Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » di 15 jan 2013, 14:10

Wat ik wilde zeggen (en zei): je kunt een probleem zo groot maken als je zelf wil. En daar valt geen speld tussen te krijgen ;) Wat de een als een probleem ziet, gaat langs een ander heen. Ik zie hier op dit forum en daarbuiten dat mensen problemen zien (niet noodzakelijkerwijs dit vochtprobleem) die ik niet zie, terwijl ik in dezelfde omstandigheden zit. Problemen zijn altijd relatief en zitten gedeeltelijk in je hoofd. Als je ergens een probleem in ziet, dan is er een probleem. Verder moet je zelf weten hoe je een probleem benadert, doe wat je goed dunkt, ieder zijn eigen idee :) Je hoeft mijn opmerking over het inruilen van de up! ook niet te generaliseren. Je kunt je up! "desnoods" inruilen als het probleem te groot voor je wordt, het is geen algemeen advies voor iedereen met een vochtprobleem. Het is wél een oplossing als het probleem je te groot wordt. Als het probleem niet zodanig groot is dat je je auto wil inruilen, dan ruil je niet in. Logisch, niet?
Laatst gewijzigd door up! op di 15 jan 2013, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 15 jan 2013, 14:14

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » di 15 jan 2013, 14:18

Prohopper schreef:Volgens mij heeft er hier iemand een psychiater nodig... :lol:
Je ziet een probleem dat er niet is :mrgreen:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » di 15 jan 2013, 16:55

Vanmiddag gebeld: ze hebben het gat gevonden. Het is een lasnaad waar geen kit tussen zat.
Dus dat hebben ze opgelost.
Auto moet nog een nachtje logeren met een kacheltje van binnen, zodat ze lekker droog word.
Moet ik nog een dagje extra in een Golf Cabrio rijden.....
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » di 15 jan 2013, 16:56

Vanmiddag gebeld: ze hebben het gat gevonden. Het is een lasnaad waar geen kit tussen zat.
Dus dat hebben ze opgelost.
Auto moet nog een nachtje logeren met een kacheltje van binnen, zodat ze lekker droog word.
Moet ik nog een dagje extra in een Golf Cabrio rijden.....
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » di 15 jan 2013, 17:39

ericb schreef:Vanmiddag gebeld: ze hebben het gat gevonden. Het is een lasnaad waar geen kit tussen zat.
Dus dat hebben ze opgelost.
Auto moet nog een nachtje logeren met een kacheltje van binnen, zodat ze lekker droog word.
Moet ik nog een dagje extra in een Golf Cabrio rijden.....
Hoera, het lek lijkt boven :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door THID » di 15 jan 2013, 20:27

Ik heb mijn vochtprobleem even goed in de gaten gehouden en de airco de laatste dagen niet meer gebruikt, geen problemen meer gehad. Ook wat mij betreft lijkt het er dus op dat het met de afwatering van de airco te maken heeft.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vochtprobleem

Bericht door Piedro » di 15 jan 2013, 21:51

THID schreef:Ik heb mijn vochtprobleem even goed in de gaten gehouden en de airco de laatste dagen niet meer gebruikt, geen problemen meer gehad. Ook wat mij betreft lijkt het er dus op dat het met de afwatering van de airco te maken heeft.
Is zeker een mogelijkheid, maar hoeft niet persé zo te zijn. Ik gebruik de airco vrijwel nooit, behalve in de zomermaanden. Een heel enkele keer wel even aan gehad als het erg vochtig was in de auto, maar de laatste weken in ieder geval niet meer. Inderdaad waren de laatste twee dagen ook bij mij vochtvrij, maar bijvoorbeeld zondagochtend was dat juist niet het geval... Of zou het vocht van de airco na zoveel maanden nog altijd ergens kunnen zitten?...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Re: Vochtprobleem

Bericht door Artemis » wo 16 jan 2013, 15:06

Psycho_Mantis schreef:Vanochtend was mijn auto weer van binnen bevroren :cry:
Ben dit probleem echt zo zat he...
I feel your pain, man.

Maar positief blijven denken: doordat de Up! vochtig is, heb je ook geen last van die vervelende statische elektriciteit.

OK, probeer eens oma's scheerschuimtruuk (no kidding) (wel geregeld herhalen): wrijf je voorruit in met scheerschuim en blink op met een droge doek. In scheerschuim zit glycerine waardoor het glas veel moeilijker bewasemt. Sommigen spreken ook van uitwrijven van scheerschuim met papieren doekjes (zoals Kleenex) i.p.v. opblinken met een droge doek.

Niet overtuigd - Voortijdige 1-aprilgrap ? Test eerst eens op een deel van je badkamerspiegel en check die eens na een douche, of de binnenzijde van het vizier van je helm (tenzij je vreest voor beschadiging door de chemische reactie/interactie), of - waarom niet - de kunststoffen cockpitkap van je zweefvliegtuig of de autoruit van je racewagen. Misschien een Aha-Erlebnis.

Voordeel: minder last van bewaseming + je kunt qua scheerschuim een geurtje kiezen dat je bevalt - ruikt het meteen ook steeds aangenaam binnenin je Up! i.p.v. muffe vochtgeur. ;)

Laat ons iets weten.

Hier twee video's om je te laten weten dat het geen flauwe grap is:
http://www.youtube.com/watch?v=bgFsuj_B5Q0
http://www.ehow.com/video_4872252_keep- ... ng-up.html

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 16 jan 2013, 19:46

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 16 jan 2013, 20:05

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » wo 16 jan 2013, 21:55

Vandaag de Up! opgehaald en nog geen probleem gehad.
Dit is er aan gedaan:
Wiel uit- en ingebouwd
Voorste spatplaat uit- en ingebouwd, aanvullende positie
Platen voor paravent uit- en ingebouwd, aanvullende positie
Bodembekleding voorin uit- en ingebouwd
Voorportierbekleding uit- en ingebouwd, ruitmechanisme elektrisch voorportier
Ruitenwisserframe uit- en ingebouwd, met wissermotor
Ruitenwisserarmen uit- en ingebouwd
Binnenscherm voorzijde controleren op lekkage
Waterkast controleren op lekkage
Binnenscherm voorzijde repareren (afkitten) ivm lekkage

Dus vandaar dat het twee dagen en een nacht heeft geduurd. Hoop er nu dus echt af te zijn.
Ik houd jullie op de hoogte!
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » do 17 jan 2013, 20:22

Aanvullende positie......?

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » vr 18 jan 2013, 14:49

Maandagmiddag kan ik na 4 weken eindelijk mijn Up weer op gaan halen bij de dealer.
Zij konden mij al wel vertellen dat de importeur mij de garantie geeft dat mijn Up 100% lekvrij is, alleen het vage ervan, ze konden mij dus niet zeggen of er daadwerkelijk iets gevonden is.Beetje vreemd maar goed.
Volgens mijn dealer ben ik de enigste daar die last heeft van deze klacht, heb hun dus ook gelijk gezegd het raar te vinden en ik blijkbaar een speciale uitvoering heb.
Ben benieuwd, maandag weet ik hopelijk meer.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » vr 18 jan 2013, 16:57

Ik zou er op staan om te weten wat er is gedaan aan jouw UP, daar heb je wel recht op na 4 weken.
Benieuwd of men in de gaten heeft dat als elke UP 4 weken naar de importeur terug moet men bij Pon nu kan beginnen met het werven van personeel.......

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » vr 18 jan 2013, 17:13

mark#41 schreef:Ik zou er op staan om te weten wat er is gedaan aan jouw UP, daar heb je wel recht op na 4 weken.
Benieuwd of men in de gaten heeft dat als elke UP 4 weken naar de importeur terug moet men bij Pon nu kan beginnen met het werven van personeel.......

Dat doe ik ook zeker hoor Mark, ik vroeg het al toen ik degene van de werkplaats aan de telefoon had, lijkt mij toch dat er verslag uitgebracht moet zijn richting de dealer, en sterker nog een beetje dealer die vraagt er dan toch naar.
Maar goed, heb er om eerlijk te zijn weinig vertrouwen in dat het daadwerkelijk goed gekomen is als men nog niet eens kan zeggen wat er gedaan is.
Ik heb daar maandag een gesprek over met een aantal mensen en ben echt niet op me mondje gevallen, dan desnoods maar navraag gaan doen bij Pon waar ik bij zit.
Ik heb er recht op om te weten wat er aan gedaan is lijkt mij.
Wanneer ik het ter sprake breng dat ik mijn aankoopbedrag van de Up terug wil is het angstvallig stil aan de andere kant van de lijn.
Maar eens houdt het toch echt op voor mij.

Linnie
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 12:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door Linnie » za 19 jan 2013, 12:25

Ook ik heb flinke problemen met vocht in mijn Up (oktober 2012).
Na meerdere meldingen heb ik nu (na helaas een grote mond te hebben moeten geven) eindelijk voor elkaar dat ze hem na gaan kijken.
Ben erg benieuwd wat ze gaan vinden en/of doen. Voel me tot nu toe niet bepaald serieus genomen....
Grappig feit vind ik dat ik hier op verschillende forums lees dat mensen hun airco aan moeten zetten, terwijl mij juist geadviseerd wordt om dit juist niet te doen.....
We wachten maar af, maar ik heb op dit moment weinig vertrouwen meer in mijn Up. Wannewer ik een auto van 3 maanden oud aan de binnenkant moet gaan krabben, is er toch echt wel iets mis. Na 9 jaar met volle tevredenheid in mijn VW Polo te hebben gereden, is dit toch echt wel een VW domper.
We wachten geduldig af......

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » zo 20 jan 2013, 08:52

Alles wat ze hebben gedaan van de week heeft niets geholpen. Gisteren weer eens met de familie op stap en na een poosje sloegen alle ramen weer dicht.
Dus morgen maar weer een afspraak gaan maken.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » zo 20 jan 2013, 11:17

Uit wel ingelichte bron heb ik begrepen dat er forum leden zijn die bij vw/pon werken , er is dus wel aandacht voor de problemen.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 20 jan 2013, 15:57

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie