Maps & More of smartphone ?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Darryl
Forum newbie

Maps & More of smartphone ?

Bericht door Darryl » zo 19 mei 2013, 14:25

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me al voorgesteld in het andere gedeelte. Alvast sorry als er al een vergelijkbaar topic is. Ik heb ernaar gezocht maar kon niks vinden.

Ik vroeg mij af wat het voordeel is van maps & more ten opzichte van een smartphone. Vrijwel alle functies van de maps & more zitten ook op je smartphone behalve het voertuig gedeelte.

Radio bedienen via het grote scherm ipv de standaard knoppen die er zitten is een 'extreme' luxe. Media via bluetooth, kan ook gewoon via de AUX ingang (dan hangt er wel een kabeltje).

De reden dat je maps & more zou aanschaffen is vanwege de navigatie en statistieken van je verbruik enzo. Op mijn smartphone (Samsung Galaxy S3) zit gewoon navigatie, en de kaarten kun je gewoon cachen, dus er is geen internet nodig. Vanuit ' S voice' is de hele telefoon te besturen, ik kan vanuit daar direct een adres inspreken, iemand bellen, driving modus aan/uit zetten, muziek afspelen etc.

Daarnaast lijkt het me niet slim om dat ding in het zicht te houden, dus je moet het steeds opbergen terwijl je je telefoon gewoon bij je hebt. Of zijn er mensen die het meenemen als een 'smartphone' ?

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!

pingpongblokje
Forum newbie

Re: Maps & More of smartphone ?

Bericht door pingpongblokje » zo 19 mei 2013, 14:39

Dit is ook een ding waar ik over na heb zitten denken. Het enige wat ik miste was het handsfree bellen. Ik kan mijn telefoon op speaker zetten, maar erg fijn werkt dit niet bij mij.

Daarnaast wordt je auto ietsjes luxer met Maps&More, weliswaar misschien overbodig, maar wel leuk. Ik heb uiteindelijk besloten het Executive pakket te nemen, waar hij in zit, samen met een airco (en een radio bij een MoveUp).
HighUp! 60PK // Dark Blue // Drive Pakket // PIAA dagrij // Night Breakers //
Besteld: 1-4-13, levering 28-5-13

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » zo 19 mei 2013, 15:09

Je telefoon besturen is strafbaar en je maps + more niet tijdens het rijden ;-)

Darryl
Forum newbie

Bericht door Darryl » zo 19 mei 2013, 15:26

pingpongblokje schreef:Dit is ook een ding waar ik over na heb zitten denken. Het enige wat ik miste was het handsfree bellen. Ik kan mijn telefoon op speaker zetten, maar erg fijn werkt dit niet bij mij.

Daarnaast wordt je auto ietsjes luxer met Maps&More, weliswaar misschien overbodig, maar wel leuk. Ik heb uiteindelijk besloten het Executive pakket te nemen, waar hij in zit, samen met een airco (en een radio bij een MoveUp).
Je kan toch nog met een audio kabeltje je telefoon op de aux aansluiten, dan komt het tenminste niet uit je speaker van je telefoon. Welke telefoon heb je precies? Want bij de Galaxy S3 kan je ook opnemen met je stem, je moet iets van 'Answer' zeggen en dan neemt hij op met de speaker. Je kan ook weigeren met 'Reject'. Maar je snapt wel wat ik bedoel toch, de toegevoegde waarde van Maps & More is er niet echt. Ik zou de High Up nemen, dus radio zit er al bij en airco (climatic) kan je er apart bij nemen. Wel jammer dat ze geen inbouw versie hebben zoals bij de kia picanto. Dat neemt het nadeel weg dat het gestolen kan worden en je niet telkens het ding hoeft op te bergen. Ik las ergens al dat er bij iemand was ingebroken en ze dat ding hadden meegenomen...

Als die maps & more de auto aantrekkelijker maakt als deze ooit eens wordt verkocht zou ik het wel doen. Het is ook wel 'handig' om je verbruik af te lezen, motor tempratuur etc. Verder zie ik alleen maar nadelen eraan.

Het is gewoon een tussenstation voor je telefoon, veel telefoons werken al sneller dan dat ding van navigon. Ik ben bang dat ik mij gewoon ga irriteren eraan en me telefoon erbij ga pakken.
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit met de kaarten, moet je er nou voor betalen?
Psycho_Mantis schreef:Je telefoon besturen is strafbaar en je maps + more niet tijdens het rijden ;-)
Wat bedoel je met 'besturen' ? Het is inderdaad niet de bedoeling om te gaan smse en whatsappen terwijl je rijdt...
De huidige smartphone's kunnen vrijwel alles handsfree doen. Dat zie ik die Maps & More niet doen. Je moet daar toch nog een aantal knoppen drukken voordat je krijgt wat je wilt.
Als we ze 1 op 1 gaan vergelijken op veiligheid komt een smartphone er beter uit, dat weet ik wel zeker. Software matig komt navigon niet eens in de buurt van Samsung, Apple etc.

Volgens mij is het alleen strafbaar als je telefoneert terwijl je geen gebruik maakt van een carkit.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rtuig.html

Als ik het artikel van de link lees vraag ik mij af: onder welk voorwerp valt de PID dan? Je mag volgens de rijksoverheid geen telefoon nummers opzoeken. Maakt dit het gedeelte 'Telefoon' van je PID overbodig?

Bhuddymahn
Donateur member

Bericht door Bhuddymahn » zo 19 mei 2013, 23:56

De grootste meerwaarde is dat de navigatie over de speakers klinkt. Dat gaat niet lukken vanaf je smartphone met een kabeltje, want dan kan je niet tegelijkertijd naar de radio luisteren
Bovendien zal het makkelijker verkopen en ziet het er top uit. Voor die meerprijs niet laten liggen hoor. M.i. ziet het er een beetje goedkoop uit als je voor een oplossing kiest met een houder en een zuignap.

Kaartupdates is 20 euro per twee jaar, ieder kwartaal een nieuwe kaart.

Overigens is navigon ook met een druk op de knop met de stem te besturen, werkt prima.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

ECMLfan
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door ECMLfan » ma 20 mei 2013, 10:25

Bhuddymahn schreef: Kaartupdates is 20 euro per twee jaar, ieder kwartaal een nieuwe kaart.
Kun je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt? Ik kom namelijk op een bedrag van €99 uit op de Navigon site.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Bhuddymahn
Donateur member

Bericht door Bhuddymahn » ma 20 mei 2013, 10:28

In de doos zit een bon met een code erop, ik dacht FRESHMAPS80, moet je invoeren in het programma bij code invoeren oid. Krijg je automatisch 80% korting, moet wel binnen 30 dagen na eerste gebruik!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

ECMLfan
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door ECMLfan » ma 20 mei 2013, 10:31

Fijn dat de dealer dat even vermeld heeft.... :cry:
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

UpSie
Vagling liefhebber

Bericht door UpSie » ma 20 mei 2013, 11:19

Een dealer zou dat voor mijn gevoel, bij de afleveringsbeurt al gedaan moeten hebben.
Tip voor de dealers die hier mee lezen!
Verder bij de uitleg tijdens aflevering even toelichten de verdere stappen.

Groeten Leen.
Laatst gewijzigd door UpSie op ma 20 mei 2013, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » ma 20 mei 2013, 12:04

ECMLfan schreef:Fijn dat de dealer dat even vermeld heeft.... :cry:
Had je natuurlijk ook zelf kunnen lezen in het foldertje in het doosje van de PID ;)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Uppert
Vagling liefhebber

Bericht door Uppert » ma 20 mei 2013, 12:57

Ikzelf wilde ook niet met zo'n maps&more televisie rondleuren dus gewoon een radio en een houder voor mijn iPhone.
Alpine radio vanwege de geluidskwaliteit en geïntegreerde bleutooth carkit.
Navigon op de iPhone zorgt voor gesproken navigatie, of ik nu radio,cd of iphone beluister. En dat alles over bluetooth naar de speakers vd auto. Geen verdere kabels of kastjes benodigd.

Bhuddymahn
Donateur member

Bericht door Bhuddymahn » ma 20 mei 2013, 13:59

Hoe doe je dat dan? Is het mogelijk op de Alpine radio tegelijkertijd Bluetooth te streamen en de radio bv aan te hebben?
|High Up!

Uppert
Vagling liefhebber

Bericht door Uppert » ma 20 mei 2013, 15:59

Bhuddymahn schreef:Hoe doe je dat dan? Is het mogelijk op de Alpine radio tegelijkertijd Bluetooth te streamen en de radio bv aan te hebben?
Voorheen was de navigatie stem alleen hoorbaar als je op je Alpine bluetooth streaming of iPod/iPhone als bron had geselecteerd. Ik moest dan iPhone muziek luisteren om de navigatie stem te kunnen horen. Maar...
Na de laatste Navigon update wordt de stem als "inkomend telefoongesprek" naar de radio verzonden. Hierdoor maakt het niet meer uit waarnaar je op dat moment luistert.

Plaats reactie