Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » zo 13 jan 2013, 13:19

Mijn Up ben ik morgen al 3 weken kwijt, staat bij Pon, heb tot op heden nog geen enkele reactie gekregen van mijn dealer.
Ik mag dan ook hopen dat het probleem opgelost is als ik mijn Up weer terugkrijg anders ben ik toch ook voornemens om het harder te gaan spelen.
Is letterlijk een gevaar op de weg !

Volkswagenup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door Volkswagenup » zo 13 jan 2013, 13:41

dus als ik het goed begrijp is er nog geen oplossing anders hadden ze je de auto al terug gegeven. wat je zegt het is echt gevaarlijk !

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » zo 13 jan 2013, 13:50

Volkswagenup schreef:dus als ik het goed begrijp is er nog geen oplossing anders hadden ze je de auto al terug gegeven. wat je zegt het is echt gevaarlijk !
Nee ben idd bang van niet, heb nu ook gewoon angst om met vochtig weer de snelweg op te gaan, laatst ook gehad dat alles midden op de snelweg dicht zat.
Daar rij je dan in je auto van net 5 mnd oud, bij geen enkele die ik zag rijden was het zo erg.
Gewoon triest!

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » zo 13 jan 2013, 14:22

Gewoon nieuwsgierig.... degene die geen airco gerelateerde problemen kennen zetten die hun wagen weg op een schuine [ aflopende ] parkeerplek?

Volkswagenup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door Volkswagenup » zo 13 jan 2013, 14:49

op een schuine parkeerplaats zodat het water uit de balken loopt ....? toch geloof ik dat het bij ons iets met de airco is
ik heb nu de opening tussen voorruit en dashboard dichtgemaakt met een doek eens zien of dat helpt..... :?:

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » zo 13 jan 2013, 15:46

Nee zodat het water uit de condensor/wisselaar loopt..

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » zo 13 jan 2013, 16:07

Mijn auto staat gewoon op straat 'file' geparkeerd. Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed was de voorruit (aan de buitenkant) bevroren, even het zonnetje gehad hier en de auto is nu gewoon helemaal schoon.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 13 jan 2013, 17:44

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op ma 14 jan 2013, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Volkswagenup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door Volkswagenup » zo 13 jan 2013, 20:33

Hallo , ik heb een doek in de luchtopening tussen voorruit en dashboard gedrukt (niet over de gaten erachter)
Het probleem lijkt een stuk minder voorruit bleef geheel zonder vocht.... Zonder airco Ik laat over een paar dagen weten hoe het gaat overdag.....en met vochtiger weer. J koopman

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » zo 13 jan 2013, 22:10

Een vraagje; zijn er alleen vochtproblemen met de UP! of ook met de MII en Citigo ?

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vochtprobleem

Bericht door Piedro » ma 14 jan 2013, 00:00

rondeg schreef:Een vraagje; zijn er alleen vochtproblemen met de UP! of ook met de MII en Citigo ?
In mijn Citigo (geproduceerd begin juli, modeljaar 2013) wil de voorruit van tijd tot tijd ook best vochtig zijn, al heb ik het niet zo erg als sommigen hier of op buitenlandse fora. Maar vanochtend bijvoorbeeld heb ik wel flink moeten krabben aan de binnenzijde en dat was helaas niet de eerste keer. Inmiddels houd ik er dus rekening mee als het vriest...

Vaak is de ruit 's ochtends beslagen (auto staat 's nachts buiten), dit is echter binnen een minuut of twee verdwenen door de ventilatie op de hoogste stand te zetten en dankzij een zeemsponsje. Doordeweeks staat de auto overdag meestal in een overdekte parkeergarage en zover ik het mij kan herinneren heb ik daar nog nooit last van beslagen ramen gehad als ik aan het einde van de werkdag wegreed.

Eenmaal aan het rijden ervaar ik verder geen problemen, ik maak meestal ritten van een kilometer of tien. Heb de airco overigens in de zomer regelmatig aangehad, de laatste maanden maar een heel enkele keer. Op nieuwjaarsdag nog wel gebruikt, toen de voorruit van binnen ook weer erg vochtig was. De dag erop de auto een paar uur met geopende ramen laten staan en daarna leek het vochtprobleem voorlopig weg te zijn. Het keert echter van de ene op de andere dag zo weer terug, lastig is alleen om te bepalen van welke factoren dat afhankelijk is. Soms heeft het continu geregend en is er niets aan de hand, een andere keer valt er geen neerslag en is de ruit compleet beslagen. Het kan dus dagen of zelfs meer dan een week wegblijven en zo ineens weer terug zijn...

Het gaat in mijn geval trouwens enkel om de voorruit. Zelfs als die flink beslagen is, zijn de zijruiten dit merkwaardig genoeg nooit. De achterruit evenmin: ik heb in een half jaar tijd slechts een heel enkele keer de achterruitverwarming aangezet. De binnenspiegel daarentegen is wel vaak (licht) beslagen, ook als de ruit nog relatief vochtvrij is. Daarnaast bemerk ik zo nu en dan eveneens lichte vochtigheid voor het instrumentarium met o.a. de snelheidsmeter. De matten zijn tot nog toe droog en verder heb ik geen opvallende zaken kunnen constateren.

Morgen een vrije dag, dus als het ook maar even droog en zonnig is, gaan mijn raampjes omlaag...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » ma 14 jan 2013, 07:01

Ook met de Citigo - heb mijn dealer al een melding bij Pon laten maken.

Doch net als hierboven beschreven soms is het er wel en soms niet. Afgelopen zaterdag de auto nog even gewassen ( want wie weet wanneer het weer kan) en gisteren toen ik de Pingi controleerde was hij droog. Ben benieuwd wat hij vandaag laat zien. Heb de auto nu wel in de parkeergarage staan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 14 jan 2013, 11:34

Vanochtend was mijn auto weer van binnen bevroren :cry:
Ben dit probleem echt zo zat he...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » ma 14 jan 2013, 16:25

Vandaag geen problemen met vocht gehad - zelfs niet na de wasbeurt van afgelopen zaterdag (met weer bewust veel water via de voorruit weg laten spoelen) - Pingi was nog mooi blauw. Hoe dat kan ....???? Ik blijf me verbazen doch hoop dat de vocht niet meer terug komt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » ma 14 jan 2013, 18:38

Vanmorgen mijn Up weggebracht naar de Pon dealer. Vanmiddag werd ik gebeld dat ze een dagje extra nodig hebben. Maar of ze al wat hadden gevonden, wilden ze nog niet zeggen . Ook door Pon (import) gebeld naar aanleiding van een tweet die ik geplaatst had over het vochtprobleem. Ze willen zeker op de hoogte blijven en bellen me woensdag weer als ik meer weet.
Zou Pon Import dan eindelijk wakker worden?
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 14 jan 2013, 21:15

Inmiddels is er een HOERA bericht geplaats over een lekkage tussen 2 vels randen van een dakstijl en dakplaats waar geen / slecht/ te weinig kit is toegepast, mijn mening: Het word als maar triester met de up, ramen airco dorpels vels/flens naden waar gaat het op houden......

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 15 jan 2013, 11:46

Ik heb nog geen tijd gehad om contact op te nemen met Pon. Ik hoop dat ik er morgen aan toe kom.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » di 15 jan 2013, 12:55

mark#41 schreef:mijn mening: Het word als maar triester met de up, ramen airco dorpels vels/flens naden waar gaat het op houden......
Dat is mijn mening niet. Problemen zijn zo groot als je ze zelf maakt. Ik herken het vochtprobleem een klein beetje (heb er zelf weinig last van), maar dan nog, het is een probleem dat kan worden opgelost. En al is het een vervelend probleem, je kunt het zo groot maken als je het zelf wil. Maak je gewoon niet te druk zou ik zeggen. De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. En als je je wel druk wilt maken, dan moet je dat zelf weten, het is jouw leven, jouw werkelijkheid. Ruil desnoods je up! in als je het er moeilijk mee hebt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 15 jan 2013, 13:43

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie