Middenarmsteun

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ritish » ma 17 sep 2012, 08:19

zo vandaag ook maar de armsteun besteld bij Seat Nootenboom in schiedam kosten 189 euries ik ga proberen het zelf in te bouwen en mocht het niet lukken kan ik voor hetzelfde bedrag (259euro) het alsnog door hun laten doen.
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » di 18 sep 2012, 16:47

Ritish schreef:zo vandaag ook maar de armsteun besteld bij Seat Nootenboom in schiedam kosten 189 euries ik ga proberen het zelf in te bouwen en mocht het niet lukken kan ik voor hetzelfde bedrag (259euro) het alsnog door hun laten doen.
Laat even weten hoe je het vindt....als het er is.

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ritish » za 22 sep 2012, 11:28

Hey Ruud,

Sorry dat m'n reactie zolang duurde. Ik heb de armsteun zelf gemonteerd was er ongeveer een uur meebezig inclusief stukje uit de bekerhouder knippen gaatjes boren en kleine stukjes uit de bekleding snijden, ik heb toch het gevoel dat de grote ijzeren plaat niet echt muurvast zit.. maar het is gelukt en draagt weer bij aan wat extra luxe! zeker doen en het is met bijgevoegde bijsluiter makkelijk zelf te doen als je er maar de tijd voor neemt...
foto (3).JPG
foto (3).JPG (56.36 KiB) 13630 keer bekeken
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Middenarmsteun

Bericht door Up&Go » za 22 sep 2012, 11:33

Ziet er op de foto's mooi uit. Maar de vraag blijft bij mij of alles lekker vast zit en niet "schommelt" als je de arm erop legt. Dus, zit ie stabiel? Ook al omdat je aangeeft dat de ijzeren plaat niet helemaal vastzit naar jouw gevoel.

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ritish » za 22 sep 2012, 11:38

Als je je arm erop zet heb je nergens last van er zit wel wat beweging in als je hem vastpakt en gaat schudden maar dat is echt minimaal dat komt omdat de kant van de plaat die naar de achterbank toestaat niet in de bodem geschroeft zit ook volgens de handleiding niet.. maar je hebt er totaal geen last van steun gaat goed op en neer in z'n geheel dus.. de auto lijkt nu wel wat voller :P
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » za 22 sep 2012, 16:52

Ritish schreef:Hey Ruud,

Sorry dat m'n reactie zolang duurde. Ik heb de armsteun zelf gemonteerd was er ongeveer een uur meebezig inclusief stukje uit de bekerhouder knippen gaatjes boren en kleine stukjes uit de bekleding snijden, ik heb toch het gevoel dat de grote ijzeren plaat niet echt muurvast zit.. maar het is gelukt en draagt weer bij aan wat extra luxe! zeker doen en het is met bijgevoegde bijsluiter makkelijk zelf te doen als je er maar de tijd voor neemt...
foto (3).JPG
Netjes zal toch nog even naar die plaat laten kijken, zit bij mij echt muurvast.
ik stond erbij toen seat dealer het monteerde en er is totaal geen speling of dat er beweging in zit.
Zit bij mij als een huis en zeer stabiel.

Afbeelding

Afbeelding

Je het deze toch ook geplaatst b.t.w ?

Ritish veel plezier ermee.......

Gebruikersavatar
Marvel
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 16:38

Re: Middenarmsteun

Bericht door Marvel » za 22 sep 2012, 19:01

Is de armsteun niet een optie vanaf de dealer dan?
Greets Marco,

VW Golf IV TDI (Daily) :cool:
VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily)

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ritish » za 22 sep 2012, 22:41

ik heb idd die schroeven geplaatst maar die gaan tot in het plaatje.. of doe ik iets verkeerd? het lijkt me dan idd als die 2 schroeven in de bodem gaan dat dat ding dan muurvast zit.... want bij mij zit dat ijzeren paneel dus alleen vast met de 2 bouten.. ik heb met het boortje volgens de instructie ook een gaatje gemaakt in de bekerhouder.. misschien zit die daar niet goed of is de schroef te kort..

ik denk dat ik al weet waar ik fout zit! die middelste schroef die door de bekerhouder gemonteerd word die moet dwars door dat plaatje heen in de bodem want daar zit volgens mij ook een gaatje kga morgen even kijken dan laat ik het weten! thnx ruud..

@Marvel de armsteun is als het goed is nog niet leverbaar voor de up, maar de seatdealer heeft ze wel..
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Middenarmsteun

Bericht door Nemad » za 22 sep 2012, 23:22

Afgelopen vrijdag heb ik op mijn werk (Volkswagen dealer) een "Seat" armsteun in laten bouwen in onze UP! demonstratie auto. De bekledingsstof is 100% gelijk (zowel kleur als soort stof) aan de stoelen (achterzijde) van alle uitvoeringen van de UP! Na goede montage staat de armsteun vast "als een huis". Het artikelnummer is PI23 046 en is bestelbaar bij alle Volkswagendealers. Dit nummer heeft overigens een "codering" die gelijk staat aan alle andere Volkswagen UP! onderdeelnummers. De toekomstige UP! armsteun zal dus identiek zijn, alleen wordt deze aangeleverd in een Volkswagen doos. Ook bij Volkswagen kost hij € 259,- inclusief BTW en montage!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » zo 23 sep 2012, 07:45

Marvel schreef:Is de armsteun niet een optie vanaf de dealer dan?
Nee de vw Up heeft geen armsteun........daar gaat dus de armsteun van de seat in.
Lees topic even door en het is je duidelijk.

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » zo 23 sep 2012, 07:46

Ritish schreef:ik heb idd die schroeven geplaatst maar die gaan tot in het plaatje.. of doe ik iets verkeerd? het lijkt me dan idd als die 2 schroeven in de bodem gaan dat dat ding dan muurvast zit.... want bij mij zit dat ijzeren paneel dus alleen vast met de 2 bouten.. ik heb met het boortje volgens de instructie ook een gaatje gemaakt in de bekerhouder.. misschien zit die daar niet goed of is de schroef te kort..

ik denk dat ik al weet waar ik fout zit! die middelste schroef die door de bekerhouder gemonteerd word die moet dwars door dat plaatje heen in de bodem want daar zit volgens mij ook een gaatje kga morgen even kijken dan laat ik het weten! thnx ruud..

@Marvel de armsteun is als het goed is nog niet leverbaar voor de up, maar de seatdealer heeft ze wel..
Ik lees het wel...succes.

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » zo 23 sep 2012, 08:05

Nemad schreef:Afgelopen vrijdag heb ik op mijn werk (Volkswagen dealer) een "Seat" armsteun in laten bouwen in onze UP! demonstratie auto. De bekledingsstof is 100% gelijk (zowel kleur als soort stof) aan de stoelen (achterzijde) van alle uitvoeringen van de UP! Na goede montage staat de armsteun vast "als een huis". Het artikelnummer is PI23 046 en is bestelbaar bij alle Volkswagendealers. Dit nummer heeft overigens een "codering" die gelijk staat aan alle andere Volkswagen UP! onderdeelnummers. De toekomstige UP! armsteun zal dus identiek zijn, alleen wordt deze aangeleverd in een Volkswagen doos. Ook bij Volkswagen kost hij € 259,- inclusief BTW en montage!
Zoals de foto's dus en idd het zit als een huis, het artikelnummer en prijs klopt en zit in een Seat doos met het nummer 1SL 061 100.
Alleen weten dit niet alle vw dealers of ze durven het niet aan.
Het is precies zoals je het tikt.
En bij Volkswagen zelf weten ze nog niet wanneer de armsteun er voor de VW UP is.(volgens Pon kan dit wel eens pas in 2013 zijn.)
Dus mensen die twijfelen niet doen..............mits de kleur overeen komt, dit is namelijk volgens Seat dealer zwart...... en in werkelijkheid meer antraciet zie foto' s eerder in het topic.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ron UP » ma 24 sep 2012, 09:10

What the f.ck???
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Middenarmsteun

Bericht door Nemad » ma 24 sep 2012, 10:57

ruud schreef:En bij Volkswagen zelf weten ze nog niet wanneer de armsteun er voor de VW UP is.(volgens Pon kan dit wel eens pas in 2013 zijn.)
Zelfs wij als Volkswagen dealer vinden het vreemd dat importeur Pon "niets" weet of 2013 correspondeerd.
Zij zijn namelijk importeur van Volkswagen EN Seat :!:
Schijnbaar aparte commerciele afdelingen die echt niets met elkaar te maken hebben.
Ze zouden hier op het forum veel kunnen leren :!:
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » ma 24 sep 2012, 11:38

Nemad schreef:
ruud schreef:En bij Volkswagen zelf weten ze nog niet wanneer de armsteun er voor de VW UP is.(volgens Pon kan dit wel eens pas in 2013 zijn.)
Zelfs wij als Volkswagen dealer vinden het vreemd dat importeur Pon "niets" weet of 2013 correspondeerd.
Zij zijn namelijk importeur van Volkswagen EN Seat :!:
Schijnbaar aparte commerciele afdelingen die echt niets met elkaar te maken hebben.
Ze zouden hier op het forum veel kunnen leren :!:
Dat komt omdat we tegenwoordig in een bel en mailcultuur terecht zijn gekomen, even wachten.....
een mailtje sturen naar 2 kamers verder.
Als we dan iets weten dan bellen we u terug? (soms wel soms niet)
Ik ben ook wel een terug gebeld door twee verschillende medewerkers met twee verschillende antwoorden. :shock:

