Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 mar 2015, 20:06

Die klacht heb ik ook al te horen gekregen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 22 mar 2015, 20:17

Als je een route hebt ingesteld en er is file komt dat aan de rechterzijde van het scherm in beeld d.m.v. een rijtje auto's, het zgn. filebord en tevens krijg je een stem die zegt kijk op de informatie op het scherm o.i.d..
Je kunt dan hierop klikken en krijg je waar de file is te zien en is dit op jouw route kun je evt. omrijden via een andere route.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Brenda_L » zo 22 mar 2015, 20:25

JoVe schreef:Als je een route hebt ingesteld en er is file komt dat aan de rechterzijde van het scherm in beeld d.m.v. een rijtje auto's, het zgn. filebord en tevens krijg je een stem die zegt kijk op de informatie op het scherm o.i.d..
Je kunt dan hierop klikken en krijg je waar de file is te zien en is dit op jouw route kun je evt. omrijden via een andere route.
Ja dat ken ik! Maar in mijn geval zei hij dus dat er geen alternatieve route was die er dus wel was. En ik vraag me af of meer mensen deze ervaring hebben.

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » ma 23 mar 2015, 08:16

viewtopic.php?f=8&t=4536" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » wo 25 mar 2015, 17:09

Ben vanmiddag een paar keer in de auto gebeld. Werkte prima. Alleen een klein beetje aan de volume knop gedraaid voor de optimalisatie. De andere partij was glashelder te verstaan en mijn overkomst idem dito. Wat alleen moeilijk gaat is tegelijk en tegen elkaar in praten. Daar kan Garmin weinig aan doen denk ik ;)

Ik heb al gemerkt dat de SD muziek kaart en de navigatie voortreffelijk samenwerken. Navigatie stem heeft voorrang boven de muziek en het beeld (MP player of navigatiescherm) kun je vrijelijk kiezen. Prachtig. Omdat ik op de autoweg zat en er niet vanaf hoefde kreeg ik tijdens het bellen geen navigatie instructies. Weet iemand hoe het zit als er wel navigatieinstructies zijn? Heeft de navigatiestem voorrang boven het telefoongesprek of is het omgekeerd, wat me logischer lijkt. Je zou dan denk ik moeten kunnen doornavigeren met het navigatiescherm zonder de navigatiestem zodat je je telefoongesprek rustig - nou ja - kunt voortzetten. Zonder muziek dat dan weer wel ;)

Hoe dan ook: wat een vreselijk leuk product die M&M.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 mar 2015, 19:56

Ik ben er ook erg over te spreken. Je moet alleen niet teveel verwachten en er rekening mee houden dat het systeem soms net wat trager is dan je zou willen. Voor de rest is het echt een toppertje! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

weimar
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 15:13

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door weimar » zo 29 mar 2015, 16:56

Ik heb net Live services ingesteld, maar het volgende valt me op: een wegopbreking hier in de stad wordt niet gezien (de weg richting snelweg is 8 weken dicht).

Ik was van Tomtom gewend dat die keurig alle in de stad opstoppingen e.d. meenam, maar is Live hier niet zo sterk in? De opbreking is ook in google maps en apple maps gewoon te zien. Waar haalt Live zijn gegevens vandaan?


Verder valt me bij gebruik van de Garmin op dat hij nogal vreemde routevoorstellen doet. Als ik van Amersfoort naar de andere kant van Utrecht wil, krijg ik als eerste optie de A28 en dan dwars door Utrecht ipv er netjes omheen via de snelweg (zoals Tomtom voorstelt). In de praktijk is Utrecht niet iets waar je even doorheel wil rijden...
Er is wel een optie om via de snelweg te rijden, maar dan moet ik eerst binnendoor naar de A12.

Is er iets in te stellen dat snelwegen voorkeur hebben? Of dat stadsverkeer zoveel mogelijk vermeden moet worden?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 29 mar 2015, 18:46

weimar schreef:Ik heb net Live services ingesteld, maar het volgende valt me op: een wegopbreking hier in de stad wordt niet gezien (de weg richting snelweg is 8 weken dicht).

