Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door F.Moerland » za 11 jan 2014, 11:37

Helaas ben ik niet echt tevreden over de Garmin navigatie in mijn Up. Er zitten te veel navigatie fouten in. Iedere keer dat ik hem gebruik denk ik weer aan mijn ouwe trouwe TomTommetje wat ik feiloos vond werken. Van de dealer uit Culemborg krijg ik een uitstekende service en mag ik het apparaat nog teruggeven als ik het zo blijf ervaren. Het enige wat mij hier nog van weerhoudt is dat ik niet goed weet hoe de TomTom dan te plaatsen. Op de voorruit lijkt te ver weg naar voren. Op de houder van de Maps & More is denk ik niet mogelijk.

Daarom mijn vraag: hoe hebben jullie je TomTom bevestigd?

F.Moerland

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door EdUp! » za 11 jan 2014, 11:51

Misschien dat met een 3D printer een combinatie te maken is van de voet van de Garmin en de bevestiging van de TomTom.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door F.Moerland » za 11 jan 2014, 11:55

Hmmm weet het niet. Er zijn ongetwijfeld anderen die een TomTom gebruiken en hem op de een of andere manier ergens op of aan het dashboard hebben gemonteerd. Met of zonder stroomvoorziening. Ik hoop dat ze daar een fotootje van willen plaatsen.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Auke » za 11 jan 2014, 12:02


Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door TwitNour » za 11 jan 2014, 13:28


Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Jos Bosch » za 11 jan 2014, 14:29

F.Moerland schreef:Helaas ben ik niet echt tevreden over de Garmin navigatie in mijn Up. Er zitten te veel navigatie fouten in. Iedere keer dat ik hem gebruik denk ik weer aan mijn ouwe trouwe TomTommetje wat ik feiloos vond werken. Van de dealer uit Culemborg krijg ik een uitstekende service en mag ik het apparaat nog teruggeven als ik het zo blijf ervaren. Het enige wat mij hier nog van weerhoudt is dat ik niet goed weet hoe de TomTom dan te plaatsen. Op de voorruit lijkt te ver weg naar voren. Op de houder van de Maps & More is denk ik niet mogelijk.

Daarom mijn vraag: hoe hebben jullie je TomTom bevestigd?

F.Moerland
Hoi,

Ik ervaar dit net anders om.Heb twee jaar een Navigon in mijn truckie gehad en deze werkte feilloos.Nu heb ik een TomTom en vind deze maar bagger.Heb hem op het dashboard staan een stukje van de raam en zit volgens mijn TomTom steeds naast de weg.De Navigon in mijn UP! Werkt wel goed.Maar als je je navigatie gebruikt en je weet een korte weg ,zal je altijd denken wat doet het nu alweer.
Ik weet niet of je de nieuwste update erop hebt staan.
En inderdaad waar ga je het plaatsen.Wat dat betreft is maps en more een perfect systeem.Als het naar behoren werkt.

Succes.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door rekel49 » za 11 jan 2014, 14:47

Hallo, ook ik ben niet tevreden over de navigatie resultaten van Navignon. Vele onnodige omwegen gehad, één-richtingverkeer straten / wegen werden vaak niet goed doorgegeven enz. Ik heb vrij snel besloten mijn vertrouwde TomTom maar weer te gebruiken voor de vakantie trips e.d. en heb het opgelost door een vlakke ronde plakschijf tegen de onderkant van het dashboard te plakken. In eerste instantie met double-sticky tape, maar deze liet door het gewicht van de TT op den duur toch los. UIteindelijk de plakschijf vastgelijmt met een krachtlijm. Als de TT niet gebruikt wordt zie je de smalle zijkant van de plakschijf (als je er op let, het stoort mij echter niet).
De TT zit tijdens het rijden vrij van de rechter knie, verder reageer ik tijdens het rijden veelal op het gesprokene met af en toe een blik op het scherm. Voor mij werkt het in ieder geval! Nog een voordeel is dat de voeding vlak onder de TT zit en je vrijwel geen last hebt van het laadsnoer, deze wikkel ik tussen de TT en de houder. Hopelijk heb je wat aan het idee, succes!
photo 1.JPG
Ronde vlakke plakschijf onder de radio console
photo 1.JPG (72.63 KiB) 7348 keer bekeken
photo 2.JPG
photo 2.JPG (54.92 KiB) 7348 keer bekeken
photo 3.JPG
TomTom met houder vastgezet tegen vlakke plakschijf
photo 3.JPG (59.59 KiB) 7348 keer bekeken
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door F.Moerland » za 11 jan 2014, 16:17

Bedankt voor de reacties vast. Zelf denk ik ook dat de plek onder het dashboard het beste is. Dan kan ik de overige Maps & More functies ook blijven gebruiken. (Wisten jullie trouwens dat vrijwel alle functies die je daar ziet ook gewoon in je dashboard kan zien. Ik geloof alles, behalve gemiddelde snelheid.)

