Speaker in de a stijl en achterdeur

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » wo 10 jul 2013, 12:23

Is het makkelijk om speakertjes/tweeters in de A-stijl te monteren? Heeft er iemand al ervaring met het trekken van een kabel daar naartoe?

En zijn er ook al eigenaren van een 5 deurs Up! Mii of Citigo die luidsprekers in de achterdeuren hebben gemonteerd?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » wo 10 jul 2013, 13:20

Dat wil ik ook wel weten maar heb je al voorbereiding in de a stijl dan ?
Achter zal niet moeilijk zijn daar is alles meestal al voorbereid. Draadje trekken en goede speaker kopen. Bij mijn vorige auto ( Seat Leon ) ook zelf gedaan.

Ben alleen benieuwd of de a stijl te doen is en of iemand weet of je een lossen a stijl met gaas voor de tweeter ergens kunt krijgen. Of zou ik zelf iets moeten maken door in de bestaande een gat te maken en daar weer gaas in maken?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » wo 10 jul 2013, 17:02

Ik las trouwens dat er voor de achterste speakers frames bij de dealer moeten worden gekocht voor 17 euro per stuk. Er zit namelijk niks achter het gaas
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Tino » zo 14 jul 2013, 09:38

Even kap van A stijl er af gaatje boren en de tweeter er in deze zijn al voorzien van gaas voor in bouw/opbouw.
aleen even goed aftekenen waar hij komt want de rand van de A stijl zit 1.5 cm achter het dashbord.
kan morgen wel even een foto plaatsen al men het wil zien
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » zo 14 jul 2013, 09:41

Graag! Ik ga er binnenkort mee ad slag. Uit de 2 basis luidsprekers komt echt gammel geluid.

En kan ik gewoon een draadje trekken van die tweeter naar de luidspreker in de deur en hem aan deze luidspreker koppelen?
Dat zou mooi zijn anders moet ik de complete radio uitbouwen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » zo 14 jul 2013, 18:28

Foto zou leuk zijn inderdaad.
Hoe haal je die a stijl nou makkelijk los want toen ik bezig ging zag ik dat het plastic al een beetje begon te scheuren.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door GuidoUp » zo 14 jul 2013, 19:27

Houd er wel rekening mee dat als je een tweeter gaat aansluiten op de bestaande normale speaker... gaat er bass over de tweeter, daar kan je hem mee opblazen..


Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door DonkUp » ma 15 jul 2013, 20:15

Xanderv schreef:Foto zou leuk zijn inderdaad.
Hoe haal je die a stijl nou makkelijk los want toen ik bezig ging zag ik dat het plastic al een beetje begon te scheuren.
Ergens op dit forum is een draadje over het plaatsen van de parkeerkaarthouder te vinden. Daar staat beschreven hoe de a-stijl los kan.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » di 16 jul 2013, 08:31

Ok dankje maar daar word ik niet wijzer uit. Ik snap dat je de stijl uit de rubbers moet halen. Wat er dan staat is dat je de stijl uit de clips moet trekken. Mijn vraag hierover is dan hoe dat een beetje makkelijk gaat. Gewoon recht er uit trekken, scheef naar boven of schroevendraaier er onder.

Wat ik al zei het plastic begint al te scheuren waar de bovenste clip vast zit. Bij mijn vorige auto braken er ook clips af en zou dat graag willen voorkomen ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » di 16 jul 2013, 10:01

Bij de dealer kun je een nieuwe a-stijl incl. ingebouwd rooster en tweeter voor € 37,00 euro kopen.

Volgens mij zit er aan die tweeter een weerstandje om te voorkomen dat je de tweeter opblaast als je deze aan de deurspeaker koppelt.
Dit was bij mijn VW Golf 3 en VW Lupo namelijk wel het geval.

