Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Schuim
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 20:36

Re: Maps ervaringen

Bericht door Schuim » za 07 dec 2013, 23:10

Lees in een van de eerste berichten dat er een mannen en een vrouwenstem te kiezen is voor de navigatie. Maar ik kan nergens een optie vinden om de mannenstem te vervangen voor de vrouwenstem in de navigatie menu's.
Auto is net twee weken oud en maps en more is dus nieuwste versie.

Iemand die weet hoe dit in te stellen is?

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up I go » ma 09 dec 2013, 19:35

Ik ken die vrouwenstem ook nie vinden... :mrgreen:
Maar ben er wel achter dat hij een snel rotonde anders omschrijft als een gewone rotonde.
Ik ben er nog niet uit wat nu de beste route is blauw rood of groen. :D

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Maps ervaringen

Bericht door JoVe » di 17 dec 2013, 10:05

Schuim schreef:Lees in een van de eerste berichten dat er een mannen en een vrouwenstem te kiezen is voor de navigatie. Maar ik kan nergens een optie vinden om de mannenstem te vervangen voor de vrouwenstem in de navigatie menu's.
Auto is net twee weken oud en maps en more is dus nieuwste versie.

Iemand die weet hoe dit in te stellen is?
ik heb de mijne uit de houder gehaald en via instellingen/opties de stem van de man in de vrouw gewijzigd. Ook kun je een melding laten doen als je bij 50 of 100 te hard rijdt (pas op!)
Ik heb de handleiding gedownload en daar staan een hoop dingen in. Ben vorige week naar Munster geweest en de route perfect uitgestippeld, kon uit 3 routes kiezen, zelfs de P werkt goed en zoekt de dichtstbijzijnde parkeergarages op. Zelfs bij de grens van NL naar D krijg je een popupscherm met wat de wettelijke regels zijn in Duitsland, zoals vestjes,verbandtrommel en snelheden op de div wegen.
Ik heb het ook gevonden met een beetje geklooi op het navischerm en de stem dus veranderd in Wilma.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
vibi
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 18:16

Re: Maps ervaringen

Bericht door vibi » di 17 dec 2013, 16:52

Hoi ik heb de Garmin navigatie, ik had een vrouwenstem, een update gedaan via fresh van Garmin nu ben ik de vrouw stem kwijt kan alleen taal kiezen niet man of vrouw
als je Vlaams kiest is het wel een vrouwen stem
De weg die ik ga is
Navigatie
Meer functies
Instellingen
Algemeen
Algemeen 5 van 5
Taal Vlaams

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Maps ervaringen

Bericht door JoVe » di 17 dec 2013, 17:40

vibi schreef:Hoi ik heb de Garmin navigatie, ik had een vrouwenstem, een update gedaan via fresh van Garmin nu ben ik de vrouw stem kwijt kan alleen taal kiezen niet man of vrouw
als je Vlaams kiest is het wel een vrouwen stem
De weg die ik ga is
Navigatie
Meer functies
Instellingen
Algemeen
Algemeen 5 van 5
Taal Vlaams

Ik heb die van Navigon.
dan moet je denk ik ff googelen of op de site van Garmin kijken voor de handleiding.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up I go » di 17 dec 2013, 20:22

De handleiding zit toch ook op garmin zelf...bij mij tenminsten wel :P

Gebruikersavatar
vibi
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 18:16

Re: Maps ervaringen

Bericht door vibi » di 17 dec 2013, 21:27

Klop maar kan het nergens meer vinden om van een mannetje een vrouwtje te maken :oops:

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Maps ervaringen

Bericht door DonkUp » wo 18 dec 2013, 22:10

Dat gaat ook niet zo maar, daar zijn meerdere operaties voor nodig :lol:
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up I go » za 28 dec 2013, 19:38

Welke route kunje nu het beste pakken.. Blauw groen rood..bij blauw gaat ie wel heel erg binnen door. Ik kan der weinig over terug vinden. Een beetje jammer dat je voor flitspalen geen geluid kunt instaleren. Iedereen pas op gevaarlijk punt ;)
Ik persoonlijk vindt Tom Tom fijner navigeren... Bij deze moet ik zelf nog goed opletten..tja,vrouw eigen denk ik.
Het bellen is wel goed ook op spraak. Maar is erg sober :? Ik lees graag jullie ervaringen

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maps ervaringen

Bericht door TwitNour » za 04 jan 2014, 16:02

De kleuren geven verschillende soorten routes aan. Blauw betekent snelste route; het snelste op bestemming zijn. Groen betekent economisch vriendelijkste route; kan wat langer duren maar is zuiniger in verband met rechtere stukken wegen, weinig verkeerslichten en dergelijke. Rood betekent toeristische route. Gaat langs veel extra wegen om veel te kunnen zien van de omgeving; veel langere route, meer verbruik maar wel handig op vakantie als je een rondreisje wilt maken.

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up I go » za 04 jan 2014, 18:31

Thanks...voor je antwoord :D het blijft een wazig ding die garmin... ;)

Vince
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:02

Re: Maps ervaringen

Bericht door Vince » za 04 jan 2014, 23:18

Anderhalve week geleden onze nieuwe UP! opgehaald en probeer nu gebruik te maken van de couponcode waarmee je 80% korting krijgt op map updates de komende 2 jaar. Krijg ik gelijk al een melding dat de code per 31-12-2013 niet meer geldig is. Terwijl in het boekje staat dat de codes tot 31-12-2014 geldig zijn mits je binnen 30 dagen na ingebruikname van het toestel activeert.

Iemand een andere code dan Freshmaps80?

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up I go » zo 05 jan 2014, 09:01

Zou gewoon bij de garage na vraag doen..hun leveren jou dit apparaat

Gebruikersavatar
CubeUp!
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 09:07

Re: Maps ervaringen

Bericht door CubeUp! » zo 05 jan 2014, 11:04

Vince schreef:Anderhalve week geleden onze nieuwe UP! opgehaald en probeer nu gebruik te maken van de couponcode waarmee je 80% korting krijgt op map updates de komende 2 jaar. Krijg ik gelijk al een melding dat de code per 31-12-2013 niet meer geldig is. Terwijl in het boekje staat dat de codes tot 31-12-2014 geldig zijn mits je binnen 30 dagen na ingebruikname van het toestel activeert.

Iemand een andere code dan Freshmaps80?
Heb hetzelfde probleem ondervonden.... ben er zelf nog niet achteraan gegaan...maar ben benieuwd of jouw dealer met een oplossing komt.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Maps ervaringen

Bericht door Auke » zo 05 jan 2014, 11:29

Ik heb een mailtje richting navigon gegaan via het programma, aangezien de garage het apparaat al eens had aangezet in de showroom. Was toen te laat voor de actie. Ze hebben me snel en prima geholpen.

Vince
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:02

Re: Maps ervaringen

Bericht door Vince » zo 05 jan 2014, 11:46

Ik zag dat men op https://www.facebook.com/NAVIGON snel reageert op klanten reacties, dus ik heb er even eentje ingeschoten.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Maps ervaringen

Bericht door Bertje » za 15 feb 2014, 01:44

Gebruik de Navigon nu ruim een jaar. Keer op keer drama. Wat een slecht navigatiesysteem is dit zeg. :cry: Onbegrijpelijk dat VW haar naam hieraan wil verbinden. Ik zou er direct voor tekenen als er een versie van TomTom op geïnstalleerd zou kunnen worden. Inmiddels al iemand ervaring hiermee?

Standaard staat de m&m op de boordcomputer. Daarvoor is het wel leuk, maar als navigatie voor mij echt onbruikbaar. Als ik bij aanschaf wist wat ik nu weet had ik hem zeker niet besteld.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Maps ervaringen

Bericht door Xanderv » za 15 feb 2014, 02:15

Nou dat kun je wel vergeten om Tom Tom op de navigon te zetten. Dat hebben ze wel dichtgetimmerd hoor. Is ongeveer hetzelfde als je zegt ik wil van mijn htc een samsung maken ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
ma76
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 07:57
Locatie: regio 0164

Re: Maps ervaringen

Bericht door ma76 » za 15 feb 2014, 06:10

Onze codes zijn opnieuw geactiveerd via de verkoper van van Mossel Waalwijk.
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Maps ervaringen

Bericht door HeHo » za 15 feb 2014, 07:38

Prima systeem tot nu toe alleen krijg ik met geen mogelijkheid de flitsers aan. Ze staan gewoon op mijn M&M in de poi map, maar ik krijg ze niet werkend. Ik heb maps Q4 2013 erop staan.

Plaats reactie