Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door PR010 » ma 15 dec 2014, 09:09

Een andere standaart gebruiken en kijken of die met die doet dan zijn de contactpunten van de standaart kapot
Black on Black

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Psycho_Mantis » ma 15 dec 2014, 14:03

ikdeikker schreef:
Menaz schreef:Vandaag deed hij het ineens weer. Zit er soms een thermische veveiliging op de accu ofzo? Boekje geeft wel aan dat hij niet laadt als het te koud of te warm is. Maar vanochtend was het ook steenkoud.

Vaag.
Ik was op zoek naar een oplossing voor mijn eigen probleem, maar inderdaad; er zit een beveiliging op (zie https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/support, kopje 'De accu van mijn navigatieapparaat werd niet geladen, hoewel ik lang heb gereden').

Ik heb wel een ander probleem met de M&M; hij laadt juist wel op, ook al is het koud, maar ik krijg geen verbinding meer met 'de auto zelf'. Dus onder andere de boordcomputer werkt niet meer (met alle fancy cijfertjes over je rit), maar ook muziek afspelen via Bluetooth etc. pakt 'ie niet. Als ik de M&M los haal en de koppelstukken een beetje 'schoonmaak', pakt 'ie 'm soms wel weer voor een minuut, maar daarna is de verbinding weer weg. Apparaat opnieuw opstarten en auto aan/uit werkt ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Gewoon naar de dealer gaan. Laat hun het maar oplossen.

Waarschijnlijk vervangen ze het apparaat, hebben ze bij mij ook gedaan toen er wat problemen waren. Vervolgens heb ik nooit meer ergens last van gehad.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door N!jntje » ma 15 dec 2014, 15:06

Voor mensen die problemen hebben. Mijn oplossing had een jaar te maken met slijpsel van het zagen van het gat in het dashboard. De oplossing was om de steun eraf te halen en de mond van de stofzuiger erop te zetten. Bij mij zaten er 4 stukken slijpsel in! Gewoon slordig te noemen

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Wienjo » ma 15 dec 2014, 16:22

ikdeikker schreef:
Ik was op zoek naar een oplossing voor mijn eigen probleem, maar inderdaad; er zit een beveiliging op (zie https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/support, kopje 'De accu van mijn navigatieapparaat werd niet geladen, hoewel ik lang heb gereden').

Ik heb wel een ander probleem met de M&M; hij laadt juist wel op, ook al is het koud, maar ik krijg geen verbinding meer met 'de auto zelf'. Dus onder andere de boordcomputer werkt niet meer (met alle fancy cijfertjes over je rit), maar ook muziek afspelen via Bluetooth etc. pakt 'ie niet. Als ik de M&M los haal en de koppelstukken een beetje 'schoonmaak', pakt 'ie 'm soms wel weer voor een minuut, maar daarna is de verbinding weer weg. Apparaat opnieuw opstarten en auto aan/uit werkt ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit probleem heb ik ook regelmatig. En ik heb ook bij al het geluid van telefoon via Bluetooth alleen over de rechterbox voor. Zowel telefoongesprekken als muziek.

Ik heb inmiddels contact met de dealer hierover. Binnenkort langs de dealer.
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 15 dec 2014, 16:44

Mij viel op dat als je nieuwe muzieknummers op je SD kaartje zet deze niet direct gelezen worden.
Dus moet je nadat de M&M weer gemonteerd zit met contact aan het Sd kaartje eruit halen en dan weer opnieuw insteken en dan pakt die wel de nieuwe bijgeplaatste nummers.
Zag ook ineens dat als er een liedje komt er ook de foto van de betreffende CD label er op staat. Net als bij de radio NP1 enz.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Keesf » ma 15 dec 2014, 22:48

ik kan maar de helft van de keren dat ik gebeld word opnemen met m&m. de andere helft van de keren neem ik via m&m mn telefoon op die dan in de bekerhouder tegen me begint te praten. erg lastig.
nexus 5 met android 5

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » wo 17 dec 2014, 11:44

Bellen met de SPS/M&M ben ik mee gestopt. Niet te doen. Dus maar weer ouderwets via de headset.

Bijkomend voordeel is dan meteen dat het geluid niet constant verspringt door de BT-verbinding met de iPhone.