Nu nog even uitzoeken hoe ik een draadje van de a-stijl naar de luidspreker in de deur ga trekken.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » di 16 jul 2013, 12:01

Oh dat is niet duur, eens navragen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Timmii
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 16:15
Locatie: Hoofddorp

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Timmii » vr 19 jul 2013, 09:39

Als je dan toch straks je deur paneel los hebt. Plak ook dan gelijk ontdreuning materiaal. Komt geluid alleen maar ten goede. Gr

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Tino » vr 19 jul 2013, 21:13

Henkjan schreef:Bij de dealer kun je een nieuwe a-stijl incl. ingebouwd rooster en tweeter voor € 37,00 euro kopen.

Volgens mij zit er aan die tweeter een weerstandje om te voorkomen dat je de tweeter opblaast als je deze aan de deurspeaker koppelt.
Dit was bij mijn VW Golf 3 en VW Lupo namelijk wel het geval.

Nu nog even uitzoeken hoe ik een draadje van de a-stijl naar de luidspreker in de deur ga trekken.
Heb de tweeters achter op de radio zitten die heb je echt met 5 min uitgebouwd gaat sneller dan naar de deur toe.
Tweeters hebben een weerstand en gaan niet kapot aftermarkt tweeters klinken helderder dan de orginele en ben je ca 40 euro voor kwijt
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » vr 19 jul 2013, 21:53

Heb ik ook aan gedacht, maar een kabel trekken vd a-stijl naar de radio is een klus waar ik met een Lupo de hele dag mee bezig ben geweest.

Daarnaast heb ik ook niet de gereedschappen om de radio uit te bouwen. Laat staan het dashboard niet te beschadigen.

Gebruikersavatar
spacemen
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 15:36
Locatie: Terborg

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door spacemen » za 27 jul 2013, 12:00

Vandaag ook nieuwe a stijl besteld bij de dealer prijs 37.50 per stuk dinsdag binnen .
Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | Getinte ramen | Up rijder sinds 22-06-2013

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » za 27 jul 2013, 12:28

spacemen schreef:Vandaag ook nieuwe a stijl besteld bij de dealer prijs 37.50 per stuk dinsdag binnen .
Hoe ga jij de bedrading doen. Via de deurspeakers of achterzijde radio?

Ik heb de a-stijlen ook binnen. Ga ermee ad slag als het koeler weer is.

Gebruikersavatar
spacemen
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 15:36
Locatie: Terborg

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door spacemen » za 27 jul 2013, 15:01

Dacht eerst via de kabels van de achter speakers die heb ik vorige week aangesloten die lopen vlak langs de a stijl maar via de radio is ook goed te doen die heb je de ook met 5 min uit weet alleen niet of ik nog stekkers moet bestellen voor aansluiting op dr speakers a stijl zaten die de wel bij ?
Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | Getinte ramen | Up rijder sinds 22-06-2013

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door HeHo » za 27 jul 2013, 20:15

spacemen schreef:Dacht eerst via de kabels van de achter speakers die heb ik vorige week aangesloten die lopen vlak langs de a stijl maar via de radio is ook goed te doen die heb je de ook met 5 min uit weet alleen niet of ik nog stekkers moet bestellen voor aansluiting op dr speakers a stijl zaten die de wel bij ?
Nee ik moest er nog 2 stekkers en een aantal draadjes met speciale pinnetjes bij aanschaffen. Die zijn naar verhouding haast nog duurder dan het hele paneel.

Ik denk dat ik ook maar ga proberen de radio eruit te halen. Dan leg ik meteen de bedrading er voor de achterdeuren.
Nu nog ff van die pennetjes regelen om de rcd 215 eruit te klikken.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » za 27 jul 2013, 21:11

Die standaard radio heeft maar een output van 4x 20w toch... Zou een versterker beter zijn of een andere radio??
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Speaker in de a stijl en achterdeur

Bericht door Xanderv » ma 29 jul 2013, 07:39

Voor mensen met interesse heb ik een handleiding gevonden om de radio te demonteren.

http://volkswagen.workshop-manuals.com/ ... php?id=924
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie