Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » zo 03 feb 2013, 22:50

Echt levensgevaarlijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mikester » zo 03 feb 2013, 23:15

Ik zag je zwarte up op de mii-ting na de rondrit idd flink vochtige ramen hebben. Dit in tegenstelling tot vele andere vaggers die weinig tot geen last hebben.

Onze up heeft praktisch geen last van vocht, hoewel we wel een pingi gebruiken omdat deze zn werk uitermate goed doet.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de praktische omstandigheden vanmiddag. Met hoeveel personen in de auto, stand van de kachel, dus warmte/ventilatiesnelheid/ventilatiestand (geen airco), natte broek/jas/haren, regen naar binnen gewaaid, etc.

Voor t stoplicht met afgeslagen motor beslaat onze up wel binnen een paar minuten, echter bij het starten van de motor is dat ook binnen een minuut weer weg. airco hoeven we nooit te gebruiken. Vanmiddag met 2 personen hadden we de kachel exact in het midden staan, ventilatiesnelheid op 2 en alleen maar gericht op de ramen.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 04 feb 2013, 09:00

Ik heb vandaag me up afgeleverd bij de dealer.
Heb nu een Polo meegekregen en zelfs ondanks me jas een beetje nat was door de regen, hij besloeg gewoon helemaal niet.
En de airco was zelfs uit :)

Dus hopelijk kunnen ze het probleem nu vinden, word er echt moe van.

Up!-Schagen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 11:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up!-Schagen » ma 04 feb 2013, 16:28

Vandaag mijn UP! naar de dealer gebracht.

Werd net gebeld dat de UP! klaar was. Het interieur was gedroogd (geen idee hoe, en ik wist niet eens dat deze nat was!)
Verder vonden ze vocht/water in de carrosserie.. (dat lijkt mij niet echt goed)
Op dit op te lossen hebben ze iets met de rubbers gedaan en iets met de afvoerkanaaltjes (uitgeboord!)
Ik heb hier al gelezen dat het uitboren geen verbetering geeft.

Mijn vriendin haalt de auto nu op..ben benieuwd wat ze haar nu wijsmaken..

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met het vocht probleem is...

Keep you guys posted

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » ma 04 feb 2013, 20:53

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » ma 04 feb 2013, 23:02

En waar zat het lek dan ?
En krijgen wij het filmpje ook te zien?

UP!Black
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 12:34

Re: Vochtprobleem

Bericht door UP!Black » di 05 feb 2013, 21:19

Vandaag voor het eerst met de up! door de wasstraat geweest (i.v.m. pekel en bodemreiniging waar ik met de hand niet zelf bij kan...).
Toen de jongen van de wasstraat de hoge druk op de auto zette kwam er water naar binnen via 'het driehoek-plastic' naast de spiegel aan de bestuurderskant.
Het was me al opgevallen dat het hier al suiste als je op de snelweg reed.

Hebben andere up's dit ook, en zou dit bijdragen aan het vochtprobleem?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 05 feb 2013, 22:41

Heb daar nooit een hoge druk reiniger op gezet
Maar dat hoort niet volgens mij...

Mijn up staat nog steeds bij de garage, hoop dat ze nog de oorzaak kunnen vinden.
Nu dat ik even met een polo rijd merk ik pas echt erg hoe snel mijn up wel niet beslaat.
Die polo heeft dus echt helemaal nergens last van, beslaat niet eens een klein beetje.
Jammer dat ik geen up heb, dan had ik een betere vergelijking kunnen trekken.

Maar het lijkt mij wel duidelijk dat er toch iets goed mis is met mijn auto.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 05 feb 2013, 23:32

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mikester » wo 06 feb 2013, 05:29

Die witte is de mijne. Heb totaal geen last van beslagen ruiten.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: Vochtprobleem

Bericht door jefvanhouten » wo 06 feb 2013, 11:50

met het weer van vanacht beetje sneeuw over de hele auto kom vanmorge bij de auto hele auto weer klets nat / bevroren terwijl ik hem gister niet gebruikt heb en niet beslagen was
Afbeelding
Afbeelding

het vroor vanacht ongeveer min 2 bij ons
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 06 feb 2013, 18:13

Prohopper schreef:
Mikester schreef:Ik zag je zwarte up op de mii-ting na de rondrit idd flink vochtige ramen hebben. Dit in tegenstelling tot vele andere vaggers die weinig tot geen last hebben.

Onze up heeft praktisch geen last van vocht, hoewel we wel een pingi gebruiken omdat deze zn werk uitermate goed doet.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de praktische omstandigheden vanmiddag. Met hoeveel personen in de auto, stand van de kachel, dus warmte/ventilatiesnelheid/ventilatiestand (geen airco), natte broek/jas/haren, regen naar binnen gewaaid, etc.

Voor t stoplicht met afgeslagen motor beslaat onze up wel binnen een paar minuten, echter bij het starten van de motor is dat ook binnen een minuut weer weg. airco hoeven we nooit te gebruiken. Vanmiddag met 2 personen hadden we de kachel exact in het midden staan, ventilatiesnelheid op 2 en alleen maar gericht op de ramen.
Ik ben blij dat het je is opgevallen dat onze up! last heeft van extreem beslagen ruiten bij regen, maar ik meen ook een blauwe Mii en een witte up! gezien te hebben met beslagen ruiten.

