Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 dec 2012, 08:52

Maar dat is geen oplossing mensen. Bij mij begint het vermoeden te rijzen dat er een structurele fout in de auto zit, die misschien niet bij elke auto voorkomt maar toch wel vaak.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 12 dec 2012, 09:52

De pingi werkt prima bij mij.
Heb er trouwens 2 in liggen, voor en achterin. Vandaag kon ik gewoon rijden zonder dat de ruiten beslaan!
Volgende week gaan ze er weer uit, want dan is me auto 100% droog. (de dealer had geadvisseerd om de auto droog te stoken, om het vocht wat al aanwezig was kwijt te raken. Een pingi versneld het process alleen maar natuurlijk)
Daarna zou hij droog moeten blijven, zo niet ga ik naar de dealer.
Want dan betekend dat de oplossing van de dorpels vrijmaken niet heeft geholpen als hij daarna weer nat is.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » wo 12 dec 2012, 10:03

Jojo schreef:
Inge:
Mijn reactie:
Ik geloof niet dat het met de airco te maken heeft – daar ik die voor de rit naar Nijmegen nog nooit had gebruikt. (De andere ritjes waren relatief kort.) Het was dus blijkbaar hiervoor al erg vochtig in de auto - en ik was dan ook genoodzaakt de airco aan te zetten omdat alles ging beslaan. Tussendoor geprobeerd de airco uit te zetten maar na ca. 2 a 3 min rijden waren de ramen alweer zodanig aan het beslaan dat het niet verantwoord was de airco uit te laten en had deze dus weer nodig voor het ontvochtigen. Dat de airco een minuut of 5 voor aankomst uit moet was mij bekend – alleen zou ik die in deze winterse tijden helemaal niet nodig moeten hebben!

Mijn inziens is er dus iets anders wat voor het hoge vochtgehalte in de auto zorgt. Het kan toch niet zijn dat ik in de winter de airco moet gebruiken omdat ik anders niets meer zie – volgens mij heb ik de airco alleen maar nodig als het erg warm is buiten.

Helaas kan ik met je gegeven reactie mbt het vochtprobleem niet zoveel. Zou het prettig vinden als je je er nogmaals in wilt verdiepen.
Heel herkenbaar. Tijdens langere ritten beslaan onderweg opeens de ruiten, waardoor is mij een raadsel, airco aan om te ontwasemen, airco weer uit, ruiten beslaan weer, airco weer aan enz enz. Ik heb het ook zonder airco geprobeerd en alleen de blower aangezet op de hoogste stand maar dat helpt voor geen meter, de ramen beslaan dan zo erg dat je haast niets meer ziet!!
Ik sluit mij hierbij volledig aan, dit ondervind ik dus ook!

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » wo 12 dec 2012, 10:24

Psycho_Mantis schreef:De pingi werkt prima bij mij.
Heb er trouwens 2 in liggen, voor en achterin. Vandaag kon ik gewoon rijden zonder dat de ruiten beslaan!
Volgende week gaan ze er weer uit, want dan is me auto 100% droog. (de dealer had geadvisseerd om de auto droog te stoken, om het vocht wat al aanwezig was kwijt te raken. Een pingi versneld het process alleen maar natuurlijk)
Daarna zou hij droog moeten blijven, zo niet ga ik naar de dealer.
Want dan betekend dat de oplossing van de dorpels vrijmaken niet heeft geholpen als hij daarna weer nat is.
Ik ben benieuwd, hopelijk dat het zal helpen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 dec 2012, 10:30

Mooi genoeg Psycho_Mantis maar dit is geen oplossing maar een doekje voor het bloeden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 12 dec 2012, 11:40

Petrolhead Tom schreef:Mooi genoeg Psycho_Mantis maar dit is geen oplossing maar een doekje voor het bloeden.
Het is geen oplossing, maar wel de correcte weg om een oplossing te krijgen.

De dealer denkt dat de dorpels het probleem waren, dus ik moet nu opnieuw uitzoeken of het inderdaad verholpen is. (Als die Pingi's erin blijven liggen kom ik er nooit achter natuurlijk, daarom haal ik ze binnen enkele dagen weg)
Misschien heb ik er nu geen last meer van, dan had de dealer gelijk. Anders ga ik weer langs binnen 2 weken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 dec 2012, 11:57

Goed bezig. Op die manier kun je stapsgewijs zaken gaan uitsluiten en tot een oplossing komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tess » wo 12 dec 2012, 12:23

Vandaag ook maar een PINGI gekocht!!! :oops: :oops:
Rijd je in een nieuwe auto met zoooooo stom zakje erin!!!
In mijn oude Peugeot had ik deze echt niet nodig....... .
Hoop dat hij gaat helpen!
Afspraak bij de dealer is gemaakt, januari kan ik terecht..... .
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

pletter
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jul 2012, 16:22
Locatie: Schagen

Re: Vochtprobleem

Bericht door pletter » wo 12 dec 2012, 13:30

Ook vocht problemen binnenkant bevroren buiten kant vrij.
Ook onder het rijden beslaan de kleine zij ramen,
Zal dit ook eens gaan bespreken met dealer auto moet een 15k beurt hebben.
Ga dit topic zeker meer volgen.

mvgr peter

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door merkx352 » wo 12 dec 2012, 16:52

Ook die van ons gaat zsm op de slachtbank voor verdere controle op dit euvel. Ik ben ook niet aan plan om met een auto van 4 maanden oud rond te moeten rijden met vochtvreters.
Keep you posted

Eric

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » wo 12 dec 2012, 16:53

Vandaag de gehele dag zonder airco gereden, auto geparkeerd, ergens wat gaan eten voor een half uurtje, kom je terug, alles beslagen terwijl er geen druppel regen is geweest en de wagen in het zonnetje stond :(

en ik zie een foto van vochtplekken in de hemel, dat ziet er toch wel heel ernstig uit, ga direct bij de mijne kijken!
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 dec 2012, 17:22

Zijn er al mensen die updates hebben gekregen van dealers?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Crash » wo 12 dec 2012, 19:40

Ik heb ook veel problemen met vocht in de Up!
Afgelopen zaterdag net zoals vele andere ook aan de binnenkant ijs op de voorruit :|
Gisteren toen ik bij de Up kwam op de parkeerplaats was hij helemaal beslagen van binnen, alle andere auto's om de Up heen niet..
Heb deze week een vochtvreter in de auto gezet en gistermorgen even leeggemaakt.. schrok van de hoeveelheid vocht wat in het bakje zat!

Aankomende vrijdag ga ik ook naar de dealer terug om dit probleem voor te leggen.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » wo 12 dec 2012, 19:52

Heb nu 1575KM gereden met de up en nog geen last van vocht gehad ramen beslaan wel als ik met een natte jas er in ga zitten maar dat had ik bij de polo ook.
Gebruik geen airco verwarming staat altijd aan op standje 2 en de temp in het midden. Mss dat je er wat aan hebt staat onder de carpoort.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 12 dec 2012, 21:03

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » wo 12 dec 2012, 21:35

TV_UP! schreef:Heb nu 1575KM gereden met de up en nog geen last van vocht gehad ramen beslaan wel als ik met een natte jas er in ga zitten maar dat had ik bij de polo ook.
Gebruik geen airco verwarming staat altijd aan op standje 2 en de temp in het midden. Mss dat je er wat aan hebt staat onder de carpoort.
Ik begrijp dat je wilt helpen hoor, maar "altijd aan" bij een auto die je net 10 dagen hebt is niet geheel hetzelfde als wat wij ondervinden :) Vrijwel iedereen hier heeft alle combinaties geprobeerd van airco/normaal en nog blijft de up extreem vochtig, en het is niet zo dat het komt door een natte jas oid. Dit zijn echte klachten, zoals gezegt, vanmiddag heeft het niet geregend en nog beslaan bij mij de ruiten, zonder dat ik de airco aan heb gehad en zonder dat ik uberhaupt zelf in de wagen zit.

nogmaals ik begrijp dat je wilt helpen met tips geven, en ik hoop ook echt dat het zo blijft bij je, maar onze situaties liggen even anders.

voor de anderen, heeft iedereen die er last van heeft Airco? Of zijn er ook mensen zonder airco die dezelfde problemen ondervinden?
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

UP!!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 22:57

Re: Vochtprobleem

Bericht door UP!! » wo 12 dec 2012, 23:32

Ik heb airco. (maar dat helpt niet. Ik zet altijd de verwarming op z'n hoogst en dan kan ik langzaamaan weer wat zien.)

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » do 13 dec 2012, 05:58

Ik heb ook airco, maar gebruik het haast niet.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » do 13 dec 2012, 10:46

Ben afgelopen maandag teruggeweest bij de dealer, zou er nog wat van horen.
Ik heb zojuist weer een mail gestuurd naar ze, want tot op heden nog niks gehoord.
Hopelijk zijn er al veel mensen teruggegaan naar de dealer en deze ook een klacht heeft ingediend bij Pon, begin er zo langzamerhand flink van te balen.
Ze vertelden mij wel dat de Polo Bluemotion hier ook last van heeft, mss een overeenkomst met de Up Bluemotion.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » do 13 dec 2012, 13:37

Op mijn mail van afgelopen dinsdag naar Skoda dealer nog geen reactie ontvangen.

Pingi + erg warm stoken met raam op een kiertje heeft schijnbaar toch wonderen verricht - vanochtend naar mijn werk heel even klein beetje beslagen ramen. Raam stukje open en het was met 3 min. weg en vanmiddag naar huis nergens last van gehad ( 2 ritjes van ca 30 min.) - hoop dat het zo gaat blijven. Ik houd jullie op de hoogte.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie