3D geprinte autohouder voor UP

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door TwitNour » do 02 jan 2014, 10:37

Beste mensen,

Ikzelf als iPhone bezitter vind het fijn als je telefoon niet los in een vakje ligt tijdens het autorijden. Natuurlijk kan hij ook in m'n zak, maar dat is lastig met opladen. Hiervoor zocht ik een oplossing. Via dx.com een goedkope houder gekocht voor de iPhone 5. Uiteindelijk bleek het systeem waar de iPhone inzat van belabberde kwaliteit te zijn, maar de houder zelf was goed te gebruiken.

Ik zat dus met een houder zonder kliksysteem of iets dergelijks. Hier moest ik wat op verzinnen. De bevestigpunten waarop je zo'n houder bevestigt is vrij algemeen en op iedere houder (bijna) hetzelfde. Ik wilde hier zelf dus wat voor maken.

Mijn vader is in het bezit van een mooie compacte 3D printer. Met dit in m'n achterhoofd ben ik in Openscad een ontwerp gaan maken van alleen de houder van m'n telefoon. Dus niet van het ding dat aan m'n raam zou vastplakken. Dit ontwerp heb ik uiteindelijk laten printen. Het is geprint met groen materiaal omdat zwart op was, maar zodra zwart er weer is, print ik de houder in 't zwart.

Ikzelf heb ook een maps & more systeem dat vrijwel de plek op 't raam voor m'n telefoon wegneemt. De houder past toevallig perfect in de bekerhouder! Recht naast de oplader, betere plek had ik nu kunnen verzinnen. Het erin en eruit halen van de telefoon is simpel en gemakkelijk, zonder dat de iphone er los inzit, anders zou deze tijdens het rijden gaan trillen. Het uiteindelijke geprinte ontwerp wat bijgevijld en deze paste meteen op de bevestiging van de zuignap. Zie foto's voor duidelijkheid over dit verhaal. Als ik thuis ben zet ik het ontwerp van de houder hier ook als download. Denk niet dat ik de enige ben die dit kan gebruiken!


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door Touchwood » do 02 jan 2014, 10:42

Cool!!
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door VinceP » do 02 jan 2014, 18:40

Erg gaaf...leuk joh!
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door Inge » vr 03 jan 2014, 08:23

Netjes!
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door v up » zo 05 jan 2014, 10:44

Ik speel met het idee om een telefoonhouder te maken die je op de houder van de maps en more vastklikt. Bij ons word de maps en more vrij weinig gebruikt en de telefoon neem je altijd mee. Kan je tegelijker tijd de navi op je telefoon gebruiken.
zo'n 3d printer is daarvoor perfect.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door DonkUp » zo 05 jan 2014, 12:38

Als je dan toch de navi gebruikt, zet dan gewoon de M+M er in :p
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door v up » zo 05 jan 2014, 13:08

Vind sygic navigatie op mn telefoon fijner werken. Maar op vakanties en zo gebruiken we wel de m&m. Alleen niet met kleine ritjes.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3D geprinte autohouder voor UP

Bericht door TwitNour » zo 05 jan 2014, 20:32

Maps & More is super handig op vakantie!

Plaats reactie