waardeloze shit GARMIN navigatie

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Jos Bosch » za 14 jun 2014, 07:15

Xanderv schreef:Zo raar want iedereen waarmee ik bel zegt me super te verstaan.
Daarnaast heeft Tom Tom geen mediafunctie zover ik weer en die vind ik bij de navigon toch ook prima

Bij mij werkt het ook perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door RobertJ » zo 15 jun 2014, 10:50

Nja, als de andere kant je nauwelijks verstaat is de irritatie toch wel een beetje te begrijpen, niet?

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door oppermii » zo 15 jun 2014, 12:36

RobertJ schreef:Nja, als de andere kant je nauwelijks verstaat is de irritatie toch wel een beetje te begrijpen, niet?

Sent from my XT897
wat zeg je?

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Darryl » zo 15 jun 2014, 14:28

Ongeïnformeerd de maps and more aangeschaft of zo?
Geen test rit gedaan en gekeken hoe het ding functioneerde, dan kwam je er snel genoeg achter dat hij over sommige dingen wat langer doet.
Mijn eerste topic op dit forum was of het het wel waard was om dat ding aan te schaffen want in vergelijking met een smartphone is het inderdaad nogal een waardeloos ding.
Je had veel frustratie kunnen voorkomen door dingen van te voren op zoeken. Maar goed, Ikzelf heb er ook geen problemen mee.

Probeer eens je firmware te updaten van zowel je telefoon als de maps and more. Daarnaast is het vrij simpel, als je een defect model hebt kan de verkoper je een nieuwe geven of opsturen voor reparatie.
Maar gezien al je posts heb je je huiswerk niet gedaan en ben je boos op iets wat je had kunnen weten en nu geef je garmin/navigon de schuld. Dat neemt trouwens niet weg dat het raar apparaatje blijft voor die 300 euro.
CityGo010 schreef:Ik denk dat er gewoon veels te weinig RAM geheugen inzit, 128 / 256MB ofzo waardoor het ding steeds vastlopers heeft.
Als je stad en straat hebt ingevoerd en je drukt op "bereken route", gebeurd er daarna 4 seconden lang helemaal niets !! In het begin dacht ik die is kapot, nu weet ik dat het kennelijk normaal is.
Wou je erop gaan gamen ofzo? RAM maakt het niet sneller.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door RobertJ » zo 15 jun 2014, 17:25

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::cry:
oppermii schreef:
RobertJ schreef:Nja, als de andere kant je nauwelijks verstaat is de irritatie toch wel een beetje te begrijpen, niet?

Sent from my XT897
wat zeg je?
:D dat. ach, voor wat het kost is het geen drama, maar met een 30 euro mr handsfree zonneklepding klinkt het beter.

Sent from my XT897

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door up! » zo 15 jun 2014, 18:00

CityGo010 schreef:Dus moet die hele CityGo er maar uit over paar maanden, en dat allemaal met dank aan GARMIN !! Bij mijn volgende auto ga ik eerst uitgebreid die navi testen want heb het gewoon dagelijks nodig.
Je hebt dus niet eerst getest hoe het systeem werkte, en dat terwijl voor jou navigatie kennelijk zeer belangrijk is. Nou ja, kan gebeuren dat je iets niet van tevoren test, dat deden ze bij Garmin wellicht ook niet toen ze dit systeem op de markt brachten. Ze vertrouwden er gewoon op dat het goed was, en deden geen testen vooraf.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Xanderv » zo 15 jun 2014, 18:43

Wel raar dat je een auto er uit doet voor de navi. Dan bevalt de auto ook niet want anders gaat ie niet zo makkelijk de deur uit.

Je kunt toch een Tom Tom op het raam plakken als je zo'n hekel hebt aan de Garmin?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Kelvinator » ma 16 jun 2014, 22:46

Ik ervaar geen problemen met mn garmin maps n more!
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Psycho_Mantis » di 17 jun 2014, 10:27

De maps + more is ook gewoon troep. Brakke software + trage hardware.

Het werkt eigenlijk alleen echt goed samen met een iPhone heb ik het idee. Als ik een android erbij pak of windows phone dan verbind hij vaak niet of het geluid is slecht.
Zo'n systeem zou gewoon altijd moeten werken met alles, maar dat is helaas niet zo.

Ook de muziek speler heeft veel gebreken, shuffle gaat vaak vanzelf uit.

En de ondersteuning is slecht, bugs worden gewoon niet opgelost.

Natuurlijk "valt er wel mee te werken" maar het is verre van perfect. Navigatie van bijvoorbeeld de Polo is 10 keer beter.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door N!jntje » di 17 jun 2014, 10:49

Psycho_Mantis schreef:Navigatie van bijvoorbeeld de Polo is 10 keer beter.
Is wel appels en peren vergelijken dit.
Kijk is naar de kostprijs van Maps&more en de kostprijs van een rns :|

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Upsilon » di 17 jun 2014, 11:17

meeprijs op een nieuwe polo, als onderdeel van het executive plus pakket is ruim 1000 euro inderdaad. Akkoord, dan zitten er wat extra dingen nog bij maar het is inderdaad moeilijk vergelijkbaar.

Verder zou M&M beter kunnen maar als je de beperkingen kent is er redelijk goed mee te werken.

Mijn batterij is alleen gaar.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Menaz » di 17 jun 2014, 12:51

De Garmin is heel compleet en goedkoop, maar heeft best wat dingen die beter kunnen (wat hem duurder zou maken). Eigenlijk is het net een Up!.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Upsilon » di 17 jun 2014, 13:08

Menaz schreef:De Garmin is heel compleet en goedkoop, maar heeft best wat dingen die beter kunnen (wat hem duurder zou maken). Eigenlijk is het net een Up!.
dat is wel aardig samengevat ja :)
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

UPatrick
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 21:04
Locatie: Zonnige Zuiden

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door UPatrick » di 17 jun 2014, 21:30

Zover ben ik hartstikke tevreden met het Maps & More systeem. Ik gebruik 'm altijd met plezier.
Natuurlijk, het systeem is net zo snel als je misschien zou willen. Maar daar is dan ook de prijs naar, zoals eerder al gezegd.

De dataverbinding voor actuele verkeersinformatie wilt soms niet meteen vlotten via mijn telefoon. De Maps & More kan dan de verbinding niet tot stand brengen. Bluetooth gaat altijd zonder problemen.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Psycho_Mantis » wo 18 jun 2014, 07:44

Menaz schreef:De Garmin is heel compleet en goedkoop, maar heeft best wat dingen die beter kunnen (wat hem duurder zou maken). Eigenlijk is het net een Up!.
Nee. De Maps+ More is juist duur voor de hardware die erin zit. Het is gewoon een normaal navigatie systeem. Voor 350 euro heb je iets wat veel betere hardware heeft uit de winkel.

Maar oké ik snap best dat een iets ander hardware design meer geld kost voor het aantal units wat ze verkopen. Maar dan slaat de software nog steeds nergens op, het doet gewoon niet wat het moet doen. Bugs worden niet opgelost na het melden daarvan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 08:09

Psycho_Mantis schreef:
Menaz schreef:De Garmin is heel compleet en goedkoop, maar heeft best wat dingen die beter kunnen (wat hem duurder zou maken). Eigenlijk is het net een Up!.
Nee. De Maps+ More is juist duur voor de hardware die erin zit. Het is gewoon een normaal navigatie systeem. Voor 350 euro heb je iets wat veel betere hardware heeft uit de winkel.

Maar oké ik snap best dat een iets ander hardware design meer geld kost voor het aantal units wat ze verkopen. Maar dan slaat de software nog steeds nergens op, het doet gewoon niet wat het moet doen. Bugs worden niet opgelost na het melden daarvan.
Het zou natuurlijk ideaal zijn als ze een nieuw besturingssysteem ontwikkeld dat wat makkelijker draait op de hardware.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Altos » wo 18 jun 2014, 08:52

Ik denk niet dat er veel van deze all in one oplossingen te vinden zijn voor onder de €295,- (Skoda prijs , is exact hetzelfde aparaat, alleen andere omdoos) welke een communicatie hebben met je boordcomputer en eventuele auto sensoren (deur open en pdc en dergelijke)
Welke een extern medium zoals een sd kaart (micro sd in ons geval) hebben welke prima te bedienen is (zelfde mappen structuur en dergelijke als de huidige versie Amundsen in O3 enzo)
Welke een goede bluetooth verbinding heeft voor bellen (Blijkbaar afhankelijk van de telefoon die je hebt maar dat probleem moet je maar in je telefoon zoeken lijkt me dan, bij andere is het wel goed waaronder mijzelf, en muziek streaming levert altijd kwaliteitsverlies op dus daar heb ik het niet eens over)
Welke een gewone navigatie herbergt (heb laatst een stuk in een Citroen C3 van een jaar oud moeten rijden op navigatie...wat een achterlopend (kaarten), traag, omslachtig en lelijke interface is dat zeg! en voor veeeel meer geld bijleggen bij aankoop)...
Een TomTom heeft dit niet allemaal aan boord (wel snellere interface en betere kaarten) Een smartphone heeft dit niet allemaal aan boord en beide opties zijn niet te bevestigen zoals deze mooie houder die stevig is maar toch handzaam klein genoeg om deze op te bergen.
Is dan alles goed aan dit apparaat? Nee...er is altijd ruimte voor verbetering maar voor deze prijs denk ik niet dat je ergens anders een beter deal kan krijgen.
Neemt niet weg dat er blijkbaar exemplaren zijn met bugs of problemen...dat is met alle electronische hardware zo...betekend niet dat het apparaat anzich de schuld heeft.
Hopelijk kan iedereen verder denken dan zichzelf en denkt eerst even na voor je een forum volblaft met ongenuanceerde rommel en aannames gebaseerd op halve informatie. Hopelijk komt er snel een update voor iedereen die problemen heeft.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 09:19

Dit hele topic is natuurlijk een storm in een glas water. Ik vind het wel geruststellend om te lezen dat eigenlijk niemand de problemen ervaren zoals de TS die ervaart en het dus exemplarisch is. Hopelijk wordt het voor de TS netjes opgelost.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Xanderv » wo 18 jun 2014, 11:08

Vandaag nieuwe kaarten gekocht voor 69 euro... Zucht.
Ik hoop dat het goed werkt
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Swart
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 jun 2014, 13:34

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Swart » do 19 jun 2014, 13:37

En Xanderv, werkt het beter?
De mijne is van 't houdertje afgewipt, en op mijn versnellingspook terecht gekomen.
Als iemand van zijn Navigon 70/71 af wilt, dan hoor ik het graag ;-)

Plaats reactie