Luidsprekers inbouwen 3-drs Mii

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » zo 20 okt 2013, 12:27

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kees en sinds gisteren ben ik in het bezit van een Seat Mii, 3-drs. Nu wil ik mijn luidsprekers inbouwen in de auto, en zit me af te vragen hoe de panelen los gaan. Ik wil niets kapot trekken en het zit nu allemaal zo strak in elkaar.

Wie kan mij vertellen hoe:
- De A-stijlen los gaan?
- De panelen in de deuren los moeten? Schroeven? Waar zitten deze? (dacht dat er bij de klink een afdekkapje zat, miss. zit hier een schroef?)
- Panelen in 3-drs achteraan, hier zitten al roosters. Hoe gaan ze los en moet de achterbank eruit? Deze lijkt vooraan nog vast te zitten. Hoe?

Wie o wie kan mij verder helpen?

Gr. Kees

Pop Up!
Forum eindbaas

Re: Luidsprekers inbouwen 3-drs Mii

Bericht door Pop Up! » zo 20 okt 2013, 12:52

Even de zoekfunctie gebruiken op het forum, er zijn hier al meerdere topics over...
Succes!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » ma 21 okt 2013, 21:18

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb nog wat meer gezocht, wel wat gevonden, maar nog niet het antwoord op alles wat ik wil weten....

Kan iemand me helpen met onderstaande vragen?

- Moet om draden van de A-stijl naar de luidsprekers in de deur te trekken, de kap onder het dashboard verwijderd worden? (waar de schakelaar van de koplampen in zit). Deze zit nogal stevig vast.... bang dat ik hem kapot trek... Wat moet er nog meer af? Het kapje aan de zijkant/kopse kant als je de deur los hebt?

- Moet om een plus-kabel vanaf de accu te trekken een gat geboord worden in het schutbord, of zit er al een doorvoer? Er zullen toch wel meerdere kabels van de motorruimte naar het 'cabine' lopen?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen. Alvast dank!

Gr. Kees

Auke
Forum newbie

Bericht door Auke » ma 21 okt 2013, 22:07

Misschien heb je wat aan onderstaande links naar het engelse forum:

http://www.upownersclub.co.uk/forum/doo ... page2.html

http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy ... page1.html

http://www.upownersclub.co.uk/forum/rep ... c4297.html

http://www.upownersclub.co.uk/forum/fro ... c4353.html

keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » di 22 okt 2013, 06:18

Er is iets misgegaan met de links....

Auke
Forum newbie

Bericht door Auke » di 22 okt 2013, 06:30

keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » di 22 okt 2013, 07:35

Ja, dank je. Zie dat in het andere onderwerp de (juiste) links wel staan.

keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » wo 23 okt 2013, 13:29

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren nog even gekeken, maar ik kom toch echt nog niet uit de kabeldoorvoer van de motorruimte naar de cabine. Het is allemaal wel heel compact gebouwd. Iemand nog tips?

Gr. Kees

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » vr 25 okt 2013, 09:17

Ik heb gewoon de bestaande kabel gebruikt en die verlengt aangezien alles zo strak weg gewerkt is. Bij het voeteneind is net genoeg ruimte om te werken. ( net genoeg is dan ook ondersteboven op de stoel liggen en een halve hernia er aan overhouden haha )

De kabels bij de doorvoer van de deur zijn erg strak getapet en vond het zonde om daar iets te verprutsen. Ik zou echt gewoon een stuk tape weghalen bij het voeteneind en de kabels die je nodig hebt doorknippen en verlengen.

Voor die tweeterkabels is het simpel, gewoon bij je a stijl (als die er af is) een kabeltje naar beneden laten zakken en dan komt die gewoon bij de kabelboom terecht. Alleen de kap waar je motorkaphendel zit moet er af, die van je lichten hoeft niet.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

keesh
Forum newbie

Bericht door keesh » vr 25 okt 2013, 12:21

Hallo Xander,

Dank voor je antwoord. Ben inmiddels ook iets verder gekomen. Er zit al een doorvoer vanuit de motorruimte richting de cabine. Naast de grote kabelboom (onder het zwarte paneel wat onder je ruitenwissers zit), zit een rubberen tuutje. Deze kun je afknippen/open maken, en vervolgens kan de kabel erdoor naar binnen.

Mij is inderdaad geadviseerd om de draad van de A-stijl niet naar de deur te leiden, maar bij de hendel van de motorkap aan de bestaande luidsprekerdraad te koppelen. Ik heb een composet zonder scheidingsfilter, dus dan wordt het helemaal makkelijk.

Verder kreeg ik het advies om de geschakelde plus (voor het aanzetten van de versterker), vanuit de zekeringkast te halen i.v.m. de sigarettenaansteker (zoals sommigen doen).

Dus nog lekker hobby'en binnenkort. 8-)

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » vr 25 okt 2013, 23:20

Succes maak wat fotootjes van tussendoor en het resultaat, altijd leuk om te zien!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie