Maps & More "Pas op"

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door Roelio » wo 29 aug 2012, 11:55

Piedro schreef:Bij een flitspaal is het "Pas op! Gevaarlijk punt"... :ugeek:

Heb al gekeken of deze signalen te vervangen zijn, maar helaas gebruikt Navigon geen gangbare geluidsbestandjes als .wav, .ogg of .mp3. Ik sluit niet uit dat het mogelijk is, maar het kost in dat geval waarschijnlijk wat meer moeite dan op een apparaat van bijvoorbeeld Tomtom. In de instellingen van Maps&More zelf is er in ieder geval geen menuutje om zelf een geluid te kunnen kiezen. Inmiddels ben ik al gewend aan de 'Pas op'-waarschuwing, dus wat mij betreft hoeft er niet meer zo nodig een ander waarschuwingstoontje op.
Werkt de flitspalen update een beetje goed ? En de website ttinternetclub.info is voor Navigon gebruiker ook niet al te nuttig. Ik zal hier in de toekomst nog eens wat tijd aan besteden. Zit nu te overwegen om de flitspalen te kopen voor Maps en More.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door oubaasje » wo 29 aug 2012, 14:57

Roelio schreef:
Piedro schreef:Bij een flitspaal is het "Pas op! Gevaarlijk punt"... :ugeek:

Heb al gekeken of deze signalen te vervangen zijn, maar helaas gebruikt Navigon geen gangbare geluidsbestandjes als .wav, .ogg of .mp3. Ik sluit niet uit dat het mogelijk is, maar het kost in dat geval waarschijnlijk wat meer moeite dan op een apparaat van bijvoorbeeld Tomtom. In de instellingen van Maps&More zelf is er in ieder geval geen menuutje om zelf een geluid te kunnen kiezen. Inmiddels ben ik al gewend aan de 'Pas op'-waarschuwing, dus wat mij betreft hoeft er niet meer zo nodig een ander waarschuwingstoontje op.
Werkt de flitspalen update een beetje goed ? En de website ttinternetclub.info is voor Navigon gebruiker ook niet al te nuttig. Ik zal hier in de toekomst nog eens wat tijd aan besteden. Zit nu te overwegen om de flitspalen te kopen voor Maps en More.
ga niet naar Frankrijk met de flitspalen software want je krijgt een boete als je aangehouden wordt

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door hicarla » zo 24 feb 2013, 18:34

dubbel-UP! schreef:Dit is inderdaad een waarschuwing dat je de snelheid overschrijdt van de op die plaats toegestane maximale snelheid.

Je kan de PID instellingen inderdaad veranderen, meldingen zijn apart voor binnen- en buiten de bebouwde kom in te stellen.
Instellingen zitten in de navigatie module, optie´s, enz......
Zie voor details in de gebruikershandleiding http://www.navigon.com/portal/common/Do ... ore_NL.pdf

Ikzelf heb de waarschuwing op 20 km/uur overschrijding gezet, maar is dus aan te passen.

Moet me daar dan ook maar es in verdieping want heb gister m'n echte 1e ritje gemaakt en FLITS! :oops:

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door erikvank » zo 24 feb 2013, 20:16

oubaasje schreef:ga niet naar Frankrijk met de flitspalen software want je krijgt een boete als je aangehouden wordt
Alleen als de flitspalen van Frankrijk er in staan. TomTom heeft dat netjes voor Frankrijk er uit gehaald. Navigon niet?
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door ronk_1976 » zo 24 feb 2013, 22:03

Hallo allemaal.

Ik heb die flitspalen van maps en more recentelijk gekocht, en geïnstalleerd.
Via de Navigon Fresh maps software op de PC, of hoe heet dat.

Iemand een idee waar ik die flitspalen kan terugvinden in het apparaatje? Moet ik ze soms zelf aanzetten?

De pc heeft namelijk even gerammeld, zegt dat het allemaal goed gegaan is met de installatie, maar toen ik langs de eerste groep vaste flitspalen reed kreeg ik geen melding.

Alle hulp is welkom.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Maps & More

Bericht door @@lgra » ma 25 feb 2013, 08:58

ronk_1976 schreef:Hallo allemaal.

Ik heb die flitspalen van maps en more recentelijk gekocht, en geïnstalleerd.
Via de Navigon Fresh maps software op de PC, of hoe heet dat.

Iemand een idee waar ik die flitspalen kan terugvinden in het apparaatje? Moet ik ze soms zelf aanzetten?

De pc heeft namelijk even gerammeld, zegt dat het allemaal goed gegaan is met de installatie, maar toen ik langs de eerste groep vaste flitspalen reed kreeg ik geen melding.

Alle hulp is welkom.
Zat ik dus ook mee. De waarschuwingen staan standaard uit, dus als ze er wel op staan zie je niets.... Als je het menu even induikt : Instellingen: kun je ergens de verkeersmededelingen aanzetten. Als je dat doet ben je klaar.

Letterlijke tekst van Navigon:

Wij willen u vragen om in het apparaat op Navigatie te klikken.
Vervolgens op "Opties" - "Instellingen" - "Navigatie".
In dat menu staat een optie waarschuwen voor verkeerscontrolle.
Het kan zijn dat u eerst op het "I" icoon klikken moet en vervolgens heeft u de mogelijkheid deze aan of uit te zetten.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door ronk_1976 » ma 25 feb 2013, 09:09

Ja!!! Dank je! Heb ze gevonden!!

Straks ff uitproberen :-)

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door oubaasje » ma 25 feb 2013, 19:23

bij mij zegt de vrouwenstem: "let op" en dat doe ik dan ook braaf.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door GuidoUp » do 07 mar 2013, 14:37

haha die pas op had ik ook.. in mijn alfa had ik ook navigon.. DIRECT UITGEZET..
als mijn ouders met mij meereden wisten ze meteen wanneer ik te hard reed haha
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Ploeggie
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 10:13
Locatie: NwHout

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door Ploeggie » wo 14 aug 2013, 13:24

Hallo,

Krijg alleen een flitspaal icoontje in t navigatiescherm, geen mondelinge melding bij passeren/naderen van een flitspaal.
Hoe zet ik dat aan ?

mvg,
Sander
VW Move Up wit, Spoke velgen, Panoramadak, 4-deurs, Maps & More, sound pakket, 60pk, Js-Black denim,ceramique interieur

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Maps & More "Pas op"

Bericht door Psycho_Mantis » wo 14 aug 2013, 14:35

Ploeggie schreef:Hallo,

Krijg alleen een flitspaal icoontje in t navigatiescherm, geen mondelinge melding bij passeren/naderen van een flitspaal.
Hoe zet ik dat aan ?

mvg,
Sander
Gewoon in de navigatie opties ;)

En dan hoor je: "Let op: Gevaarlijk punt"
Klopt niet helemaal helaas...

Plaats reactie