Middenarmsteun

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Middenarmsteun

Bericht door Patrick-Brand » vr 24 mei 2013, 08:30

Bhuddymahn schreef:Het is goed te doen, je moet alleen niet bang zijn te snijden en te boren in plastic. Ik zie dat je uit de Randstad komt, we kunnen er wel een keer samen naar kijken mocht je het zelf niet lukken of durven ;)
Bedankt voor je aanbod! :D Onthoud ik even. Ik ga hem bestellen en laat je nog wel even weten of ik je hulp kan gebruiken.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Middenarmsteun

Bericht door Victorio » ma 27 mei 2013, 08:19

Nog een klein voordeeltje voor in de lijst:

Mocht je de Cargoods steun ooit weer willen verwijderen, dan heb je geen gaten/schade in of aan de console. :)
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » ma 27 mei 2013, 09:38

Inderdaad een voordeel, echter is een nieuwe console bij vw niet zo duur.
Overigens heb ik gisteren bij Guido gezien dat hij voor dat geld prima werkt, eruit ziet en best stevig vastzit. De Seat steun is wek van mooier plastic gemaakt, kan ook horizontaal versteld worden en is beter afgewerkt, maar die is ook 2x zo duur ;)
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » ma 27 mei 2013, 13:33

Bhuddymahn schreef:Inderdaad een voordeel, echter is een nieuwe console bij vw niet zo duur.
Overigens heb ik gisteren bij Guido gezien dat hij voor dat geld prima werkt, eruit ziet en best stevig vastzit. De Seat steun is wek van mooier plastic gemaakt, kan ook horizontaal versteld worden en is beter afgewerkt, maar die is ook 2x zo duur ;)
Inderdaad je hebt het zelf gister gezien.. :)

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Middenarmsteun

Bericht door Victorio » vr 31 mei 2013, 19:26

Ik heb de Cargoods steun maar even gemonteerd.

Afbeelding

Hij kan lekker ver omhoog, zelfs een stuk naar achteren, mocht je even geen last van de steun tussen de stoelen willen hebben.

Afbeelding

Goedkoop? Ja. Maar de binnenkant is dan wél weer netjes gestoffeerd. :D

Afbeelding

Samenvattend:
- Goedkope steun (44,95 excl. verzending)!
- Voelt goed aan, de stof en het klepje vallen me erg mee.
- Hij is aan de korte kant, maar ik kan nog net m'n elleboog erop laten rusten en het stuur bedienen. :)
- Goedkope plastic look: hard/donker plastic, maar het kan ermee door. Handig dat de binnenkant bekleed is.
- Bevestiging op tussenstuk dat vastgezet wordt met een schroef in het frame (onder het klepje in de bekerhouder).
LET OP: Je hebt daarvoor een langere schroef nodig dan de schroef waar het console standaard mee vastzit! Die wordt niet meegeleverd!
- Stabiliteit: matig. Hij zit vast, maar er zit nog wel beweging in. Toch zal het beter zijn dan de PON steun die je met 4 schroeven op het console vastzet.

Al met al een goedkope oplossing. Ben er tevreden mee.
Je beide armen ergens op kunnen laten rusten tijdens het rijden is gewoon net wat fijner dan alleen de linker. :P
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » vr 31 mei 2013, 20:09

Mooi, bedankt voor de foto's!

Raar dat die langere schroef er niet bij zit? Gek. Merkte inderdaad wel dat 'ie minder stevig is dan de SEAT steun, maar hij kan er inderdaad mee door. Geniet ervan.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Middenarmsteun

Bericht door Victorio » vr 31 mei 2013, 20:39

Bhuddymahn schreef:Mooi, bedankt voor de foto's!
Raar dat die langere schroef er niet bij zit? Gek. Merkte inderdaad wel dat 'ie minder stevig is dan de SEAT steun, maar hij kan er inderdaad mee door. Geniet ervan.
Nouja... het is een 'universele' steun dus op zich niet gek dat er geen schroef bij zit die in het frame van een Up past.

Er zitten overigens extra gaten in het tussenstuk, en er zitten extra schroefjes bij, waardoor je er ook voor kan kiezen om het tussenstuk met 4 schroeven vast te zetten in de bekerhouderbodem (console dus). Dat is natuurlijk wat minder stevig.
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » vr 31 mei 2013, 22:29

Victorio schreef:Ik heb de Cargoods steun maar even gemonteerd.

Afbeelding

Hij kan lekker ver omhoog, zelfs een stuk naar achteren, mocht je even geen last van de steun tussen de stoelen willen hebben.

Afbeelding

Goedkoop? Ja. Maar de binnenkant is dan wél weer netjes gestoffeerd. :D

Afbeelding

Samenvattend:
- Goedkope steun (44,95 excl. verzending)!
- Voelt goed aan, de stof en het klepje vallen me erg mee.
- Hij is aan de korte kant, maar ik kan nog net m'n elleboog erop laten rusten en het stuur bedienen. :)
- Goedkope plastic look: hard/donker plastic, maar het kan ermee door. Handig dat de binnenkant bekleed is.
- Bevestiging op tussenstuk dat vastgezet wordt met een schroef in het frame (onder het klepje in de bekerhouder).
LET OP: Je hebt daarvoor een langere schroef nodig dan de schroef waar het console standaard mee vastzit! Die wordt niet meegeleverd!
- Stabiliteit: matig. Hij zit vast, maar er zit nog wel beweging in. Toch zal het beter zijn dan de PON steun die je met 4 schroeven op het console vastzet.

Al met al een goedkope oplossing. Ben er tevreden mee.
Je beide armen ergens op kunnen laten rusten tijdens het rijden is gewoon net wat fijner dan alleen de linker. :P
Ik heb hem ook... Buddyman had hem gezien bij vagtechniek in mijn auto...
Ik was geloof ik het proefkonijn met deze steun haha

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Arnaud
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 06 jun 2013, 11:15

Re: Middenarmsteun

Bericht door Arnaud » di 11 jun 2013, 07:47

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en ga donderdag mijn Seat Mii chill Out ophalen.
Nu heb ik een armsteun van Kamei besteld en zal zodra hij er donderdag in zit even een foto posten. Ik heb net mijn Ford Focus verkocht waar er ook een van Kamei in zat en die was echt top. Niet de mooiste, maar wel echt super comfortabel en stevig.

Was wel prijzig, 127 euro, maar wilde mijn bekerhouder niet opofferen vandaar.


http://www.kameionline.nl/3240302/armst ... stof-zwart

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » di 11 jun 2013, 09:16

Ik heb ook zo'n kamei gehad in mijn Mégane, ik vond het er eerlijk gezegd niet mooi uitzien met die twee stalen stengels links en rechts, bovendien zat het ook niet stevig (bewoog veel mee naar voren en achter). Maar als jij er goede ervaringen mee hebt, zeker doen. Mij is het de bekerhouder wel waard in ieder geval voor de SEAT steun!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Arnaud
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 06 jun 2013, 11:15

Re: Middenarmsteun

Bericht door Arnaud » di 11 jun 2013, 13:03

hoi,

klopt inderdaad dat het niet de mooiste is, maar in mijn focus zat het als een huis. Ik ga ervan uit dat het ook in de Mii het geval is.

Hoe bevalt de auto eigenlijk? ben wel benieuwd.....

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Middenarmsteun

Bericht door UPyouGO » wo 12 jun 2013, 08:38

Ik heb gisteren de armsteun van ....van Udenhout.....binnen gekregen.
Na een telefoontje zelfs nog gratis verzonden, na het noemen van de actie op het forum alhier.... :D
Ik zeg......+1 voor van Udenhout
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Micka
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 18:07

Re: Middenarmsteun

Bericht door Micka » ma 30 sep 2013, 17:55

ook ik heb maar een armsteun aangeschaft > Deze http://shop.udenhout.nl/media/catalog/p ... 9798_2.jpg

maar ik vind hem vrij slapjes? hij zit met 4 schroeven vast aan je ja noem het maar even de plastickap die over je handrem zit bij je bekerhouder en 4 schroefjes om de armsteun zelf vast te zetten!

zijn er meer met deze armsteun en vinden hem vrij slapjes? ontbreekt er een ijzeren beugel bij mij of?

wil dit graag oplossen en volgend Avenu Almere hoort dit gewoon zo?? :|

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door Xanderv » ma 30 sep 2013, 20:19

Denk dat je dan een beugel mist want ik heb ook zo een. Weet alleen niet of ie bij Udenhout vandaan komt want was 2e hands.

Die van mij zit met een stalen beugel bij de handrem vast, moest de handrem ook los schroeven.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Micka
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 18:07

Re: Middenarmsteun

Bericht door Micka » ma 30 sep 2013, 20:37

heb je hier miss een foto van?

mijne komt bij Avenu Almere vandaan ( foto is voorbeeld van internet ) maar ik heb precies dezelfde.

In de tekening die bij de armsteun zat staat ook niks aangegeven over een 'verstevegings beugel' ?

morgen anders maar even langs de dealer gaan om wat na vraag te doen..

Bedankt in iedergeval!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Middenarmsteun

Bericht door DonkUp » ma 30 sep 2013, 21:01

De kunstlederen 'Volkswagen'-versie heeft geen bevestigingsbeugel voor bij de handrem. Dit in tegenstelling tot de stoffen 'Seat'-versie. Zie de diverse discussies elders op dit forum.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » di 01 okt 2013, 15:42

viewtopic.php?f=8&t=269&start=150#p31247

Zie hier het overzicht met de armsteunen. Zoals te lezen wordt jouw armsteun inderdaad alleen met vier schroeven gemonteerd. De originele VAG armsteun heeft een metalen frame wat veel steviger is.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » vr 04 okt 2013, 18:01

Ik heb die wat in de bekerhouder wordt gezet met een fatsoenlijke schroef in het chassis... Deze is steviger en ook nog goedkoper

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

ronnybetonny
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 12:32

Re: Middenarmsteun

Bericht door ronnybetonny » za 25 jan 2014, 16:40

Ik heb interesse om een middenarmsteun te plaatsen, maar ik wil eerst de steun in het echt zien.
Bij wie in de buurt van Rotterdam kan ik hem bekijken.

Ik hoor graag van jullie :P

florisappelaar
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 21:23

Re: Middenarmsteun

Bericht door florisappelaar » zo 26 jan 2014, 21:49

Heb de originele VAG steun sinds gister gemonteerd en dit is precies wat ik wilde. Geen gehannes, gewoon alsof het daar het moeten zitten af-frabriek.
Stevig en je kan er met 90KG op leunen, dan moet je je best doen. Zou iedereen willen aanraden om deze steun te monteren...

Plaats reactie