Dashmount voor de Up

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » za 24 jan 2015, 15:59

Ik heb gister deze dashmount gekocht, maar met de montagehandleiding die erbij zit krijg ik hem onmogelijk gemonteerd.
Het gaat om dit model: http://www.pdaplus.nl/nl/vw-up-seat-mii ... 01286.html

Radio front losgehaald ging allemaal goed, maar als ik dat stukje er dan tussen probeer te plaatsen, dan kan de radio in geen mogelijkheid meer terug.

Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?
Laatst gewijzigd door Markisoke op ma 26 jan 2015, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Jos Bosch » za 24 jan 2015, 22:04

Gewoon de 28ste februari meedoen met de Elfstedentocht en bij van Udenhout even naar laten kijken.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Reeve » zo 25 jan 2015, 03:00

Ik heb twee weken terug ook de Dashmount besteld.

Ik liep tegen het zelfde probleem aan.

Vervolgens naar de plaatselijke vw dealer gegaan, ook zij liepen tegen het zelfs probleem aan.

Te weinig ruimte om de radio terug te plaatsen.
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Frank1020 » wo 04 feb 2015, 18:01

Iemand die hier inmiddels ervaring mee heeft? Vandaag in samenwerking met vw dealer in Nijmegen gekeken, maar we kregen de radio ook op geen enkele mogelijkheid meer terug..

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » do 05 feb 2015, 13:10

Frank1020 schreef:Iemand die hier inmiddels ervaring mee heeft? Vandaag in samenwerking met vw dealer in Nijmegen gekeken, maar we kregen de radio ook op geen enkele mogelijkheid meer terug..
Heb hem omgeruild voor de brodit variant welke wel gewoon goed past

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Reeve » do 05 feb 2015, 18:30

Ik heb hem ook teruggestuurd!

Welke Brodit heb je als ik vragen mag?
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » do 05 feb 2015, 22:46

Ik heb deze, zal morgen even een foto maken: http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... tAodW08Aog

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door oppermii » zo 08 feb 2015, 09:12

Mooie foto.....?

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » ma 09 feb 2015, 08:38

Oeps, helemaal vergeten.
Hierbij de brodit mount met active HTC One houder:
Bijlagen
IMG_20150209_082214.jpg

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Reeve » ma 09 feb 2015, 19:13

Bedankt!

Hoe zit de active houder aan de mount?

En is de mount makkelijk te installeren?
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door oppermii » ma 09 feb 2015, 19:15

Dank, maar is er geen goedkopere oplossing die ook goed past? 50€ beetje veel voor 2 stukjes plastic...

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » di 10 feb 2015, 09:09

@Reeve, de houder zit met 4 schroeven vast aan de mount.
Het installeren was nog geen tien minuten werk, je krijgt er een lipje bij die je tussen je dashboard moet drukken, vervolgens klik je de mount erin, en vervolgens schroef je de houder erop.

@oppermii, ik denk het niet, brodit gaat in deze auto's zitten en kijkt waar en hoe een telefoon goed past, je betaald gewoon voor een stukje onderzoek en kwaliteit.
Wat je ervoor terug krijgt is 2 onderdelen, een mount (specifiek voor de auto) en een houder (universeel of in mijn geval specifiek voor de telefoon).
Beide kun je vervangen als je een nieuwe telefoon of auto in gebruik neemt, wat de kosten al weer iets goedkoper maken.

Ik wou gewoon een goede dashmount die voor de auto specifiek gemaakt is omdat die gewoon 100x mooier staat dan een lelijke zuignap aan het raam of een andere plek.
Nu alleen nog proberen de kabel van de active houder te verstoppen en dan is dit gewoon een hele strakke oplossing.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door N!jntje » di 10 feb 2015, 15:45

Ik wou gewoon een goede dashmount die voor de auto specifiek gemaakt is omdat die gewoon 100x mooier staat dan een lelijke zuignap aan het raam of een andere plek.
Nu alleen nog proberen de kabel van de active houder te verstoppen en dan is dit gewoon een hele strakke oplossing.
Heel simpel. 12 v stekker van de mount open maken. Je onderste deel van de middentunnel eraf halen. En dan solderen op je aansteker. Heb je altijd je 12v VRIJ en kun je de draad geleiden achter het dashboard langs direct naar de aansteker. Zo heb ik ook eens bij Inge een active dashcam geplaatst.

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Markisoke » di 10 feb 2015, 22:56

N!jntje schreef:
Ik wou gewoon een goede dashmount die voor de auto specifiek gemaakt is omdat die gewoon 100x mooier staat dan een lelijke zuignap aan het raam of een andere plek.
Nu alleen nog proberen de kabel van de active houder te verstoppen en dan is dit gewoon een hele strakke oplossing.
Heel simpel. 12 v stekker van de mount open maken. Je onderste deel van de middentunnel eraf halen. En dan solderen op je aansteker. Heb je altijd je 12v VRIJ en kun je de draad geleiden achter het dashboard langs direct naar de aansteker. Zo heb ik ook eens bij Inge een active dashcam geplaatst.
Heb zelf al een actieve dashcam ingebouwd bij de zekering box, als je daar nog foto's van wilt hebben dan hoor ik het wel, gaat om een blackvue dr500gw-hd

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Dashmount voor de Up

Bericht door Reeve » wo 11 feb 2015, 20:25

Markisoke schreef:@Reeve, de houder zit met 4 schroeven vast aan de mount.
Het installeren was nog geen tien minuten werk, je krijgt er een lipje bij die je tussen je dashboard moet drukken, vervolgens klik je de mount erin, en vervolgens schroef je de houder erop.
Bedankt, hij is in bestelling!

--------------------------------------

Update!

Inmiddels is hij binnengekomen en geinstaleerd.
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Plaats reactie