Terug ontopic. Met name de montage technieken vind ik erg interessant en daar zou ik graag fotootjes van zien. Boren en schroeven in mijn nieuwe dashboard doe ik liever niet. Plakken is al beter, maar ook niet mijn favoriete oplossing. Als iemand nog een andere charmante oplossing heeft zie ik hem graag!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door DonkUp » za 11 jan 2014, 16:26

F.Moerland schreef:(Wisten jullie trouwens dat vrijwel alle functies die je daar ziet ook gewoon in je dashboard kan zien. Ik geloof alles, behalve gemiddelde snelheid.)
Dat kan alleen als je de MFA (boordcomputer plus) optie hebt.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Psycho_Mantis » za 11 jan 2014, 16:34

Ik erger me ook aan de maps+more
Niet zo zeer de navigatie, dat is nog 1 van de dingen die wel redelijk werkt.
Maar die muziek player is zo bagger, shuffle gaat elke rit weer uit en dan nog niet te spreken over bluetooth audio....
En bellen werkt ook bagger.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Groovejunk » zo 12 jan 2014, 09:21

Dan scoor je een 1 din Pioneer Navi met BT en bouw je dat toch in? ;)

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 09:36

Interessant idee om de tomtom of in mijn geval mijn telefoon daar te plaatsen. Ivm lease auto kan ik niet lijmen of boren, dus houd me ook aanbevolen voor montage tips. Misschien die speciale Scotch tape voor in de auto gebruiken?
Laatst gewijzigd door oppermii op zo 12 jan 2014, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 09:39

Deleted

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Sijo » zo 12 jan 2014, 12:46

Ik heb het zo gedaan, zie foto's. Voor mij perfect. Door de dealer laten doen direct na aankoop.
Bijlagen
2012-08-28 10.49.22.jpg
Met de Tomtom 825 eraan vast.
2012-08-28 10.49.22.jpg (50.1 KiB) 7237 keer bekeken
2012-08-28 10.48.23.jpg
Alleen de houder zonder Tomtom.
2012-08-28 10.48.23.jpg (48.42 KiB) 7237 keer bekeken
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door MuziekUP » zo 12 jan 2014, 13:29

Voor ik mijn up kreeg, maakte ik gebruik van een losse garmin. Deze zal ik blijven gebruiken voor ritjes met mijn motor e.d., met name voor het rijden van vooraf ingeplande routes. In de up zal ik vooralsnog gewoon maps+more gebruiken, de navigatie werkt prima en ook bluetooth muziek luisteren werkt goed. Ik vind de weergave van de andere garmin wel mooier, als een kaart, met maps+more ziet het er meer uit als een tom tom.
Het enige waar ik nog even naar ga kijken is het onderbreken van muziek door bijv. de navigatie. Ik wil kijken of ik het zo kan instellen dat de muziek alleen onderbroken wordt als het echt nodig is, maps+more hoeft mij niet voortdurend aanwijzingen te geven tijdens het rijden. :snooty:
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Autheo » zo 12 jan 2014, 17:35

oppermii schreef:Interessant idee om de tomtom of in mijn geval mijn telefoon daar te plaatsen. Ivm lease auto kan ik niet lijmen of boren, dus houd me ook aanbevolen voor montage tips. Misschien die speciale Scotch tape voor in de auto gebruiken?
Voordat ik m'n Mii had gebruikte ik al voor m'n navigatie in zowel m'n auto als camper zo'n soort losse 'bean-bag' met antislip onderkant, die heel prima op het dashboard blijft staan. Laatst ook nog in de Mii geprobeerd om de navigatie van m'n telefoon te testen. Gaat prima. Staat heel stabiel, de navigatie zit op goede hoogte, zodat je je ogen goed op de weg blijft houden in plaats van diep naar beneden onder de radio te moeten kijken. Die bean-bag haal je zo weg, zodat er ook geen sporen vanzuignappen op je raam blijven zitten die ongewenste gasten zouden kunnen aantrekken. Een simpele oplossing die voor een lease-auto m.i. goed bruikbaar is. Destijds bij de halfords gekocht, maar vast ook elders te vinden.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 19:28

Autheo schreef:
oppermii schreef:Interessant idee om de tomtom of in mijn geval mijn telefoon daar te plaatsen. Ivm lease auto kan ik niet lijmen of boren, dus houd me ook aanbevolen voor montage tips. Misschien die speciale Scotch tape voor in de auto gebruiken?
Voordat ik m'n Mii had gebruikte ik al voor m'n navigatie in zowel m'n auto als camper zo'n soort losse 'bean-bag' met antislip onderkant, die heel prima op het dashboard blijft staan. Laatst ook nog in de Mii geprobeerd om de navigatie van m'n telefoon te testen. Gaat prima. Staat heel stabiel, de navigatie zit op goede hoogte, zodat je je ogen goed op de weg blijft houden in plaats van diep naar beneden onder de radio te moeten kijken. Die bean-bag haal je zo weg, zodat er ook geen sporen vanzuignappen op je raam blijven zitten die ongewenste gasten zouden kunnen aantrekken. Een simpele oplossing die voor een lease-auto m.i. goed bruikbaar is. Destijds bij de halfords gekocht, maar vast ook elders te vinden.
Nooit van gehoord, maar is misschien ook een optie. Dank!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Autheo » zo 12 jan 2014, 19:44

oppermii schreef: Nooit van gehoord, maar is misschien ook een optie. Dank!
Hier een voorbeeld, zelf heb ik een andere, maar hetzelfde idee:
http://www.saturn.nl/mcs/product/TOMTOM ... e=51991434

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 19:54

Kan zo'n beanbag gewoon op de plaats waar normaliter een Maps&More zou zitten?
Er zit nu een ventilatierooster, geen idee of dat "vrij" moet blijven voor de airco o.i.d.?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door Autheo » zo 12 jan 2014, 20:28

oppermii schreef:Kan zo'n beanbag gewoon op de plaats waar normaliter een Maps&More zou zitten?
Er zit nu een ventilatierooster, geen idee of dat "vrij" moet blijven voor de airco o.i.d.?
Die ik heb past tussen dat rooster en de ronding waaronder de snelheidsmeter zit. Even googelen op 'beanbag tomtom' en je vindt tal van voorbeelden. Die van mij ziet er ongeveer zo uit:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... laGOpq6soA

Plaats reactie