Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door oppermii » zo 29 dec 2013, 21:39

enie-up schreef:
oppermii schreef:benieuwd naar je ervaringen. Misschien ook leuk een foto van het eindresultaat :-D
Van welke ?
die elektrische of mijn benzine versie :roll:
Ik bedoelde de elektrische, maar de benzine versie lijkt me ook interessant voor het forum.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door enie-up » zo 29 dec 2013, 22:11

Geen probleem ga ik gewoon doen
Maar eerst ff de aflvering afwachten
En dan gelijk de standkachel erin met foto,s

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door MauriceR. » ma 30 dec 2013, 03:29

Mijn Saab 96 heeft ook zo'n kit. Wrs een dealerversie uit de jaren '70 (Mijn Saab is uit 71), of zelfs af fabriek! Ze hebben een vriesplug uit het motorblok gehaald en er een aangepaste ingezet: eenje met een soort dompelaar aan de binnenkant en een soort stekker aan de buitenkant. Mijn 96 is ooit in Noord Zweden begonnen (en dus roestvrij - in Zweden strooien ze geen zout beneden de -12... schijnt niet te werken...). Volgens sommigen zijn deze oudjes extra berekend op de kou, waaronder dus zo'n motoverwarmer.

Ik heb 'm in NL nog nooit gebruikt! Zelfs bij -15 start 'ie gewoon; enige maatregel in de winter: mengsel iets rijker - dat start makkelijker (maar ik ga off-topic).

De vorige auto van mijn vrouw (Saab 9-3 TiD) had ook een standkachel. Een heel fijn accessoire. Haar huidige BMW heeft het ook, maar nog nooit gebruikt... ze rijdt pas sinds september in deze auto. Ik denk dat een standkachel het enige is waar ik mijn favoriete accessoire, het pano-dak voor zou omruilen als ik regelmatig in de kou zou moeten starten met mijn Up!



M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door rjw » zo 05 jan 2014, 13:41


Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door oppermii » zo 26 jan 2014, 13:43

Nu het wat kouder is buiten, merk ik wel dat de Mii maar langzaam warm wordt. Mijn Swift uit 1995 gaf na 2km al lauwe lucht af, de Mii doet er veel langer over. Mijn rit naar mijn werk is 10km en dan is t nog vrij koud in de auto. Misschien start stop maar niet gebruiken, kijken of dat scheelt. Of gewoon beetje doorplanken :-D

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door DonkUp » zo 26 jan 2014, 13:50

Mijn Up! is redelijk snel warm hoor, al na een paar km. Mijn woon-/werkrit is 7 km. Heb de blower eigenlijk altijd op stand 2 en naar de ramen toe. Alleen als de ramen ff beslaan dan gaat ie op stand 3 of 4. Dan zijn ze zo weer schoon ook.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door MauriceR. » zo 26 jan 2014, 17:29

Conrad heeft momenteel een actie lopen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8563 ... chel856315

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door Autheo » zo 26 jan 2014, 21:44

MauriceR. schreef:Conrad heeft momenteel een actie lopen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8563 ... chel856315

M.
Vind ik nogal wat geld voor een eenvoudige ventilatorkachel. Die moet dus ook gewoon via een kabel door het raam naar een extern stopcontact.
Zelf heb ik er een voor ik meen rond de tien euro van de bouwmarkt. Als het echt streng vriest (deze winter gelukkig nog niet bij de hand gehad), laat ik die via een verlengsnoer zo'n tien minuten in de auto, en dan is inderdaad alles ontdooit en rijd je in een lekkere warme auto weg. Maar dit is natuurlijk helemaal geen 'standkachel', gewoon een huis tuin en keuken ventilatorkacheltje. Werkt voor mij prima die paar keer per jaar (terwijl ik dus dagelijks de auto gebruik).

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door oppermii » zo 26 jan 2014, 23:06

Autheo schreef:
MauriceR. schreef:Conrad heeft momenteel een actie lopen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8563 ... chel856315

M.
Vind ik nogal wat geld voor een eenvoudige ventilatorkachel. Die moet dus ook gewoon via een kabel door het raam naar een extern stopcontact.
Zelf heb ik er een voor ik meen rond de tien euro van de bouwmarkt. Als het echt streng vriest (deze winter gelukkig nog niet bij de hand gehad), laat ik die via een verlengsnoer zo'n tien minuten in de auto, en dan is inderdaad alles ontdooit en rijd je in een lekkere warme auto weg. Maar dit is natuurlijk helemaal geen 'standkachel', gewoon een huis tuin en keuken ventilatorkacheltje. Werkt voor mij prima die paar keer per jaar (terwijl ik dus dagelijks de auto gebruik).
Precies wat ik dacht. Als je toch al moeilijk met doen met open ramen en snoeren kan je net zo goed een standaard ventilator kachel pakken.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door enie-up » vr 14 mar 2014, 10:32

Zo gister is de standkachel ingebouwd en dat is lekker :D
In bed ff kijken hoe koud het is en dan op knopje drukken en 20 min later is het warm :dance:
En geen ruitjes krabben in de winter :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 mar 2014, 11:15

Puur genieten inderdaad. Al is het met een winter als deze niet echt nodig. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door MauriceR. » vr 14 mar 2014, 16:13

enie-up schreef:Zo gister is de standkachel ingebouwd en dat is lekker :D
In bed ff kijken hoe koud het is en dan op knopje drukken en 20 min later is het warm :dance:
En geen ruitjes krabben in de winter :D
Phautaus?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Standkachel inbouwen, wie heeft dat al gedaan?

Bericht door Inge » za 15 mar 2014, 07:52

En als ik naar de Conrad prijs kijk (inclusief inbouw kabels) dan hoef je het voor de prijs niet te laten. Ik bof sta altijd droog en warm in de garage stond ik dat niet dan werd er vast en zeker eentje ingebouwd (door vagtechniek).
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie