Middenarmsteun

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Middenarmsteun

Bericht door RickUP » do 14 mar 2013, 16:02

in elkaar wil meestal wel maar mooi en strak in elkaar !!! haha
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Middenarmsteun

Bericht door Pop Up! » do 14 mar 2013, 18:24

Ederer schreef:Is het mogelijk om de bekleding van de armsteun los te maken zodat ik deze kan laten vervangen door een andere kleur stof? Ik heb namelijk een beige bekleding. Staat anders niet zo mooi.
Ik hoef alleen maar te weten of de armsteun te demonteren is waardoor ik de stof kan losmaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ook de beige bekleding en zat ook te denken om hem opnieuw te laten bekleden.
Maar toen hij erin zat in combinatie met je zwarte dashboard,stuur,pook en handrem vind ik de Seat steun erg mooi staan.
Ik heb wel een zwarte UP! dat scheelt natuurlijk ook.

En volgens mij kun je hem wel demonteren, ik kon het door de dealer laten doen als ik hem liet bekleden, ze hadden daar een speciaal adresje voor...ik zou zeggen succes ermee!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » vr 15 mar 2013, 18:42

Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » vr 15 mar 2013, 19:10

Ziet er lekker gammel uit...

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Middenarmsteun

Bericht door erikvank » vr 15 mar 2013, 19:18

Erg leuk gevonden, gewoon in de bekerhouder. En een leuke prijs ook. Maar van wat ik hier voorbij heb zien komen, lijkt dit me wel de minst solide oplossing.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » zo 17 mar 2013, 12:08

nog niemand die een armsteun heeft gekocht voor in de bekerhouder???
we zeggen allemaal wel lekker gammel (zo denk ik ook) maar is er ook al bewijs van
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Middenarmsteun

Bericht door Nikooos » zo 17 mar 2013, 14:09

Tja als iedereen vindt dat hij gammel is, dan zal hij ook niet zo makkelijk gekocht worden. Ga je gang zou ik zeggen ;-)
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Re: Middenarmsteun

Bericht door Artemis » ma 15 apr 2013, 12:41

GunSpeed schreef:
ruud schreef:Ik schat dat je hem 10 cm naar boven , en 10 cm naar beneden bij kunt stellen.
Dat is best wel handig, op deze manier zit ie voor bijna iedereen comfortabel :D
1.in de hoogte verstelbaar
2.handig opbergvak
3.stevige constructie
4.mooie afwerking
Dit zijn toch vier goede redenen om voor deze ietwat duurdere oem armsteun te kiezen volgens mij :mrgreen:
Volkomen mee eens. Die Seat OEM armsteun had standaard op de Up! moeten zitten, minstens als optie beschikbaar. Comfortabel. Past goed bij het interieur van mijn Black Up! Dealer begreep niet goed waarom ik die per se wou ...tot hij het eindresultaat zag. Prijzig, da's waar, maar vind het de moeite.

2. handig opbergvak (bekerhouder + de standaard om M+M module op te klikken, passen er tegelijk in)
5. deels horizontaal verstelbaar (bovenste gedeelte is een paar centimeter uitschuifbaar)
6. kan ook naar achteren worden weggeplaatst (weggebogen).

Heb aanvankelijk wat geëxperimenteerd met posities, maar verkies de maximum positie (hoogste positie + verst naar vóór uitgeschoven). En aanpassen om te schakelen leer je heel snel.

Nu nog een oplossing vinden om de linker elleboog wat meer comfort te bieden (eerder onbegrijpelijk dat VW bij de Up! niets heeft voorzien om je linkerarm wat comfortabeler te laten rusten - bij lange trips [100 km en méér] leg ik soms een zakdoek onder mijn linkerelleboog). :|

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Middenarmsteun

Bericht door ruud » do 18 apr 2013, 11:21

Artemis schreef:
GunSpeed schreef:
ruud schreef:Ik schat dat je hem 10 cm naar boven , en 10 cm naar beneden bij kunt stellen.
Dat is best wel handig, op deze manier zit ie voor bijna iedereen comfortabel :D
1.in de hoogte verstelbaar
2.handig opbergvak
3.stevige constructie
4.mooie afwerking
Dit zijn toch vier goede redenen om voor deze ietwat duurdere oem armsteun te kiezen volgens mij :mrgreen:
Volkomen mee eens. Die Seat OEM armsteun had standaard op de Up! moeten zitten, minstens als optie beschikbaar. Comfortabel. Past goed bij het interieur van mijn Black Up! Dealer begreep niet goed waarom ik die per se wou ...tot hij het eindresultaat zag. Prijzig, da's waar, maar vind het de moeite.

2. handig opbergvak (bekerhouder + de standaard om M+M module op te klikken, passen er tegelijk in)
5. deels horizontaal verstelbaar (bovenste gedeelte is een paar centimeter uitschuifbaar)
6. kan ook naar achteren worden weggeplaatst (weggebogen).

Heb aanvankelijk wat geëxperimenteerd met posities, maar verkies de maximum positie (hoogste positie + verst naar vóór uitgeschoven). En aanpassen om te schakelen leer je heel snel.

Nu nog een oplossing vinden om de linker elleboog wat meer comfort te bieden (eerder onbegrijpelijk dat VW bij de Up! niets heeft voorzien om je linkerarm wat comfortabeler te laten rusten - bij lange trips [100 km en méér] leg ik soms een zakdoek onder mijn linkerelleboog). :|
Een tip:
Ik heb het zelf nog niet........maar zit hier aan te denken.

Afbeelding

Link:
http://www.kameishop.nl/contents/nl/d43 ... _deur.html

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » wo 24 apr 2013, 15:49

Ik heb hem ook zojuist gemonteerd, alle bovenstaande punten kloppen, maar zelf monteren is niet onwijs gemakkelijk. Er moet wat geboord worden (in kunststof) en gesneden (ook in kunstof, met stanleymes). Om de bouten van de handrem los te draaien heb je een goede ratel nodig met verlengstuk, met een simpele sleutel gaat het niet lukken. Aan het eind van de rit zit 'ie dan wel onwijs stevig!

Afbeelding

Afbeelding
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Middenarmsteun

Bericht door GuidoUp » do 25 apr 2013, 09:44

Ronk heeft hem er ook in zitten..
Maar ik was weer niet echt om over te spreken.. Hij wiebelde best wel... En ook nog de dealer erin gezet..

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » do 25 apr 2013, 09:50

GuidoUp schreef:Ronk heeft hem er ook in zitten..
Maar ik was weer niet echt om over te spreken.. Hij wiebelde best wel... En ook nog de dealer erin gezet..

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
De originele? Wiebelen? Dan heeft die dealer iets heel erg verkeerd gedaan. Hij staat bij mij als een huis. Hij wiebelt waarschijnlijk omdat de aanwijzingen op tekening 11 verkeerd zijn begrepen. Palletje G moet onder de grote bevestigingsbeugel door worden geschoven.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » do 25 apr 2013, 10:15

Precies, bij mij zit hij ook muurvast hoor! Hooguit wat flexie van het plastic zelf, maar aan de basis geen beweging mogelijk!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » do 25 apr 2013, 11:45

Misschien moet Ronk toch maar eens vragen of hij niet de Pon-steun heeft gekregen. Die wordt met vier zelftappertjes in het plastic geschroefd, terwijl dat plastic hooguit 3 mm dik is. Waardeloze oplossing. Dat gaat echt wel wiebelen.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Middenarmsteun

Bericht door Victorio » do 25 apr 2013, 12:32

Iemand ervaring met deze? Zijn volgens mij gelijk aan elkaar?
Al eerder voorbij gekomen zag ik... ben benieuwd naar stevigheid en hoe hij staat in het Dots interieur.

Bevestiging d.m.v. 4 schroeven in het console is het meest solide begreep ik?

http://www.loweb.nl/Webwinkel-Product-1 ... 2012+.html
http://shop.udenhout.nl/lifestyle/lifes ... voor-de-up
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » do 25 apr 2013, 12:48

Neee! Die zijn juist het zwakst. De 'echte' armsteun (zie laatste post vorige pagina) zit een stuk steviger vast doordat er een heel metalen frame bijzit die je vast moet maken aan de bouten van de handrem, en hij zodoende geankerd zit aan het chassis. Die armsteun heb ik nog gekocht voor 125 euro bij Kreijne Midland, weet niet of die actie nog loopt. Hij staat prima in het dots interieur, bekleding is gelijk aan de bekleding achterop de stoelen!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Middenarmsteun

Bericht door Pop Up! » do 25 apr 2013, 16:45

GuidoUp schreef:Ronk heeft hem er ook in zitten..
Maar ik was weer niet echt om over te spreken.. Hij wiebelde best wel... En ook nog de dealer erin gezet..

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Hij heeft geen Seat armsteun maar die van Pon zelf.
Van Mossel had op de Up dag alleen maar die armsteunen van Pon liggen...en ik heb het toevallig ook nog gezien...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » do 25 apr 2013, 17:30

Dat verklaart een hoop :)
Laatst gewijzigd door Bhuddymahn op do 25 apr 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Middenarmsteun

Bericht door ronk_1976 » do 25 apr 2013, 17:30

Pop Up! schreef:
GuidoUp schreef:Ronk heeft hem er ook in zitten..
Maar ik was weer niet echt om over te spreken.. Hij wiebelde best wel... En ook nog de dealer erin gezet..

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Hij heeft geen Seat armsteun maar die van Pon zelf.
Van Mossel had op de Up dag alleen maar die armsteunen van Pon liggen...en ik heb het toevallig ook nog gezien...
En toch ziet de mijne anders uit dan die van Bhuddymanh

Ik heb aan de onderkant een draaiknop waarmee je hem een tikkie hoger of lager kan zetten...

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Middenarmsteun

Bericht door Bhuddymahn » do 25 apr 2013, 17:35

Die heeft de Seat steun ook. Dus even samengevat (gelieve aan te vullen)

PONsteun:
Kunstleder
Opbergvak
Stelschroef voor hoek vd steun
Horizontaal 5cm uitschuifbaar
Bekerhouder achter vervalt
Montage door enkel vier schroeven

Afbeelding

SEAT steun:
Stof
Opbergvak
Stelschroef voor hoek vd steun
Horizontaal 5cm uitschuifbaar
Bekerhouder achter vervalt
Montage door metalen frame, te bevestigen aan chassis. Vervolgens wordt de armsteun aan dat frame geschroefd.

Afbeelding




...
Laatst gewijzigd door Bhuddymahn op vr 26 apr 2013, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Plaats reactie