Ik was van Tomtom gewend dat die keurig alle in de stad opstoppingen e.d. meenam, maar is Live hier niet zo sterk in? De opbreking is ook in google maps en apple maps gewoon te zien. Waar haalt Live zijn gegevens vandaan?


Verder valt me bij gebruik van de Garmin op dat hij nogal vreemde routevoorstellen doet. Als ik van Amersfoort naar de andere kant van Utrecht wil, krijg ik als eerste optie de A28 en dan dwars door Utrecht ipv er netjes omheen via de snelweg (zoals Tomtom voorstelt). In de praktijk is Utrecht niet iets waar je even doorheel wil rijden...
Er is wel een optie om via de snelweg te rijden, maar dan moet ik eerst binnendoor naar de A12.

Is er iets in te stellen dat snelwegen voorkeur hebben? Of dat stadsverkeer zoveel mogelijk vermeden moet worden?
Vraag me af of je misschien de optie 'kortste route' hebt ingesteld. Je kunt in het menu verschillende opties aangeven, zoals 'kortste route' en 'snelste route' etc.
Kijk je gebruiksaanwijzing eens door, dan kom je leuke dingen tegen!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » zo 29 mar 2015, 19:40

Ja, in de gebruiksaanwijzing moet ik ook nog eens duiken. Ik krijg bijna altijd 3 voorstellen voor de route waaruit ik dan moet kiezen. Anders kiest Garmin, de eerste geloof ik. Hij laat ook de routes nog even zien op het display. Heel luxe allemaal, maar ik weet niet zeker of ik dit wel wil ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 29 mar 2015, 20:07

Ik zit er aan te de denken om mijn navigon in te ruilen voor een garmin. Is het het waard vinden jullie?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 29 mar 2015, 20:53

arnout84 schreef:Ik zit er aan te de denken om mijn navigon in te ruilen voor een garmin. Is het het waard vinden jullie?
Ik heb in m'n Mii een Navigon, en voor m'n vakanties gebruik ik in m'n camper een Garmin (de Dezl, met speciale opties voor campers). Voorheen maakte ik gebruik van een 'gewone' Garmin.
De typische 'tekortkomingen' van de Navigon/Garmin navigatie zijn m.i. hetzelfde. Zo wordt bijvoorbeeld bij verkeersknooppunten (zoals bijv. knooppunt Hoevelaken van Utrecht richting Zwolle) de route soms via de parallelbaan aangeven, waarschijnlijk omdat die enkele meters korter is. Daarvoor maakt het niet uit of het Navigon of Garmin is. Volgens mij schiet je er eigenlijk niets mee op als je de Navigon inruilt voor een Garmin. Maar je kunt natuurlijk wel even de berekening maken: wat kost je een kaartupdate voor je huidige Navigon, en wat zou een compleet nieuwe Garmin inclusief de nieuwste kaarten kosten? Alleen als dat interessant is, lijkt het mij de overweging waard.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » zo 29 mar 2015, 21:23

arnout84 schreef:Ik zit er aan te de denken om mijn navigon in te ruilen voor een garmin. Is het het waard vinden jullie?
Hangt behalve van de prijs natuurlijk ook af van of je tevreden bent over de navigon of niet en waarom.
Ik heb het idee dat de garmin en de navigon uiteraard in principe gelijkwaardig zijn maar dat de garmin mogelijk minder of zelfs geen problemen heeft, bvb om de simpele reden dat hij wat nieuwer/recenter is.

Ben zelf in elk geval super tevreden over de garmin: navigatie, audio en bellen werkt allemaal perfect en is goed op elkaar afgestemd.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 29 mar 2015, 21:39

Ik ben tevreden over de Navigon maar ik krijg vooral klachten over de carkit. Mensen kunnen mij niet zo goed verstaan. Voor de rest prima ding, ook de A2DP!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » zo 29 mar 2015, 21:47

Ik zou denken dat bij de kwaliteit van de carkit functie ook je eigen mobieltje een rol speelt. Daarom zou ik altijd eerst eens testen of de ontvangst bij anderen beter is als je een ander mobieltje gebruikt. Desnoods leen je er even een. Niet om je mobieltje eventueel weg te doen maar gewoon om te weten hoe e.e.a. zit.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 29 mar 2015, 21:52

arnout84 schreef:Ik ben tevreden over de Navigon maar ik krijg vooral klachten over de carkit. Mensen kunnen mij niet zo goed verstaan. Voor de rest prima ding, ook de A2DP!
Met de carkit heb ik geen ervaring, die heb ik niet nodig. Bellen in de auto doe ik uitsluitend op een P. Wie me onderweg belt, moet geduld hebben tot ik terugbel, of het later nog eens proberen.
Helaas zie ik veel te veel om me heen dat autorijders tijdens het bellen afgeleid zijn van het verkeer, met allerhande gevaarlijke situaties tot gevolg. Van mij mag ook handsfree bellen met carkit verboden worden!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » zo 29 mar 2015, 22:01

Inderdaad is elke afleiding in de auto in principe gevaarlijk. Ben zelf al pratend met een passagier wel eens door een rood licht gereden. Niet echt direct op een (gevaarlijke) kruising maar toch.

Het M&M touchscreen lijkt me trouwens ook niet zonder gevaar bij navigeren of mediaplayen want je kijkt er naar. Het veiligst lijkt mij de radio cd speler want die kun je helemaal op de tast bedienen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Dr. Jefferson » do 09 apr 2015, 15:47

Vinden meer mensen de kaarten nogal oud? Ik heb de nieuwste er op staan (Q1 2015) maar veel dingen die al lang gewijzigd zijn staan er allemaal niet op. (o.a. wegen op de (2e) Maasvlakte, parallel rijbanen op de a15 bij de benelux etc.)
Dat Google maps veel sneller is logisch, maar als je met "experts" aan kaarten werkt zou je toch verwachten dat wijzigingen toch wel binnen 1 a 2 (afhankelijk van wanneer het voltooid is) kwartalen zijn aangepast.

Verder bevalt de Maps en More prima, alleen jammer dat de ondersteuning voor de bluetooth versie van mn telefoon (note 4) nog niet helemaal goed is waar door er geen nummer info verschijnt (bij de note 1 van mn werk werkt het wel). Maar het afspelen gaat wel prima verder.
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » do 09 apr 2015, 21:12

Ik denk dat aan de updates van kaarten alleen maar geld verdiend kan worden als aan twee voorwaarden voldaan wordt. Veel mensen kopen de updates en de updates stellen zo weinig mogelijk voor. Kortom, tenzij ze gratis zijn geef ik er geen cent voor ;)

Het navigeren met af en toe niet kloppende kaarten is misschien ook wel goed om je in die zin bij de les te houden dat het autorijden never nooit niet overgenomen kan worden door een computertje, hoe up to date ook. Je leest of hoort wel eens dat iemand op commando van tomtom een kanaal ingereden is of zo. Mijn ervaring is dat in geval de kaart niet meer klopt, het kreng zich vrij snel herpakt en je niet vlug heel ver om of verkeerd rijdt als je het eens even zonder navigatie doet.

Dat de M&M een superleuk ding is voor het geld vindt iedereen wel denk ik.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Kelvinator » wo 15 apr 2015, 14:06

Henkup!! schreef:ik heb me al aangemeld henkup!!,is mijn gebruikers naam,

Lees pagina 114 op https://static.garmincdn.com/autoOem/vw ... nualNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; of in je handleiding boekje.
Je kan de Garmin/M+M zo instellen dat hij al je ritjes logt in een xls bestand...
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Ruijternator
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 apr 2015, 16:26

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ruijternator » wo 15 apr 2015, 16:29

Goedendag,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik troste eigenaar van een VW UP!

Waar ik direct zondag heb geprobeerd mijn Maps & More te updaten is dit tot op heden zonder succes verlopen.

Ik heb een MacBook Pro en ik krijg de gehele tijd de melding CG2009. Ik heb al het mogelijke geprobeerd (behalve een PC) en met Garmin contact gehad hierover, maar de klantenservice daar is niet zo snel.

Weet een van jullie hier een oplossing of heeft op dit moment het zelfde probleem?

Hoor graag van jullie!

Plaats reactie