Het is een leuke navi, maar als carkit is hij echt bagger.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Upendowns
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 12:34

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Upendowns » zo 21 dec 2014, 12:42

Hallo allemaal,

Ik heb net een vw up gekocht, ben dr superblij mee maar de voertuiginformatie van het navigatiesysteem werkt niet..
Geen tripinfo en geen temperatuur/toerental info wordt weergegeven.
Het lijkt erop dat hij geen verbinding maakt met de auto..
Ik kan met de radio ook niet 'nav' selecteren.
Hij laadt wel op..en de navigatie (ex geluid) werkt ook.

Groet,

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 21 dec 2014, 12:50

Upendowns schreef:Hallo allemaal,

Ik heb net een vw up gekocht, ben dr superblij mee maar de voertuiginformatie van het navigatiesysteem werkt niet..
Geen tripinfo en geen temperatuur/toerental info wordt weergegeven.
Het lijkt erop dat hij geen verbinding maakt met de auto..
Ik kan met de radio ook niet 'nav' selecteren.
Hij laadt wel op..en de navigatie (ex geluid) werkt ook.

Groet,
En als je de radio selecteert zie je dan de radio info op het M+M scherm? Wat je ook zou kunnen proberen is om de M+M aan de sluiten op de pc. Via navigon/garmin fresh de unit terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Dan weer op de auto zetten en opnieuw inleren. Het klinkt als dat de unit eens op een andere auto heeft gezeten....

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 21 dec 2014, 13:28

Heb je wel een uitgebreide boordcomputer op het scherm in de snelheidsmeter?
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Upendowns
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 12:34

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Upendowns » zo 21 dec 2014, 13:56

Nou, het probleem is opgelost.. Ik had voor het plaatsen van mijn bericht het apparaat er al even uitgehaald (beugel er ook af) en weer ingezet en nog de motor aangezet zonder succes, maar nu doet ie het! Ziet er wel cool uit allemaal, iphone dr op, spotify aan en gaan!

Bedankt voor jullie reacties

Nog 1 vraagje: je kunt hem met een usb kabel aansluiten op de computer en dan betaald? Updaten?
En ik zag nog iets over een garmin? Is dat een alternatief?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 21 dec 2014, 15:14

Navigon.jpg
Navigon.jpg (115.06 KiB) 29848 keer bekeken
Upendowns schreef:Nou, het probleem is opgelost.. Ik had voor het plaatsen van mijn bericht het apparaat er al even uitgehaald (beugel er ook af) en weer ingezet en nog de motor aangezet zonder succes, maar nu doet ie het! Ziet er wel cool uit allemaal, iphone dr op, spotify aan en gaan!

Bedankt voor jullie reacties

Nog 1 vraagje: je kunt hem met een usb kabel aansluiten op de computer en dan betaald? Updaten?
En ik zag nog iets over een garmin? Is dat een alternatief?

ja eerst even FRESH installeren en dan aanmelden bij Navigon of Garmin, dan heb je voor dacht ik nu (actie) 69 euro voor 2 jaar updates.
Bijvoorbeeld Q1 2014 tm Q4 2014
Zowieso als je voor de 1e keer aanmeld/registreert heb je de 1e update gratis (Q4 2014)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 21 dec 2014, 22:45

Upendowns schreef:En ik zag nog iets over een garmin? Is dat een alternatief?
De Garmin is de opvolger van de Navigon, maar de verschillen zijn minimaal.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Johannus » ma 22 dec 2014, 21:03

Omdat domme vragen niet (schijnen) te bestaan:

Mijn navigatie ( Garmin ) geeft geen geluid: Geen aanwijzingen voor de afslagen of wat ook.. Hij doet 't verder prima, maar hij is nogal 'stil'.

De knop 'speaker' reageert wel, maar gaat van 'geluid uit' ( icoontje met doorgehaalde speaker in beeld ) naar 'geluid aan'. Afgekoppeld ( niet in de auto ) kan ik wel het volume instellen (op maximaal staat ie inmiddels, stond op één streepje onder maximaal), maar alsnog: géén geluid. Issie stuk? Let op: Ik heb de navigatie pas sinds van het weekend: gekocht bij de dealer, maar pas vandaag geinstalleerd in de auto en getest.

Ik kan wel een mp3'tje afspelen, via mijn telefoon die via bleutooth is verbonden met de garmin. Dus er gaat wel geluid via de Maps-n-More naar de radio van de auto, maar de navigatie-app geeft géén geluid,. terug naar de dealer? of doe ik iets doms? ( zie ik iets over het hoofd )
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 22 dec 2014, 23:21

Johannus schreef:Omdat domme vragen niet (schijnen) te bestaan:

Mijn navigatie ( Garmin ) geeft geen geluid: Geen aanwijzingen voor de afslagen of wat ook.. Hij doet 't verder prima, maar hij is nogal 'stil'.

De knop 'speaker' reageert wel, maar gaat van 'geluid uit' ( icoontje met doorgehaalde speaker in beeld ) naar 'geluid aan'. Afgekoppeld ( niet in de auto ) kan ik wel het volume instellen (op maximaal staat ie inmiddels, stond op één streepje onder maximaal), maar alsnog: géén geluid. Issie stuk? Let op: Ik heb de navigatie pas sinds van het weekend: gekocht bij de dealer, maar pas vandaag geinstalleerd in de auto en getest.

Ik kan wel een mp3'tje afspelen, via mijn telefoon die via bleutooth is verbonden met de garmin. Dus er gaat wel geluid via de Maps-n-More naar de radio van de auto, maar de navigatie-app geeft géén geluid,. terug naar de dealer? of doe ik iets doms? ( zie ik iets over het hoofd )
Normaal gesproken regel je het volume met de knop op de radio.
Als hij/zij een aanwijzing geeft moet je aan de volumeknop op de radio draaien. Maar als het stil is moet je wel weten wanneer hij/zij iets zegt.
Of anders toch even het instructieboekje napluizen wat overigens ook te downloaden is.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Altos » di 23 dec 2014, 12:03

In het menu van de Garmin kan ook de gesproken begeleiding of instructie uit staan, dat vond ik namelijk fijn omdat ik geen geluid wil van mijn navigatie...check please.

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Johannus » wo 24 dec 2014, 09:42

Ik heb nog eens het menu (naja; de duizend en één menu's onder 'opties' doorgenomen, en het niet gevonden.

Wél de optie 'fabrieksinstellingen' reset. Uitgevoerd. Opgelost.


Edit

Dat Fresh: dat haal ik blijkbaar van de website van Navigon. Maar nieuwste kaarten? Die krijg je toch als je m nieuw koopt? Kaarten zijn nu van Q1 2013 lijkt t

*dom dom dom* Voucher gevonden.. downloading maps!
Eco-up! kilometervretertje

RLENTEN
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 11:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RLENTEN » ma 05 jan 2015, 15:57

Dat probleem had ik ook na de update q4 2014. Ik heb de Back-up teruggezet en het geluid is weer normaal bij navigatie.
Er gaat dus wat mis door de update van de kaarten!

Hennepp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 19:19

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Hennepp » ma 05 jan 2015, 22:02

Q4 is dus laatste update ? Mja dan wacht ik wel met aan de pc aan te sluiten..
Heb btw geen last van geluidsverlies met fabrieksaf q4

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Johannus » zo 11 jan 2015, 21:17

Vraagjes:

Bij de boordcomputer zit er een 'sinds start' en 'langdurig(e)' weergave. De 'sinds start' is een soort 'deze rit' registratie, waarbij een tankstop de boel nog niet direct weer opnieuw laat tellen, en de 'langdurig(e)' is een continu registratie, welke je (volgens de info knop) kunt resetten door de dagteller knop in het instrumentenpaneel 5 seconden in gedrukt te houden.

Nu, mijn langdurig(e) sprong onlangs, tijdens het rijden, zonder de dagtellerknop aan te raken of wat ook, zomaar weer terug naar 0: Daaaag langdurige verbruiksgemiddelde, daaag totale reistijd en daaaag gemidelde snelheid etc etc.
Is dat normaal? volgens mij stond de kilometerteller van 'langdurig(e)' zo ongeveer op 1250 km. Telt ie niet verder dan dat?

Andere vraag:
Van de week gaat er cruisecontrol in komen, inclusief vrijschakelen van de boordcomputer. NU geeft de Maps/More nog kg per 100 km aan (gemiddeld en actueel) en geeft de boordcomputer in het instrumenten paneel helemaal niets aan ( tijd, buiten temperatuur en kilometerstand/dagteller).. gaat de instelling van kg/100km overal naar 'km/kg' of krijg je een mengsel: wel de boordcomputer, maar niet de maps/more?
Eco-up! kilometervretertje

Plaats reactie