gewisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Hebben jullie nog suggesties?
Onder het motto van niet geschoten is altijd mis ga ik toch onderstaand vraag hier stellen:). Wellicht kan iemand mijn ermee helpen.
We kunnen inmiddels vaststellen dat als de auto 2/3 dagen stilstaat en dan gestart wordt het EPC lampje aangaat en storing 'klopsensor 1 signaal te hoog 'op slaat.Via meetwaarden blokken naar de geregistreerde waardes gekeken en wanneer het lampje aangaat wordt op er cilinder 1 en 3 6,0 tot 8,5 volt geregistreerd (ver boven de grenswaarde van 5 volt dus).
Uitgevoerd / gecontroleerd (volledige lijst):
Brandstofsysteem gereinigd met originele brandstofreiniger van VW > geen resultaat > storing blijft
Euro 98 laten tanken > geen resultaat storing blijft (klant wisselt eventueel pas terug naar 95 als de storing opgelost is).
Klopsensor vervangen > geen resultaat > storing blijft (uiteraard op het voorgeschreven aanhaalmoment).
Kabelboom vanaf motorregelapparaat naar motor gecontroleerd (doorgemeten + opengehaald en fysiek gecontroleerd) > in orde!
Motorregelapparaat verwisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Brandstofdruk gecontroleerd > in orde
Brandstof restdruk gecontroleerd > in orde
Brandstofpomp verwisseld met andere auto > helaas geen verschil > storing blijft!
Verstuiver opbrengsten gecontroleerd > 1 ml afwijking op cilinder 2 en 3 / 2 ml afwijking op cilinder 1.
Verstuivers gewisseld met andere auto> helaas geen verschil > storing blijft! Conclusie verstuivers zijn niet perfect maar veroorzaken de storing niet.
Verstuiver lektest geen > geen lekkage.
Met camera in cilinders gekeken > geen bijzonderheden te zien.
Bougies vervangen > geen verschil > storing blijft!
Bobines gewisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Hebben jullie nog suggesties?