Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door enie-up » di 25 feb 2014, 23:30

Hoe vaak stofzuigen jullie je upje eigenlijk ?
Renee van de Gijp bijvoorbeeld zuigt 1x per week zijn auto
En voor de mensen die niet in de buurt van hun stalling een stopcontact hebben hoe doen jullie dat?
Ik ben er dus zo een zonder stopcontact in de buurt en zit te denken aan een Dyson dc 34
Afbeelding

Kost wel 135 euri maar dan heb je ook wat 8-)
Iemand een gouden tip :roll:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door up! » wo 26 feb 2014, 00:49

Ik ga 1x per half jaar naar de wasstraat en daar is het stofzuigen dan inbegrepen. Dus 2x per jaar :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Inge » wo 26 feb 2014, 07:52

Dat is mijn ogen wel heel erg weinig tenzij je niet maalt om een stofje meer of minder.

Ik heb het geluk dat ik met een verlengsnoer + stofzuiger bij de auto kan komen desondanks ben ik erover aan het denken om deze tzt aan te schaffen:
http://www.carclean.nl/product/Metropol ... 20v_102221

Afbeelding
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Xanderv » wo 26 feb 2014, 09:11

Naar mijn idee hebben draadloze apparaten nooit zoveel kracht als een met snoer.

Bij de meeste wasboxen heb je ook wel een stofzuiger. Daar moet dan even een euro in maar wel megakracht en met 2 euro is je auto goed schoon.

Heb je geen parkeerplek voor de deur dat je met een haspel wel bij de auto kunt komen?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Inge » wo 26 feb 2014, 09:29

Wasbox stofzuiger komt niet in alle gaatjes en kiertjes en juist daar wordt het een enorme stofbende.

De Metropolitan schijnt dezelfde kracht te hebben als een gewone stofzuiger dan heb je het door jouw genoemde probleem van weinig zuigkracht dus niet.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door oppermii » wo 26 feb 2014, 09:51

Inge schreef:Wasbox stofzuiger komt niet in alle gaatjes en kiertjes en juist daar wordt het een enorme stofbende.

De Metropolitan schijnt dezelfde kracht te hebben als een gewone stofzuiger dan heb je het door jouw genoemde probleem van weinig zuigkracht dus niet.
net zoals dat de Philips kleuren lamp 60% meer lichtopbrengst heeft?
500 watt betekent weinig zuigkracht.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Inge » wo 26 feb 2014, 10:30

Opmerking over de kracht van stofzuiger is genoemd door een gebruiker te vinden via link in vorige mail. En als er goed gelezen werd dan zou je hebben gezien ...schijnt...
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Xanderv » wo 26 feb 2014, 11:09

Maar diezelfde reactie zegt ook dat ie niet zo krachtig is als gehoopt, genoeg om je auto schoon te krijgen.

Ik heb een 2000watt Bosch stofzuiger en kan me niet voorstellen dat een handstofzuiger in de buurt komt. Ik heb die kracht meestal wel nodig, juist in de auto waar alles in de bekleding gaat zitten.

Wasboxen zijn bij ons niet stoffig hoor ;) en daar hebben ze zo'n langwerpige tuit er op zitten dat je in alle kieren komt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door GuidoUp » wo 26 feb 2014, 11:11

Ik heb een industrie zuiger van Kärcher met extra lange slang en ik heb voor tussen de smalle stukken een pvc pijpje op het mondstuk (van Kärcher)
Perfect!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door RobertJ » wo 26 feb 2014, 11:24

bij de wasstraat waar ik ca 1x per maand heen ga is het gratis stofzuigen :) (one2qash zaandam)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door MauriceR. » wo 26 feb 2014, 13:04

Afbeelding

Lomp-sterk ding. Eigenlijk te sterk voor mijn Uppie. Maar na een Kärcher te hebben versleten tijdens verbouwing I, heb ik voor verbouwing II deze gekocht. Nu dus ingezet als autostofzuiger, al was het maar vanwege het extralange snoer!

Ik was mijn auto met de hand; vind ik toch mooier dan een wasstraat. Zeg maar 1x per 5 - 6 weken. Dan stofzuig ik 'm ook.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door GuidoUp » wo 26 feb 2014, 13:17

Juist ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Groovejunk » wo 26 feb 2014, 13:35

Ik gooi de stofzuiger (Dyson) er bij elke wasbeurt ook maar even doorheen. Zo gepiept, klein autootje tenslotte. En dat is dan minimaal 1 keer per 2 weken.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door GasDwerg » wo 26 feb 2014, 14:42

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door MauriceR. » wo 26 feb 2014, 16:05

Geen rommeltje van maken, en hij blijft aardig proper binnen.
Precies! Ik gebruik Douwe Egberts-koffiebekertjes: een stapeltje nieuwe, schone bekertjes in de bekerhouder achterin en alle afval verdwijnt daarin. Vol bekertje eruit, in de kliko op de oprit en hoppa, het nieuwe schone bekertje verschijnt zodra ik de volle weggooi! En als ik een heel eind ga rijden, verplaats ik alvast een bekertje naar de houder voorin...

Hierdoor werd ik geïnspireerd:
Afbeelding

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Jos Bosch » wo 26 feb 2014, 16:55

Hoe vaak stofzuigen????
Als ik ergens een hekel aan heb is het stofzuigen :twisted: Dus eigenlijk zo weinig mogelijk :oops:

Poets nog liever de auto drie keer van buiten als een keer stofzuigen :mrgreen:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door oppermii » wo 26 feb 2014, 17:19

Hoe vaak kloppen jullie de matten uit?

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door up! » wo 26 feb 2014, 18:57

oppermii schreef:Hoe vaak kloppen jullie de matten uit?
1x per 4 jaar?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Xanderv » wo 26 feb 2014, 20:58

Als ik mijn auto uitzuig en dat is als ik mijn auto schoon maak. 1x per maand of 2 maand... Hangt van het weer af haha
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Mii5294
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 20:08

Re: Stofzuigen hoe vaak en waarmee ?

Bericht door Mii5294 » wo 26 feb 2014, 23:44

Ik rij eigenlijk altijd alleen in mijn Mii en soms met mijn zoontje van 3 achterin.
Moet bekennen dat ik redelijk neurotisch ben dus zeker 2x per week matje uitkloppen en zeker 1 x per 14 dgn stofzuiger er door. Waarom=geen idee maar "voelt" schoner dan voor het stofzuigen.

En die kleine mag niets eten van papa als hij in zijn kinderstoel zit....

Hou hem graag nieuw mijn Mii... Is na aflevering alleen maar mooier geworden!

Onze gezinsauto (punto Lounge 1.3 Multijet 2013) wordt op dezelfde manier behandeld
Onze fiat dealer loopt niet eens meer naar buiten om mijn auto's te inspecteren als ik ze kom inruilen.... ;)
Ze zijn na 2 jaar nog als nieuw, zo niet mooier door allerlei kleine aanpassingen.

Plaats reactie