Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door henri » do 20 dec 2012, 21:52

Dat is nog eens nuttige informatie, Ron!

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yup! » do 20 dec 2012, 22:25

[quote="Ron UP"]Hey allen,
Ik heb net ff de werkplaatsactieformulieren ingescand met de waterafvoergaatjes (ook extra) en de chassisnummers waar het wel en niet voor geld...........misschien wel handig ?

Ik begrijp dus dat dit "de VW oplossing" voor het probleem?
Waarom doen ze dan zo moeilijk??

Ps, als dit hem is dan zeer bedankt!!

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vochtprobleem

Bericht door Touchwood » do 20 dec 2012, 22:44

misschien doen ze zo moeilijk, omdat het natuurlijk niet de echte oplossing is. het is symptoom-bestrijding.

waarom komt al dat water in die Up's?

kokerbalken horen niet te dienen als doorvoerkanaal van lekwater. er moeten natuurlijk wel "doorwaai''-gaten inzitten, maar die dienen dan alleen maar om condensvorming weg te werken door verversing van lucht.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Vochtprobleem

Bericht door eas » do 20 dec 2012, 22:55

chassisnr wvwzzzaazdd007827 ..... krijg ik een brief via pon ?
of wordt er wat gedaan als je gaat klagen/vragen ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » vr 21 dec 2012, 00:18

Petrolhead Tom schreef:Het klinkt haast als een deurprobleem wanneer je raam nat uit het portier komt.
Goede opmerking want bij mijn auto is de bestuurders raam vochtig tot nat na een regenbui. Als ik het raam een paar keer open of zelfs droog maak dan blijft hij nat uit de portier komen. De bijrijders kant heeft hier geen last van. Maarja 3 januari kan ik het allemaal laten zien bij de dealer.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 21 dec 2012, 04:04

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 21 dec 2012, 08:29

Up-Jury schreef:
Petrolhead Tom schreef:Het klinkt haast als een deurprobleem wanneer je raam nat uit het portier komt.
Goede opmerking want bij mijn auto is de bestuurders raam vochtig tot nat na een regenbui. Als ik het raam een paar keer open of zelfs droog maak dan blijft hij nat uit de portier komen. De bijrijders kant heeft hier geen last van. Maarja 3 januari kan ik het allemaal laten zien bij de dealer.
Even voor de duidelijkheid, is hij dan nat aan de buitenzijde of aan de binnenzijde?

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » vr 21 dec 2012, 15:03

buitenzijde

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vochtprobleem

Bericht door el coche SEAT » vr 21 dec 2012, 15:58

eas schreef:chassisnr wvwzzzaazdd007827 ..... krijg ik een brief via pon ?
of wordt er wat gedaan als je gaat klagen/vragen ?
Mijn dealer heeft mij een aantal maanden geleden gebeld en aangegeven dat er nog een werkplaatsactie open stond.
Dus toen deze actie laten uitvoeren.
Wordt dus alleen gedaan als je op beurt gaat, klacht of als je een actieve dealer hegt zoals Van Mossel te Weert, die je erop attent maakt.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 21 dec 2012, 16:34

Ik mag me up weer ophalen bij de dealer, na 2 dagen onderzoek hebben ze de oorzaak nog niet gevonden.
Ze nemen gelukkig het probleem wel serieus en sturen een klacht naar Pon. Ze vertelde ook dat ik niet de enige was met dit probleem bij de dealer.
Dus het is even afwachten...

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » za 22 dec 2012, 08:47

Bij een van de Citigo's was onderstaande de oorzaak van de vochtigheid - misschien ook voor de up! van toepassing?!

Heb er ook last van. Laatst dacht ik klaar te zijn met het schroonkrabben van de ruiten.... Kon ik binnen verder gaan... :S
Maargoed, vandaag staat 'ie bij de dealer. Ik wacht af!
Goed, hij mocht een nachtje slapen. Er zat inderdaad een lek in het schot tussen motor en binnenruimte. Fabricagefout. Aan de bestuurderszijde kwam het vocht binnendruppelen. Heb de fotos gezien. Rechts naast de doorvoer van het koppelingspedaal, gezin vanaf de motor, zit een ronde uitstulping. Volgend de monteur iets van de kop van een bout ofzo. Daar lopen ook twee platen metaal langs/over elkaar. Een van de naden zou verder naar links moeten liggen en lag bij mij net naast het ronde geval. Daardoor was de naad niet waterdicht.
Een typisch gevalletje `niet goed gelast`.
De auto bleek zo nat dat ze `m een nacht in de droogcabine gezet hebben bij de schadehersteller.

Mijn advies aan eenieder met vochtproblemen: laat het uitzoeken en verhelpen. Het plaatsen van een vochtvreter is symptoombestrijding en geen oplossing van het feitelijke probleem. Ze wezen me er zelfs op om de bekleding en matten in de gaten te houden dat er zich niet stiekem schimmel ontwikkeld, ookal is het nu verholpen. Ik wil niet ziek worden en ben blij dat dit opgelost is.

De monteur was wel zo eerlijk om te vertellen dat de up/citigo gevoeliger zijn voor vocht. Ze hadden al geregeld ups gehad en zelfs al een 'terugroepactie'. De leen-auto up had ook veel vocht en rook muf. In die auto was hetbekende vochtprobleem reedsverholpen. Blijkbaar dus nog eentje....
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Vochtprobleem

Bericht door LegacySystem » za 22 dec 2012, 08:56

:idea: He he, eindelijk (letterlijk) het lek boven water!

Ben benieuwd of er nu toch een statement gemaakt gaat worden van de importeur?!?!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » za 22 dec 2012, 11:54

Een foto zou zeer welkom zijn 8-)

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yup! » za 22 dec 2012, 12:17

enie-up schreef:Een foto zou zeer welkom zijn 8-)
Nu is onze up nog niet binnen maar dit moet te vinden zijn op een goede foto.....wie maakt er ff een foto?

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vochtprobleem

Bericht door Piedro » za 22 dec 2012, 14:37

Goede aanvulling, Inge! Ik ga gelijk mijn Citigo inspecteren. En ook even de raampjes omlaag en weer omhoog doen 8-)
Pop Up! schreef:Hebben jullie ook dat het glas van de tellers ook vochtig is en aangeslagen?
Ik wreef er met mijn vinger overheen en die was helemaal nat....moet toch niet kunnen :x
Heb ik ook. Soms, niet altijd. Zal er eens op letten of het van de weersomstandigheden afhangt. En de binnenspiegel is soms zo vochtig/beslagen dat ik er nauwelijks nog wat in kan zien zonder 'm te poetsen. Voor de rest valt het bij mij met het beslaan van de ruiten de laatste week wel mee. Even afkloppen...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 22 dec 2012, 15:00

Het vochtprobleem wat sommigen ondervinden met hun [edit] deur ramen staat compleet los van water wat binnen komt via de motor ruimte.
Excuus ik bedoel de ramen in de deur maar vergat de deur toe te voegen. :oops:
Laatst gewijzigd door mark#41 op za 22 dec 2012, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » za 22 dec 2012, 15:10

mark#41 schreef:Het vochtprobleem wat sommigen ondervinden met hun ramen staat compleet los van water wat binnen komt via de motor ruimte.
Kun je dat onderbouwen? Dit is natuurlijk een post waar niemand wat mee kan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 22 dec 2012, 15:24

De deuren zijn slechts met 2 scharnieren aan de carroserie verbonden en derhalve is het onmogelijk dat er water vanuit de motor ruimte in de deuren kan komen....
Onder in de deuren zitten op meer plaatsen sleufgaten voor de afvoer van water.
Na een kletsnatte nacht heb ik vanochtend mijn ramen laten zakken [ binnenkant droog/buitenkant kledder] en weer terug omhoog, het resultaat was dat de ramen aan de buiten zijde prachtig droog waren geworden en aan de binnenzijde er totaal geen vochtigheid was gekomen.
Ook heb ik net fotoos proberen te maken van de doorvoer waar Inge over spreekt maar dat is vanaf boven nagenoeg onmogelijk met een note [ veel te groot zo'n ding].
Verder heb ik mijn chassis nummer gecontroleerd aan de hand van de geplaatste formulieren, mijn chassis nummer is hoger misschien dat ik daarom geen vocht problemen heb.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » za 22 dec 2012, 17:22

Goede toelichting. Als ik het goed begrijp heb je dus totaal geen vocht probleem met de up? Van welke maand is jouw Up?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » za 22 dec 2012, 17:37

Is het probleem bij de koppeling niet te zien vanuit de binnenkant?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie