Stoelhoezen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Stoelhoezen

Bericht door Autheo » ma 01 apr 2013, 09:55

Ik zocht naar stoelhoezen, die goed op de stoelen met integrale hoofdsteun en airbags passen. Bij http://www.freelanes.nl vond ik ze in verschillende uitvoeringen. Zoals je ziet heb ik gekozen voor de 'schapenvacht' (van het katoenen schaap). Bevalt me goed.
Bijlagen
2013-03-31 18.21.15.jpg
Stoelhoezen van www.freelanes.nl
2013-03-31 18.21.15.jpg (34.48 KiB) 8538 keer bekeken

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Stoelhoezen

Bericht door Inge » ma 01 apr 2013, 10:24

Waarom heb je daarvoor gekozen?

Qua looks doet het vind ik veel afbreuk aan de auto.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Stoelhoezen

Bericht door Miisport1 » ma 01 apr 2013, 10:42

ja waarom.
ik heb vanwege mijn werk.stof plamuur verf ect ect en andere narigheid wel een stoelhoes over mijn stoel.
omdat ik in mijn werk kleren vertrek en terug kom als ik mijn nette kleding aan heb gaat de hoes eraf en ik zit altijd netjes.geen vuil ect ect.
als ik voor mijn hobby outdoor activiteiten buiten ben hoes er weer op.zo houd ik mijn bekleding schoon.
maar puur omdat je niet met normale en schone kleding op je stoelen zit.
als de hoes er omheen zit ziet het er niet uit.maar houd wel mijn bekleding schoon en daar gaat het me alleen maar om.maar om altijd met hoezen te rijden lijkt mij niks.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Stoelhoezen

Bericht door Autheo » ma 01 apr 2013, 10:50

@ Inge
Mijn persoonlijke ervaring is dat je op lange ritten lekkerder zit met zo'n hoes, 's zomers koeler en 's winters aangenamer. Ik zit elke werkdag zeker twee uur in de auto, dus dan telt dat.
Tja, dat onze smaken verschillen is dacht ik niet erg, dan blijft er nog een beetje afwisseling. Soms vraag ik me ook wel eens af waarom iemand iets mooi vind, wat ikzelf afschuwelijk vind staan (zwarte velgen bijvoorbeeld). Maar gelukkig is 'mooi' geen absoluut begrip. Niets 'is' mooi, iets kan wel mooi gevonden worden..., of niet dus... ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Stoelhoezen

Bericht door Inge » ma 01 apr 2013, 12:35

Ik vermoedde wel dat er een andere reden achter zat dan mooi vinden. Gebruiksgemak gaat boven looks en als je er zoveel plezier van hebt groot gelijk dan zou ik het ook doen. Je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt - zal dadelijk eens de link gaan bekijken die je in je vorige mailtje hebt ingesloten.

Ik ben er altijd een voorstander van om het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken.

En ja als je vaak met vieze kleding in je auto zit dan zie ik het nut ook in van een hoes - gelukkig heb ik dat "probleem" niet
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

naomi26
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2013, 01:16

Re: Stoelhoezen

Bericht door naomi26 » di 23 jul 2013, 21:48

Ik had roze stoelhoezen besteld..helaas veels te groot

MoveMeUp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 08:10

Re: Stoelhoezen

Bericht door MoveMeUp » ma 19 jan 2015, 19:55

Autheo schreef:Ik zocht naar stoelhoezen, die goed op de stoelen met integrale hoofdsteun en airbags passen. Bij http://www.freelanes.nl vond ik ze in verschillende uitvoeringen. Zoals je ziet heb ik gekozen voor de 'schapenvacht' (van het katoenen schaap). Bevalt me goed.
Bevallen die hoezen nog steeds? Zouden ze ook op de Up! (2014) passen? Ik zoek ook hoezen, vooral omdat de kindjes met de schoenen tegen de achterkant van de stoelen komen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stoelhoezen

Bericht door TwitNour » ma 19 jan 2015, 20:01

MoveMeUp schreef:
Autheo schreef:Ik zocht naar stoelhoezen, die goed op de stoelen met integrale hoofdsteun en airbags passen. Bij http://www.freelanes.nl vond ik ze in verschillende uitvoeringen. Zoals je ziet heb ik gekozen voor de 'schapenvacht' (van het katoenen schaap). Bevalt me goed.
Bevallen die hoezen nog steeds? Zouden ze ook op de Up! (2014) passen? Ik zoek ook hoezen, vooral omdat de kindjes met de schoenen tegen de achterkant van de stoelen komen.
Ik heb in Theo's auto gezeten tijdens de Vagtechniek meeting, en ik moet zeggen dat ze inderdaad wel erg goed zaten!
Je zou wel even goed moeten kijken of de hoezen ook de achterzijde van de stoelen bekleden.

Ikzelf zou het overigens nooit aanschaffen, puur om de looks.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Stoelhoezen

Bericht door Autheo » ma 19 jan 2015, 20:58

MoveMeUp schreef:
Autheo schreef:Ik zocht naar stoelhoezen, die goed op de stoelen met integrale hoofdsteun en airbags passen. Bij http://www.freelanes.nl vond ik ze in verschillende uitvoeringen. Zoals je ziet heb ik gekozen voor de 'schapenvacht' (van het katoenen schaap). Bevalt me goed.
Bevallen die hoezen nog steeds? Zouden ze ook op de Up! (2014) passen? Ik zoek ook hoezen, vooral omdat de kindjes met de schoenen tegen de achterkant van de stoelen komen.
Hoi MoveMeUp, de stoelhoezen bevallen me nog uitstekend! Zowel 's zomers als 's winters heerlijk comfortabel. De stoelen van de up! 2014 zijn precies hetzelfde, dus de hoezen passen zeker. Maar ze zullen niet helpen tegen de kinderschoenen aan de achterkant. De hoes loopt achter door tot op de hoogte van de bovenkant van het binnenpaneel van de portieren. Daar zul je dus iets anders op moeten verzinnen (schoentjes uit?). Het zal trouwens niet moeilijk zijn om aan achterkant die stof te laten verlengen. Volgens mij kun je gewoon even met freelanes contact opnemen om het te vragen.
Als je in de praktijk wil zien hoe het er uitziet, ben je van harte welkom bij de finish van de elfstedentocht op 28 februari: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=4323

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Stoelhoezen

Bericht door Gert » di 20 jan 2015, 00:20

Warm in de winter en koel in de zomer kan ik begrijpen. Wat ik me afvraag is:
Doen de schapenvachthoezen ook iets aan/tegen rugpijn?

Ik heb in de up een heel klein beetje last van rugpijn, vrij hoog in het midden net onder de schouderbladen. Heb het eigenlijk ook bij kortere ritten maar het hindert vooral bij langere ritten, ook al wordt de pijn niet of nauwelijk erger bij langer rijden. Het is ook snel over als ik uitstap.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Stoelhoezen

Bericht door Autheo » di 20 jan 2015, 08:30

Gert schreef:Warm in de winter en koel in de zomer kan ik begrijpen. Wat ik me afvraag is:
Doen de schapenvachthoezen ook iets aan/tegen rugpijn?

Ik heb in de up een heel klein beetje last van rugpijn, vrij hoog in het midden net onder de schouderbladen. Heb het eigenlijk ook bij kortere ritten maar het hindert vooral bij langere ritten, ook al wordt de pijn niet of nauwelijk erger bij langer rijden. Het is ook snel over als ik uitstap.
Dag Gert,
Nee, in de stoelhoezen zit geen lendesteun o.i.d., de oorspronkelijke vorm van de stoel blijft volledig intact. Dus voor jouw rug zullen de hoezen niet helpen. Zelf heb ik ook een wat gevoelige rug, maar de stoelen bieden mij voldoende steun, en gelukkig leveren ook lange ritten voor mij geen probleem op. Wel zorg ik er voor dat de rugleuning wat rechtop staat, want als die wat verder naar achteren helt krijg ik wel last.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Stoelhoezen

Bericht door Gert » di 20 jan 2015, 09:59

Bedankt Autheo. Dat je stoelen vrij recht staan is te zien op de foto en de tip om de stoel zo recht mogelijk te zetten ter vermijding van rugklachten vind je ook elders op internet dus dat zal wel kloppen. De mijne staat ook vrij recht al raak ik de hoofdsteun nog niet met mijn hoofd.

Op de foto lijkt het trouwens wel of er ook een schapevachtje om de gordel van de passagier(e) zit. Dat is misschien ook wel een goede oplossing voor het probleem van de te hoog zittende gordels in de vagling. Ik gebruik mijn sjaal of de kraag van mijn jas ook wel om de gordel wat minder te voelen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie