Wanneer middenarmsteun?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door IjZeL » di 16 okt 2012, 23:31

Maandag armsteun besteld in duitsland bij de seat/skodadealer, ongeveer 2 weken levertijd en prijs ongeveer 160 €
Ben benieuwd...
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 16:18

GunSpeed schreef:Morgen wordt in mijn Up-je ook een armsteun van een Mii-tje geplaatst... als dat maar goed komt hahaha :lol:
Zo, hij is gemonteerd en bevalt prima. :D
Aan iedereen die een Black of White Up heeft of een donkergrijs interieur, twijfel niet langer en ga voor deze Mii-armsteun. Er zit een heel klein kleurverschil in het plastic gedeelte maar dit valt echt alleen maar op wanneer de armsteun opgeklapt is en dan nog is het te verwaarlozen. Zoals meestal ziet het er op foto veel erger uit dan in de realiteit. Hij komt zeer robuust over en de hoogteverstelling door middel van de draaiknop onderaan de steun is zeer doeltreffend. De opbergruimte binnenin is ook mooi meegenomen en is voorzien van zachte bodem zodat er niets kan in trillen of rammelen. Echt zijn geld waard maar het is zonde dat ie bij jullie in Nederland zo overpriced is. Bij ons kost ie 100€ minder maar dan zonder de plaatsingskosten, op 45 min was de klus geklaard. 100€ voor 45 min werk is toch wel wat overdreven.. :oops:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 16:23

Zoals jullie kunnen zien op de foto is dit de Seat armsteun maar deze is gewoon via het VW-netwerk verkrijgbaar onder artikelnummer 1SL 061 100 (is ondertussen al meerdere malen herhaald hier). Denk niet dat er voorlopig iets anders komt...
Afbeelding


Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » wo 17 okt 2012, 16:26

GunSpeed schreef:
GunSpeed schreef:Morgen wordt in mijn Up-je ook een armsteun van een Mii-tje geplaatst... als dat maar goed komt hahaha :lol:
Zo, hij is gemonteerd en bevalt prima. :D
Aan iedereen die een Black of White Up heeft of een donkergrijs interieur, twijfel niet langer en ga voor deze Mii-armsteun. Er zit een heel klein kleurverschil in het plastic gedeelte maar dit valt echt alleen maar op wanneer de armsteun opgeklapt is en dan nog is het te verwaarlozen. Zoals meestal ziet het er op foto veel erger uit dan in de realiteit. Hij komt zeer robuust over en de hoogteverstelling door middel van de draaiknop onderaan de steun is zeer doeltreffend. De opbergruimte binnenin is ook mooi meegenomen en is voorzien van zachte bodem zodat er niets kan in trillen of rammelen.
Kwalitatief is t gewoon een zeer mooie steun en t kleurverschil lijkt op de foto's idd veel groter dan het in werkelijkheid is.
GunSpeed schreef: Echt zijn geld waard maar het is zonde dat ie bij jullie in Nederland zo overpriced is. Bij ons kost ie 100€ minder maar dan zonder de plaatsingskosten, op 45 min was de klus geklaard. 100€ voor 45 min werk is toch wel wat overdreven.. :oops:
Ik doe t voor de helft 8-)
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 16:30

Door middel van een bijgeleverde beugel wordt de metalen plaat, waarop achteraf de armsteun wordt bevestigd, aan de carrosserie geschroefd. Alles is eigenlijk al voorzien voor de montage van zo'n armsteun, je hoeft geen enkel bijkomend gat te boren in de carrosserie. Ik denk dat de reden daarvoor is dat ze later de armsteun gewoon op de optielijst gaan zetten zodat ie gewoon af-fabriek zal kunnen geleverd worden.
Afbeelding


Je ziet duidelijk de 4 moeren die op de plaat bevestigd zijn waaraan de steun straks komt vast te zitten...
Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 16:32

En zo staat ie lekker muurvast in de wagen...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GunSpeed op wo 17 okt 2012, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » wo 17 okt 2012, 16:35

Nog een paar plaatjes van het resultaat...
Afbeelding



Afbeelding

Mijn dealer stond ook versteld van de kwaliteit en afwerking van deze armsteun... gewoon doen !! :mrgreen:
up! Black BMT 75pk 3d

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Ritish » wo 17 okt 2012, 17:10

GunSpeed schreef:Door middel van een bijgeleverde beugel wordt de metalen plaat, waarop achteraf de armsteun wordt bevestigd, aan de carrosserie geschroefd. Alles is eigenlijk al voorzien voor de montage van zo'n armsteun, je hoeft geen enkel bijkomend gat te boren in de carrosserie. Ik denk dat de reden daarvoor is dat ze later de armsteun gewoon op de optielijst gaan zetten zodat ie gewoon af-fabriek zal kunnen geleverd worden.
Afbeelding


Je ziet duidelijk de 4 moeren die op de plaat bevestigd zijn waaraan de steun straks komt vast te zitten...
Afbeelding
belangrijk is dat niet vergeten word dat het kleine ijzeren plaatje door de gleuf in de carosserie gestopt word je ziet het net op plaat nr 2 anders zit de beugel niet goed vast..
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door chrisup » do 18 okt 2012, 10:56

Info armsteun up

Ga er zelf ook een bestellen als de up geleverd word,of ga mijn eigen dealer even vragen of die hem kan leveren.

http://shop.udenhout.nl/armsteun_voor_de_up

Succes
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

stylingheaven
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 08:40

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door stylingheaven » do 18 okt 2012, 17:16

Ik kan een goed passende armsteun in zwart of donkergrijs stof leveren voor € 82 excl vrachtkosten
De steun wordt gemonteerd op de middenconsole, heeft een opbergvak, de smalle versie is verstelbaar naar voren over 6 cm en hij is opklapbaar.

Er zijn er 4 op voorraad!

Ik sta open voor een groupbuy met een maximale korting van 35%

Mvgr

Egbert Poell

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » do 18 okt 2012, 17:21

GunSpeed schreef:Nog een paar plaatjes van het resultaat...
Afbeelding



Afbeelding

Mijn dealer stond ook versteld van de kwaliteit en afwerking van deze armsteun... gewoon doen !! :mrgreen:
Mooi, het maakt het net weer iets netter en is relaxer rijden. :D
Goede foto's

Succes ermee.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » do 18 okt 2012, 18:43

ruud schreef: Mooi, het maakt het net weer iets netter en is relaxer rijden. :D
Goede foto's
Succes ermee.
Bedankt, het is zeker een meerwaarde op alle gebied. Het ziet er een stuk leuker en luxueuzer uit, het is bovendien zeer gemakkelijk naar je persoonlijke behoeftes af te stellen en de bergruimte is echt super, niets meer laten rondslingeren in de auto! Maar het grote voordeel is inderdaad dat je meer relaxed kunt rijden... :D

Grtz
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » do 18 okt 2012, 22:21

chrisup schreef:Info armsteun up

Ga er zelf ook een bestellen als de up geleverd word,of ga mijn eigen dealer even vragen of die hem kan leveren.

http://shop.udenhout.nl/armsteun_voor_de_up

Succes
Als je die wilt bestellen realiseer je dan wel dat dat niet de originele VAG armsteun met metalen onderwerk is. De steun uit de shop wordt alleen op de console vastgezet. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat bepaald niet solida aanvoelt.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

chrimasa
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 18:07

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door chrimasa » vr 19 okt 2012, 01:08

Ik ben in onze andere auto ook een armsteun gewend en vind dat heerlijk rijden. Dus ik volgde al een tijdje de nieuwtjes hier op het forum over de armsteunen. Maar vandaag zat ik in de auto en bekeek eens (vanuit mijn stoelstand) de plek waar hij vermoedelijk terecht zou komen na bevestiging en vroeg me toen af: zit die armsteun dan niet te veel naar achteren? Ik heb het idee (de foto's hier bekijkende) dat ik net mijn elleboog kan steunen, maar zeker niet het grootste deel van mijn onderarm.
Ik ben lang, althans voor een vrouw (1.85) dus de stoel staat redelijk ver naar achteren. De armsteun is vanwege het bereik van de handrem niet verder naar voren te bevestigen. Ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen van de mensen die een armsteun hebben geplaatst.

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Ritish » vr 19 okt 2012, 06:23

ik heb ook de armsteun en was er al een gewend in me vorige auto en ik moet zeggen ik ben 1.75 mtr ik kan me arm vanaf me elleboog tot net voor me pols erop steunen zonder gemak en me stoel staat dan best ver naar achteren.
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Nemad » za 20 okt 2012, 00:15

chrimasa schreef:Ik ben in onze andere auto ook een armsteun gewend en vind dat heerlijk rijden. Dus ik volgde al een tijdje de nieuwtjes hier op het forum over de armsteunen. Maar vandaag zat ik in de auto en bekeek eens (vanuit mijn stoelstand) de plek waar hij vermoedelijk terecht zou komen na bevestiging en vroeg me toen af: zit die armsteun dan niet te veel naar achteren? Ik heb het idee (de foto's hier bekijkende) dat ik net mijn elleboog kan steunen, maar zeker niet het grootste deel van mijn onderarm.
Ik ben lang, althans voor een vrouw (1.85) dus de stoel staat redelijk ver naar achteren. De armsteun is vanwege het bereik van de handrem niet verder naar voren te bevestigen. Ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen van de mensen die een armsteun hebben geplaatst.
Voor alle twijfelaars m.b.t. de kleur, stevigheid, pasvorm, lengte, breedte of wat dan ook........ga nu eerst eens kijken bij je dealer, dan kun je alsnog beslissen! Goeie dealers, die iets willen verdienen (namelijk extra omzet en marge), zullen er best eentje op voorraad hebben (of willen bestellen) of zelfs in een demonstratieauto hebben ingebouwd!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
2 UPS
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:36

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door 2 UPS » zo 04 nov 2012, 19:08

Begin deze week de armsteun besteld via de VW dealer en vrijdag was deze al binnen.
Dit weekend na een paar uur klussen was de armsteun gemonteerd in de Black-UP.
Steun is erg solide, mag ook wel voor de prijs.
Afbeelding

Hierbij de steun gemonteerd in de Black-UP automaat.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » ma 05 nov 2012, 07:39

Herkenbaar, behalve de automaat... ben er stiekem jaloers op! :lol:
Wat vind je persoonlijk van de kleur van de armsteun, vond je hem goed passen met de rest van het interieur?

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Up&Go » ma 05 nov 2012, 08:22

Ik was gisteren bij de dealer (kijkdag nieuwe Golf 7) en die vertelde dat de middenarmsteun eraan komt. Gaat 122 euro kosten.

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door RickUP » ma 05 nov 2012, 19:04

Up&Go schreef:Ik was gisteren bij de dealer (kijkdag nieuwe Golf 7) en die vertelde dat de middenarmsteun eraan komt. Gaat 122 euro kosten.
Dit gaat dan om een losse armsteun neem ik aan?
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Plaats reactie