Lees hier maar naar de verhalen op het forum over de extra autosleutel(inlezen) of naafkappen en nu de armsteun, en onderhoudsbeurten?
Het is te gek voor woorden dat De vag - groep (Volkswagen, Audi, Seat en Škoda) zo slecht met elkaar communiceren tot niet.
En bijkbaar ook naar de dealers toe.......................daar zou je echt een hoop winst op kunnen boeken als VW Nederland.
Voorbeeld Homepage van Seat Nederland kan je gelijk je vraag stellen aan de hand van een chat - vraag (rechtsonder)
Bij volkswagen is dit er niet......... 3 jaar gelden al bij Pon doorgegeven om dit te gaan doen, omdat dit zoveel telefoonverkeer
zal schelen........maar nee....(wat denk je wat het scheelt om mensen terug te bellen?)

Doe maar eens een test bel BV. in oktober voor een nieuwe accessoire naar Pon (ergens begin december moeten de dealers het in huis hebben)
Bel je dan begin december (ergens eind januari begin februari 2013 moet het bij de dealers zijn)
Vreemd ik heb toch echt een bestelnummer van rond Juli 2012........dit gaat te vaak zo.

Maar ach......er moet wel iets te zeiken blijven daar zijn we nederlanders voor.... :mrgreen:
Moeimakkers........ :lol:
Hij blijft leuk.


Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ritish » ma 24 sep 2012, 13:27

Het is me gelukt om de armsteun als een "huis" vast te zetten wat heb ik fout gedaan?? Het ijzeren plaatje wat met twee schroeven word vastgezet aan de ijzeren plaat deze moet je door de gleuf in het chassis stoppen en dan vastschroeven dan zit de grote ijzeren plaat muurvast! Eureka!
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » ma 24 sep 2012, 14:13

Ritish schreef:Het is me gelukt om de armsteun als een "huis" vast te zetten wat heb ik fout gedaan?? Het ijzeren plaatje wat met twee schroeven word vastgezet aan de ijzeren plaat deze moet je door de gleuf in het chassis stoppen en dan vastschroeven dan zit de grote ijzeren plaat muurvast! Eureka!
Netjes......
Veel plezier ermee.

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Handleiding?

Bericht door schmrtzzz » ma 11 mar 2013, 16:09

Ik hoop dat iemand dit nog leest. Ik wil die armsteun ook! En ik zou hem best zelf willen inbouwen. Maar ik begrijp de handleiding op twee punten niet.
Ik snap niet wat ik moet doen bij plaatjes 15 t/m 19. Is dat die inkeping in de bekerhouder? En hoe weet ik dan hoe groot die inkeping moet worden en waar hij precies moet komen?
En hoe weet ik waar ik die gaatjes aan de zijkanten moet boren. En willen ze nou dat ik een boor van 6 of van 9 mm gebruik? Een boortje van 9 mm heb ik trouwens nog nooit gezien...

Hier een link naar de handleiding:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=709774
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Handleiding?

Bericht door Nikooos » ma 11 mar 2013, 16:19

schmrtzzz schreef:Ik hoop dat iemand dit nog leest. Ik wil die armsteun ook! En ik zou hem best zelf willen inbouwen. Maar ik begrijp de handleiding op twee punten niet.
Ik snap niet wat ik moet doen bij plaatjes 15 t/m 19. Is dat die inkeping in de bekerhouder? En hoe weet ik dan hoe groot die inkeping moet worden en waar hij precies moet komen?
En hoe weet ik waar ik die gaatjes aan de zijkanten moet boren. En willen ze nou dat ik een boor van 6 of van 9 mm gebruik? Een boortje van 9 mm heb ik trouwens nog nooit gezien...

Hier een link naar de handleiding:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=709774
Als ik zo naar de plaatjes van 15 t/m 19 kijk, dan lijkt het erop dat je dat plaatje moet uitknippen, want dat moet 1 op 1 het formaat van die inkeping moeten zijn. Maar dan moet die handleiding wel 1 op 1 geprint worden. Op dat plaatje staat ook een pijltje en die moet overeenkomen met het midden (plaatje 16) van wat je blijkbaar op het oog moet aftekenen (plaatje 14)??

Op plaatje 2 zie je dat je met een potlood die gaatjes aan de zijkant moet aftekenen, zodat je weet waar je moet boren. Boorformaat is wel een beetje vreemd, maar dat moet je denk ik afhankelijk van de schroeven gaan kiezen.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 mar 2013, 16:27

De handleiding zit gewoon bij de armsteun.
Met een dremel kan je de inkeping er eenvoudig in maken.

Plaats reactie