Was het deze up!?
Mijn up was helemaal dicht getrokken haast, zo stond hij ook geparkeerd voor de deur na het rondritje...

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » wo 06 feb 2013, 19:28

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 06 feb 2013, 20:35

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MX-Arjen
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 12:57
Locatie: Ter Apel

Re: Vochtprobleem

Bericht door MX-Arjen » wo 06 feb 2013, 20:38

Heb zelf het vochtprobleem ook... Behoorlijk dan ook. Heb een van de eerste vw Ups. (maart 2012)

Mijn auto is inmiddels twee keer bij de dealer geweest. Beide keren is de gehele bekleding eruit geweest en hebben ze de auto gedroogd. Auto ben ik nu 6 dagen kwijt geweest in totaal.

Bij de tweede keer hebben ze het spatbord ook nog verwijderd en de welbekende naad afgekit. Mijn verwachting was dan ook dat ik van het vochtprobleem verlost zou zijn, maar niets is minder waard. Stapte vanochtend mijn Up in en de ruit was van binnen bijna meer bevroren dan van buiten.

Ik heb het nu dan ook helemaal gehad met de dealer. Morgen ga ik er heen en wil ik eens gaan overleggen wat als ze hier nu aan gaan doen. Zelf heb ik geen vertrouwen meer in een reparatie. Het hele vertrouwen in de auto is gewoon weg.

Bram
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 09:14

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bram » do 07 feb 2013, 12:56

Hey allen,

Ik heb ook last van het genoemde vochtprobleem. Hoewel het bij mij niet zo extreem is wil ik mijzelf toevoegen aan het rijtje met namen, al is het alleen al voor de statistiek. Vanochtend is de Up! voor zijn eerste servicebeurt (€ 110) naar de garage geweest, daar heb ik het probleem kenbaar gemaakt alsook verwezen naar dit forum met vergelijkbare verhalen.

Zoals niet geheel onverwacht was men nog niet op de hoogte (dit hebben heb ik al eerder gelezen!) van het genoemde probleem, desalniettemin werd ik hier wel serieus genomen met het verhaal. Achteraf gaf dezelfde vriendelijk meneer aan dat ze wel het hele verwarmingssysteem gecontroleerd hadden maar er niets afwijkends was aangetroffen hetgeen mij niet verbaasde, de auto is immers nog geen jaar oud.

Ik blijf de verhalen volgen en zal daar waar nodig mijn bevinden posten!

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Vochtprobleem

Bericht door stofzuiger7 » do 07 feb 2013, 14:03

Hallo Allemaal,

Ik heb even alle verhalen gelezen over het vochtprobleem, ik heb zelf ook last van vocht ontwikkeling in de auto maar niet zo extreem als ik hier af en toe lees.
ik heb last van beslagen ramen tijdens het rijden, ik moet dan echt de airco hard aanzetten om het dan te laten wegtrekken en dan blijft er altijd nog wel iets beslaan (Meestal achterruitjes en gedeelte precies bij me spiegel).

Ik ga deze bericht zeer zeker volgen en hopelijk komt PON met een oplossing!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 07 feb 2013, 17:24

Wacht niet op Pon, die gaan echt voorlopig echt niets doen. Misschien pas als autoweek het publiceert.
Meld het probleem bij de dealer, die zullen je auto gewoon binnenste buiten moeten keren.

Mijn up is inmiddels voor 4 dagen nu bij de dealer, ze hebben inmiddels wel ontdekt dat er water naar binnen komt.
Maar waar precies is nog een groot raadsel... Ik ben wel blij dat ze nu serieus met het probleem bezig zijn.
Van mij mogen ze ook alle tijd nemen om het opgelost te krijgen, heb liever dat ik er nu eens vanaf ben.

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door golfruud » do 07 feb 2013, 20:14

Bart007 schreef:Zo vanmiddag gebeld door de dealer en hij vertelde me dat mijn Up!je klaar stond om opgehaald te worden.
Toen ik er was heb ik het filmpje gezien hoe ze geconstateerd hebben waar het lek zat, dat op zich was al interessant.
Ze hadden namelijk mijn hele auto middels duct tape luchtdicht gemaakt, daarna hebben ze de cabine onder druk gebracht en zijn ze met zeepsop (schuim) aan het smeren gegaan en ja hoor, bubbels!
Ik moet over een week of twee terug (als het tenminste geregend heeft) voor een nacontrole!
Hulde aan de dealer Martin Schilder!
Ik zit ook bij Martin Schilder, maar nog geen antwoord gehad.
Nu ze het probleem bij jouw hebben gevonden, zouden ze het proleem bij mij toch zo kunnen verhelpen, zou je zeggen !!
Maar nee en maar wachten, dus zeker nog geen hulde. :x

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » do 07 feb 2013, 20:22

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie