Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tess » wo 30 jan 2013, 19:29

Ron, klopt, alles gecheckt. Er is gekeken of alle gaatjes niet vol zaten met vuil of iets anders. Dit bleek niet het geval. Gaten boren was niet nodig, zelfs schijnbaar niet toegestaan door VW/importeur :?
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 30 jan 2013, 22:21

Ik ben het probleem echt spuug en spuug zat!
Nu was toch echt het punt bereikt dat de ramen zo ernstig beslagen waren, dat ik er gewoon echt niet meer mee kon rijden.
Helaas gebeurde het op de snelweg en was ik genoodzaakt om op de vluchtstrook te stoppen.

Afbeelding

Ramen allemaal wijd open gedaan om de lucht ververst te krijgen in de auto, na een paar minuten kon ik gelukkig weer veder rijden.
Maar voel me niet meer veilig in me auto... stel je voor dat dit gebeurd op een stuk zonder vluchtstrook? Dan word het helemaal spannend.
Ik zit nu echt in overweging om de auto gewoon morgenochtend bij de dealer voor de deur te parkeren. Kan wel janken...

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up&Go » wo 30 jan 2013, 22:52

Hoeveel uprijders / forumleden hebben dit probleem in meer of mindere mate eigenlijk? Ik heb incidenteel last van beslagen ramen maar dit valt vrijwel altijd samen met nat weer. De dagen dat het lekker vroor heb ik nergens last van gehad en gewoon zonder airco gereden. Als het echt een structureel probleem is dan moeten we toch een vuist kunnen maken naar Pon? Ik schrik echt als ik lees dat mensen spijt hebben van de Up en er heel graag snel van af willen. Ik ga mijn (lichte) vochtprobleem wel melden als ik voor de eerste beurt moet en ik denk dat als we dat allemaal doen en er ook een punt van maken ze wel iets moeten doen.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bertje » wo 30 jan 2013, 23:19

Psycho_Mantis schreef: Helaas gebeurde het op de snelweg en was ik genoodzaakt om op de vluchtstrook te stoppen.
Niet dat ik je probleem niet serieus neem hoor, integendeel. Maar probeer de vluchtstrook alleen te gebruiken in geval van absolute nood. Hiervandaan kan ik natuurlijk niet inschatten hoe hoog de nood precies was maar uit ervaring kan ik je zeggen dat de vluchtstrook echt geen veilige plek is! Veel mensen wanen zich er veilig maar meer dan schijnveiligheid is het niet. Als het ook maar een klein beetje mogelijk is probeer dan door te rijden tot een afslag of een pomp ofzo.

Wil niet voor jou uitmaken hoe je moet handelen hoor maar ik spreek je graag nog vaker op dit forum... ;)

Wat het vocht betreft: Het lijkt me dat de dealer er toch niet langer omheen kan dat er toch ècht een probleem is met je auto. Ik zou niet eerder bij de dealer weggaan voor ik een gelijkwaardige leenauto mee kreeg en ze daarbij de mededeling doen dat je hem pas weer inlevert als jouw Up! niet meer lekt. Ze mogen je gewoon niet langer het bos insturen. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering die je kunt inschakelen?
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » wo 30 jan 2013, 23:52

Kun je geen filmpje maken als 's-ochtends je ramen zijn beslagen en het minuten lang duurt voordat je kunt wegrijden? En veel foto's van ramen die je aan de binnenkant moet krabben. Stuur het geheel naar de dealer waar je de auto hebt gekocht en zeg dat het allemaal onaanvaardbaar is. Stel een redelijke termijn voor het oplossen van de problemen (1 maand of zo) en kondig aan dat je anders de rechter zult inschakelen, of Kassa of een ander medium.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 31 jan 2013, 17:24

Eindelijk een beetje goed nieuws op het gebied van klant vriendelijkheid.
Maandag gaat me auto naar de dealer en hij blijft daar tot het opgelost is, in de tussentijd krijg ik een andere up.

Dit geeft me eindelijk toch een beetje hoop dat er eens wat moeite voor me gedaan word. :)

@Bertje
Ik weet het de vluchtstrook is absoluut niet veilig, maar ik zag dus alleen nog maar wazig en kon de belijning haast niet meer zien. Dus ik moest wat...

Roydebos
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 12:08

Re: Vochtprobleem

Bericht door Roydebos » do 31 jan 2013, 17:28

mijn up staat in de garage net gebeld door hun kit randen van mijn voorraam was gewoon zo goed als weg en mijn rubbers waren los en er zaten gaten in. hopen dat het nu over is

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » do 31 jan 2013, 17:33

Psycho_Mantis schreef:Eindelijk een beetje goed nieuws op het gebied van klant vriendelijkheid.
Maandag gaat me auto naar de dealer en hij blijft daar tot het opgelost is, in de tussentijd krijg ik een andere up.

Dit geeft me eindelijk toch een beetje hoop dat er eens wat moeite voor me gedaan word. :)
Top dat ze het nu eindelijk echt serieus nemen en ik hoop dat opgelost wordt. Ik moet zeggen dat ik op dit moment mijn pingi al een maand niet heb gebruikt en dat ik er op het moment weinig last van heb.
Alleen als ik zelf vochtig in de auto stap vanwege een regenbui dan heb ik er last van. Dan doe ik ff de ramen open tijdens het rijden en dan valt het weer mee.
Bij mijn 15K km beurt (begin januari)namen ze me ook niet echt al te serieus en hebben ze de ramen aan de binnen kant schoon gemaakt terwijl er een plantespuiter spiritus in me zijvak lag.
Maar op dit moment mag ik niet klagen.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 31 jan 2013, 17:39

Ik hoop dat het nu gewoon eens opgelost word voor mij.
Kan ik ook eindelijk weer gaan genieten van het rijden in me up. Nu iedere keer als ik er mee rij erger ik me eraan...

Het valt me wel op dat iedere keer de kit raden niet goed blijken te zijn bij anderen!
Zou er iemand in de fabriek werken die gewoon niet kan kitten? :D

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » do 31 jan 2013, 17:49

http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... =154&ty=66

Hij is nog steeds aan het oefenen... :P

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » do 31 jan 2013, 17:56

Vandaag mijn Up weer opgehaald. Twee dagen in de garage gestaan en helaas.... niets kunnen vinden meneer. De auto was wel heel erg vochtig, dus hebben ze er twee dagen een kachel in gezet.
Belachelijk, maar ze doen er verder niets aan.
De volgende keer dus maar eens heibel gaan schoppen.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » do 31 jan 2013, 19:32

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » do 31 jan 2013, 20:01

Mooi om te zien dat er steeds meer 'probleempunten' gevonden worden door de dealers. Misschien is het een idee om een centraal punt te maken waar iedereen die een vochtprobleem heeft/had zn gevonden lekkagepunten kan aanmelden. Zo zie je waar de grote knelpunten zitten en kan iedereen die er ook mee te maken krijgt meteen aangeven waar de dealer even zou kunnen kijken. Als er genoeg overeenkomsten zijn kan dit eventueel ook rechtstreeks naar Pon gecommuniceerd worden.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 31 jan 2013, 22:57

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » vr 01 feb 2013, 17:47

Bart007 schreef:Beste Uppers,
Vanmorgen gebeld door de dealer dat ze nog steeds aan het zoeken waren naar waar het water vandaan kwam, het vermoeden was dat het uit mijn linker voor spatbord vandaan zou komen.
Na mijn werk maar even langs de dealer gereden en de monteur wist me te vertellen dat ze het lek hadden gevonden!
De constatering en het lek zelf hebben ze gefilmd en onmiddellijk naar Pon gestuurd.
Het lek betreft de (niet helemaal) doorlopende kit rand daar waar de a-stijl het voor spatbord ontmoet.
Als het goed is gaat de dealer het morgen repareren (heeft originele kit besteld bij Pon) en daarna wordt mijn Up! weer in elkaar gezet.
Waarschijnlijk kan ik hem volgende week weer ophalen, dus bij de meeting as. zondag zal ik het met de leen-Up! moeten doen.
Beelden willen we zien , eerst zelf zien en dan geloven.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » za 02 feb 2013, 07:48

@Donkup - dat lijkt me een goed plan alle vocht probleemoplossingen inventariseren. Dat geeft ons ook naar de dealers toe wat meer houvast.

Ik heb gisteren mijn Pingi tenminste maar weer in de magnetron gelegd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door golfruud » za 02 feb 2013, 11:27

Ik moet ook bijna altijd met de airco aan rijden anders beslaan de ramen.
Met de vorst waren de ramen en het opendak ook aan de binnenkant bevroren. Waarschijnlijk is het probleem het volgende:
Er staat een filmpje op you tube "2012 VW up leak".Verder zag ik het volgende op facebook staan bij een andere Up rijder:
Tussen de A stijl en de dakplaat aan de binnenkant zit het kit niet goed( te weinig, of verkeerd) Het is dus niet het kit van het voorraam.
Het water komt dus binnen ter hoogte van de linkerbovenhoek van het voorraam en komt dan rechtstreeks in de A stijl naar binnen en uiteindelijk is ook de vloerbedekking verzadigd. Dus eindelijk rij je in een badkuip, waar het water niet weg kan.

Ik heb het al bij mijn dealer aan gegeven en die gaan Pon maandag bellen. Dus als je er ook last van hebt ga langs de dealer.
Wordt vervolgd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 02 feb 2013, 15:03

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 03 feb 2013, 18:12

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Sciroccofrank » zo 03 feb 2013, 19:42

Pffff dat is toch een serieus vocht probleem.......hopelijk komt er eens een definitieve oplossing voor je probleem... :roll:

Plaats reactie