Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 16 dec 2012, 14:00

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 16 dec 2012, 14:04

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » zo 16 dec 2012, 15:52

OMG wat een water, lijkt op de begin jaren van de citroen AX, mijn god wat lekken deed dat ding.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 dec 2012, 16:14

Heeft iemand deze plek in zijn/haar eigen auto al gecontroleerd?

Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yup! » zo 16 dec 2012, 22:16

De duitsers vonden wat in de bak geloof ik http://www.motor-talk.de/forum/wasserei ... 99618.html

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 16 dec 2012, 22:47

Okeey nu is de Pingi die voorin me auto ligt ook rood gekleurd (is trouwens een grotere zak)
Is toch niet normaal dat deze 2 zaken binnen 6 dagen al rood zijn?
Anyway, me raam besloeg weer net zo snel als voorheen.

Conclusie: uitboren van de dorpels is NIET de oplossing...

Trouwens dat filmpje van dat lekkende raam is best ernstig, ik heb eigenlijk het idee dat de raam aan de voorkant en achterkant gewoon niet goed gekit is
Zouden ze in de fabriek op de kit besparen?

Van de week ga ik weer contact zoeken met de dealer...

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » zo 16 dec 2012, 23:37

Als ik dat filmpje zie heeft Ron up het zelfde probleem als ik zijn foto`s van zijn a style zie.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Vochtprobleem

Bericht door Roelio » ma 17 dec 2012, 09:00

Schrik hier best wel van.... Vooral me linker raam is altijd erg beslagen! Ik ga dit gelijk verder onderzoeken...
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » ma 17 dec 2012, 09:10

TV_UP! schreef:Als ik dat filmpje zie heeft Ron up het zelfde probleem als ik zijn foto`s van zijn a style zie.
Ja daar moest ik ook gelijk aan denken! Ik zal t filmpje doormailen aan de dealer, morgen gaat mn up erheen
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 17 dec 2012, 14:50

Zojuist een emailtje ontvangen van de Dealer. Daar word je ook niet blij van.
Geachte heer Visser,

Ik heb uw klacht m.b.t. het vocht in uw volkswagen up! Doorgestuurd naar de importeur. Hieruit kwam de reactie ( zoals al bekend was ) het advies de airco niet te gebruiken, en het voorraam goed schoon en vetvrij te houden. Ook gaven ze aan de waterafvoerbak te controleren of deze schoon was. Dit hebben we met laatste bezoek gecontroleerd en geen mankementen geconstateerd.

Tevens kreeg ik nog een schrijven door wat ik bij deze email als bijlage heb toegevoegd.

Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag van u.

Met vriendelijke groet,
Ik ben vooral benieuwd wanneer ze de waterafvoerbak hebben gecontroleerd, ze hebben geen moment bij mijn up kunnen kijken aangezien deze op een compleet andere parkeerplaats stond.

het pdfje van de importeur is helemaal belachelijk (zie bijlage)

basicly wordt je gewoon niet serieus genomen? Ik moet nog even goed nadenken hoe ik hier op een schappelijke manier op ga reageren..

Tom is het mogelijk dat jij een mass email stuurt naar alle users, of een mass PM, met de vraag aan mensen om in dit topic te reageren indien ze problemen hebben? Misschien dat we op die manier de lijst nog wat groter kunnen krijgen, ik heb nog niet het idee dat we serieus genomen worden door PON
Bijlagen
image2012-12-17-130535.pdf
(351.86 KiB) 360 keer gedownload
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 dec 2012, 15:07

Wat een bullshit reactie van PON zeg!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UP!!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 22:57

Re: Vochtprobleem

Bericht door UP!! » ma 17 dec 2012, 16:50

Ook ik heb mail terug gekregen van de dealer met dezelfde pdf van PON erbij. De dealer heeft voorgesteld om de afwatering van de airco te controleren.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » ma 17 dec 2012, 16:54

Pon zeikt iedereen af die een garantie claim wil claimen, omdat PON bij VW een groter kortings % heeft bedongen omdat PON afziet van garantie bij de fabriek te claimen ;)
En zo de winst te vergroten en als je dus wilt claimen gaat dat direct ten koste van de winst bij PON en dus sturen ze je het bos in :twisted:
Ja ik heb dit uit betrouwbare bron en Nee Pon zal dit nooit bevestigen maar in de praktijk zijn wij weer de dupe :x

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Vochtprobleem

Bericht door Witte Reus » ma 17 dec 2012, 17:49

enie-up schreef:Pon zeikt iedereen af die een garantie claim wil claimen, omdat PON bij VW een groter kortings % heeft bedongen omdat PON afziet van garantie bij de fabriek te claimen ;)
En zo de winst te vergroten en als je dus wilt claimen gaat dat direct ten koste van de winst bij PON en dus sturen ze je het bos in :twisted:
Ja ik heb dit uit betrouwbare bron en Nee Pon zal dit nooit bevestigen maar in de praktijk zijn wij weer de dupe :x
Ik wil hier toch even op inhaken.

Alhoewel ik zelf (nog?) geen last heb van dit vochtprobleem ben ik van het filmpje hierboven wel geschrokken. De vraag komt namelijk heel snel op of dit bij enkele Up's voor kan komen als gevolg van slordigheid bij het monteren van de ramen of dat dit iets is waar alle Up's in meer of mindere mate last van zullen hebben. De gevolgen van dit probleem zijn nu alleen nog maar lastig (beslaan van de ramen) maar op termijn zijn ook andere problemen te verwachten als gevolg van de veel te hoge vochtigheid in de auto.

De reactie van PON is idd bedroevend. Maar als consument je daarbij neerleggen ...................lijkt me niet. De nederlandse wet is heel helder over de aansprakelijkheid in dit soort zaken. Die ligt bij de dealer die de auto geleverd heeft!!!!! En laat hij het maar uitzoeken met PON.

Dus iedereen die dit probleem heeft: stuur je dealer een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt voor dit probleem en de eventuele gevolgschade. Een nieuwe auto die bij t eerste nachtvorstje aan de binnenkant bevroren is lijkt me toch een duidelijk gevalletje van: niet beantwoorden aan datgeen je er redelijkerwijs van mag verwachten.

Zelfs al leidt dit niet direct tot een oplossing, zorg er in ieder geval voor dat je rechten als consument veilig zijn gesteld. En nogmaals, als consument heb je helemaal niks te maken met PON.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » ma 17 dec 2012, 18:02

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tommyUP
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 01:21

Re: Vochtprobleem

Bericht door tommyUP » ma 17 dec 2012, 18:09

Ook ik heb last van het vochtprobleem.. Zet mij maar bij het lijstje!

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » ma 17 dec 2012, 19:16

Ik hoorde van mijn dealer dat er bij Pon inmiddels al heel wat klachten bekend zijn over dit probleem, daarom gaat mijn Up binnenkort weer terug naar de dealer en krijg ik hem niet eerder terug voor de oorzaak van dit probleem gevonden is.
Zit enkel nog te wachten op een belletje van ze wanneer hij kan komen en hoop dan dat er eindelijk uitsluitsel gaat komen.
Zij hebben de link inmiddels ook ontvangen van het filmpje.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » ma 17 dec 2012, 19:35

Zullen ze bij Pon nou eindelijk pas doorhebben dat dit een serieus probleem is?
En je dan wegsturen met een airco handleiding, belachelijk gewoon....
Ik heb Martin Schilder ook deze link gegeven en het filmpje en hoop dat ze het swrieus aanpakken want morgen gaat mn Up erheen, ben benieuwd!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 17 dec 2012, 19:51

Begin 2011 heb ik de motorenfabriek bezocht waar de 3 cylinders gebouwd worden, zo'n band kan nogal wat aan dus er worden nogal wat Ups gebouwd. Het betekent ook dat er nogal wat ruiten geplakt moeten worden en dat zal grotendeels door robots worden gedaan, ook het aanbrengen van de verlijmende kitrand die op de ruiten word aangebracht gebeurd door robots , als daar mee iets mis gaat dan gaat het langetijd mis want immers hoef je de robot maar 1 keeer iets te leren en hij doet het zonder morren jaren lang............goed fout!!!!
Ben echt gescrokken van het filmpje en de foto, natte matten, natte stoffen wrap van de draadboom, later roest op de meest onverwachte plekken......Hellup!!!!!!!!

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Vochtprobleem

Bericht door chrisup » ma 17 dec 2012, 20:10

Bij onze up ook helaas last van vochtproblemen.1500 km op de teller,
Ramen blijven lang beslagen ( met of zonder airco), bij de dealer geweest deze had het nog niet eerder gehoord.. Gaf aan dat de up waarschijnlijk goed geisoleerd is .........

Bij mij vorige auto (golf 5 bj 2006) kwam er ook water naar binnen via de dorpels. Auto stond iets met de neus om hoog op de oprit. Het water stapelde zich als ware op in de deur en het liep naar binnen. Auto later andersom op de oprit gezet en het water liep weg. Ik heb dit nog niet met de up geprobeerd maar misschien iemand van hier???????
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Plaats reactie