Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » za 26 jan 2013, 18:56

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanne
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 18:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door Hanne » zo 27 jan 2013, 21:33

Van het gaatje wat bij mijn Up de oorzaak was van de lekkage heeft de dealer foto's gemaakt en die heb ik ook kunnen bekijken.
Mijn Upbadkuip moet nu weer helemaal droog zijn en inderdaad de leenauto die ik nog heb is keurig droog.

marc1959
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 13:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door marc1959 » ma 28 jan 2013, 13:15

hallo allemaal,
afgelopen dagen meer tijd besteed aan het krabben van mijn auto dan dat ik ben gaan rijden daarna de ruiten maar blijven drogen met een doek zelfs onderweg.
DUS ERG VEEL VOCHT!!!!!
groot probleem voor een nieuwe auto.
hpen nu maar dat er wat aan gedaan kan worden anders heb ik heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel spijt!!!!!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 28 jan 2013, 13:22

Hanne schreef:Van het gaatje wat bij mijn Up de oorzaak was van de lekkage heeft de dealer foto's gemaakt en die heb ik ook kunnen bekijken.
Mijn Upbadkuip moet nu weer helemaal droog zijn en inderdaad de leenauto die ik nog heb is keurig droog.
Waar zit dat gaatje dan?

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » ma 28 jan 2013, 19:03

Ik heb vandaag mijn Up weer teruggekregen, nadat hij 3 weken bij Pon heeft gestaan. Maar om nou te zeggen ik ben er wat mee opgeschoten, ik vrees zelf van niet.
Auto is door Pon gestript en er blijkt nergens vocht naar binnen te komen, alle kitranden zijn nagekeken.
Heb nu het advies meegekregen van mijn dealer om met vochtig weer maar met de airco aan rond te gaan rijden, waarop mijn antwoord was, ik dacht een zuinige auto te hebben gekocht, continu airco aan werkt daar niet echt aan mee, tja dat kost nou eenmaal wat meer benzine was zijn antwoord, anders kan het vocht je auto niet uit.
Doordat de Up van binnen veelal van ijzer is en minder bekleed dan bv de Polo is deze vochtgevoeliger aldus dealer.
Kortom hier heb ik het maar mee te doen, en dit was dan zogenaamd nog niet bekend toen ik de koop sloot?????
Nee volgens Thur Genderen niet.
Blijkbaar moet er eerst een dode gaan vallen, voordat er serieus wat aan gedaan wordt.
Komt het nogmaals voor dan is het afgelopen met mijn UP, dan mag Thur hem terugnemen.
Oh wat heb ik hier een spijt van dat ik deze wagen heb gekocht.

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » ma 28 jan 2013, 19:11

Blijft natuurlijk onzin.

In mijn eigen Up (eerste lichting) had ik ook veel last van vocht maar de leen up (2013spec) heeft echt nergens
last van. Ik geloof dat er ìn de leenauto ook net zoveel 'ijzer' zit als in mijn eigen up.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » ma 28 jan 2013, 19:17

Vreemde reactie van je dealer :shock: Mijn Up is nog steeds helemaal droog van binnen (ff afkloppen). Het kan dus wel. Tijdens de sneeuwperiode soms eens een kleine aanslag op de ruiten na instappen met vochtige kleding, maar die was zo weg met de ventilatie niet eens op de hoogste stand.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » ma 28 jan 2013, 19:26

..
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjappie
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 19:51

Re: Vochtprobleem

Bericht door Sjappie » ma 28 jan 2013, 22:40

Het gebrek aan isolatie is het probleem niet m.i. Vocht uit de lucht zal condenseren op het oppervlak dat het minst warm is (natuurkunde), meestal de ruit.

Indien er vochtige lucht in de auto aanwezig is zal dit altijd condenseren op het koudste oppervlak, hoe vol je de auto ook stopt met isolatie... Er zit tenslotte ook geen condenswater op de stalen interieurdelen toch? Dat is namelijk niet het koudste deel, dat is de enkel laags ruit.

Probleem: Vochtige lucht in de auto -> oorzaak: vocht in de auto? -> symptoom: beslagen ruiten -> Oplossing: zorgen voor minder vocht in de auto :-)

Misschien eens proberen alle ventilatieroosters dicht te zetten als je de auto 's avonds wegzet en hij van binnen droog en lekker warm is. Daarnaast misschien ventilatie zo instellen dat geen lucht van buiten gehaald wordt?

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » di 29 jan 2013, 17:19

@sjappie
Misschien eens proberen alle ventilatieroosters dicht te zetten als je de auto 's avonds wegzet en hij van binnen droog en lekker warm is. Daarnaast misschien ventilatie zo instellen dat geen lucht van buiten gehaald wordt?
Hoe had je je dat laatste dan voorgesteld? Want bij geen lucht van buiten staat hij helemaal zo vol met condensatie.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » di 29 jan 2013, 17:44

Ee tip van mij zoon ( heeft vorig jaar 4 maanden bij min 40 in lapland gewerkt) zet savonds je ramen een klein beetje open om zo de vochtgehaltes van binnen/buiten op te heffen. Had daar nooit last can beslagen of bevroren ramen.
Dus nee, niet compleet afsluiten je auto!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » di 29 jan 2013, 17:52

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » di 29 jan 2013, 17:55

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » di 29 jan 2013, 18:00

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

marc1959
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 13:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door marc1959 » di 29 jan 2013, 20:51

voor maandag a.s. een afspraak met de dealer gemaakt voor het vocht-probleem.
heeft iemand nog tips aangaande de dealer

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » di 29 jan 2013, 21:08

Ook onze Up gaat a.s. maandag voor 2 of 3 dagen logeren bij de dealer voor "vochtonderzoek", mijn dealer vertelde dat er al contact is geweest met Pon en deze wil eerst dat er een (vocht)onderzoek aan onze wagen komt.
Mijn absoluut goedwillende VW-dealer bood direct een vervangende leenauto aan, onderhet mom dat men alleen tevreden klanten wil.

Zodra er wat bekend wordt zal ik het publiceren.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » di 29 jan 2013, 21:17

marc1959 schreef:voor maandag a.s. een afspraak met de dealer gemaakt voor het vocht-probleem.
heeft iemand nog tips aangaande de dealer
Vertel hem maar dat je niet wilt afgezeken worden ;)
En dat als het hem niet binnen een redelijke termijn lukt je de auto terug gaat geven omdat de up niet die eigenschappen bezit die je er van mag verwachten
Vertel hem maar dat je niet de enige bent en je gratis van rechtshuilp gebruik kan maken :evil:
Dat afzeiken van PON moet eens afgelopen zijn :ugeek:

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 30 jan 2013, 11:18

Ik ben net gebeld door Volkswagen Nederland (Pon) en ze zeiden dat ze me dealer weer gaan contacteren...
Over een week nemen ze weer contact met me op.
Word er niet wijzer van allemaal.

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tess » wo 30 jan 2013, 19:03

Vandaag is ook mijn UP bij de dealer geweest, helaas zonder resultaat........ !
Alles is na gelopen, helaas konden ze niets vinden...... .
Ook even het mooie weer afwachten.
Ben niet blij, want nu is mijn UP-vocht probleem nog niet opgelost....!!!

Hoop dat ze snel achter het probleem gaan komen, we hebben tenslotte niet voor niets voor een "zuinige" auto gekozen!
Verder wel heel blij met mijn "UP"!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » wo 30 jan 2013, 19:11

Vraagje...als ze alles hebben nagelopen, bedoem je dan ook dat ze de onderkant en bij de achterwielen de afwateringsgaatjes hebben gecheckt?

Bij mij is deze werkplaatsactie een week of 6 geleden uitgevoerd en nu pas durf ik te zeggen : IK HEB GEEN LAST MEER VAN VOCHT!!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie