Welke schroefset? En vering algemeen.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Kom je daar makkelijk bij? En waar smeer je dit mee? Zuurvrije lagervet?
Hier wordt alles al duidelijker: https://www.youtube.com/watch?v=8f-tFDtIxXA
Hier wordt alles al duidelijker: https://www.youtube.com/watch?v=8f-tFDtIxXA
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Een rammel, en die hebben ze allemaal. Uitzonderingen bevestigen de regel blijkbaar, want na 160kkm niets te horen.
Ik heb Voorwinden om de levertijd van die B14 gevraagd. Na 2 weken nog geen reactie gekregen. Kun je nagaan hoe lang de levering gaat duren...
Ik heb Voorwinden om de levertijd van die B14 gevraagd. Na 2 weken nog geen reactie gekregen. Kun je nagaan hoe lang de levering gaat duren...
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Een setje Bilstein B4 achter is wellicht al een goede oplossing.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Dankje, maar als die stofhoes de oorzaak is, maakt het dus niet uit welke demper je monteert.
Het is een irritant ‘klokkend’/rammelend geluid. Ik zal eens een tape-strookje op de demper plakken ter hoogte van die hoes. Misschien maakt het iets uit.
Het is een irritant ‘klokkend’/rammelend geluid. Ik zal eens een tape-strookje op de demper plakken ter hoogte van die hoes. Misschien maakt het iets uit.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Nee, een demper zal een rammel uit een ander onderdeel niet weghalen. Ik bedoel: in plaats van een B14 Set.
Had ook een auto waar de rammel door geen garage werd gevonden. Bleek dat de bout van de demper aan ophanging niet vast genoeg zat. Halve slag vaster: rammel weg.
Had ook een auto waar de rammel door geen garage werd gevonden. Bleek dat de bout van de demper aan ophanging niet vast genoeg zat. Halve slag vaster: rammel weg.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Die ga ik ook even nalopen. Dát soort tips hebben we wat aan...
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Zojuist weer een met de MPI op Eibach weggeweest. Tja, kleine oneffenheden worden net wat beter weggewerkt dan bij de GTI, toch iets meer stuurgevoel... het is allemaal erg subjectief, de GTI kan sneller door bochten.
Mijn MX5 op Eibach & Bilstein heeft ook zo'n fijn weggedrag, en zo'n mooie besturing, ik moet het gewoon proberen. Ok, elektrische bekrachtiging gaat nooit in de buurt komen van hydraulische-
Dus ja.. zojuist een B14 Set besteld. Wordt weer even knutselen en vooral veel schelden, maar let's hope for the best... Monteren moet lukken.
Mijn MX5 op Eibach & Bilstein heeft ook zo'n fijn weggedrag, en zo'n mooie besturing, ik moet het gewoon proberen. Ok, elektrische bekrachtiging gaat nooit in de buurt komen van hydraulische-
Dus ja.. zojuist een B14 Set besteld. Wordt weer even knutselen en vooral veel schelden, maar let's hope for the best... Monteren moet lukken.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Waar besteld?
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Autodoc24, gisteren met 36% korting! Dus minder duur dan een B12 set.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Benieuwd wanneer je ze binnen krijgt (zie Tros Radar ), en hoe ze onder je auto staan.
Zet je hem heel laag, of in de hoogste stand? Keep us informed!
Zet je hem heel laag, of in de hoogste stand? Keep us informed!
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Zet hem eerst op de hoogste stand. Voelen wat het maximum comfort is.
YouTube filmpje van Volkswizard geeft een idee van een flink verlaagde op B14.
YouTube filmpje van Volkswizard geeft een idee van een flink verlaagde op B14.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
B14 gaat in ieder geval niet zo laag als van ap.
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Lager dan 15mm lager dan standaard hoeft van mij niet.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Zo’n buikschuiver heb je in dit land al niets aan, en voor de wegligging maakt het niet uit.
De Bilsteins gaan standaard 3cm voor en 4cm achter omlaag. Dat ken nog net....
Overigens is er bij de betreffende site een forse prijsverhoging doorgevoerd....kosten nu 800,- !
Hebben hier vast meegelezen
De Bilsteins gaan standaard 3cm voor en 4cm achter omlaag. Dat ken nog net....
Overigens is er bij de betreffende site een forse prijsverhoging doorgevoerd....kosten nu 800,- !
Hebben hier vast meegelezen
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik heb daar 5/8 van betaald
Maar... ze staan er niet meer bij. Wel de H&R set.
Ben benieuwd, ik heb ze nog niet
Maar... ze staan er niet meer bij. Wel de H&R set.
Ben benieuwd, ik heb ze nog niet
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik denk dat je mazzel hebt gehad, alleen wel geduld moet hebben met de levering.
Ze staan overal op ‘tijdelijk uitverkocht’, dus ik denk dat je de laatste set hebt besteld.
Op ebay.de kom je overigens naast de gele B14, ook de rvs Bilsteins tegen....(op de afbeeldingen dan...)
Hier hebbie ze ook in NL... https://www.bilsteinschokdempers.nl/bil ... 38046.html
Ze staan overal op ‘tijdelijk uitverkocht’, dus ik denk dat je de laatste set hebt besteld.
Op ebay.de kom je overigens naast de gele B14, ook de rvs Bilsteins tegen....(op de afbeeldingen dan...)
Hier hebbie ze ook in NL... https://www.bilsteinschokdempers.nl/bil ... 38046.html
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ze zijn al onderweg...
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
De dempers zijn geel.
Achter zitten ze eronder, maar wat een werk als je geen brug hebt. De veren met veerspanners moeten verwijderen, de nieuwe vallen er zo in.
Heb het ook bij twee Mazda's gedaan, maar die hebben onafhankelijke wielophanging, gaat gewoon makkelijker.
En... wie heeft er nou sleutel 16??? Ik heb vele sets, maar alleen een sleuteltje voor fietstrappers 16.
Wel veel losse dingetje, en ik moet nog zien, eh, horen dat dit niet gaat rammelen... Heb voor de zekerheid undercoating op verdachte delen gespoten.
Instellen van de hoogte zonder het wiel eraf te halen? Nou... ik heb mijn twijfels. Zonder wiel is het al bijna onmogelijk zonder veel bloed te verliezen.
De instelling achter op de helft is ongeveer 1 cm verlaging, maar dat zal nog wel iets stellen.
Voor lijkt me simpeler, maar... dat zal wel weer niet.
Achter zitten ze eronder, maar wat een werk als je geen brug hebt. De veren met veerspanners moeten verwijderen, de nieuwe vallen er zo in.
Heb het ook bij twee Mazda's gedaan, maar die hebben onafhankelijke wielophanging, gaat gewoon makkelijker.
En... wie heeft er nou sleutel 16??? Ik heb vele sets, maar alleen een sleuteltje voor fietstrappers 16.
Wel veel losse dingetje, en ik moet nog zien, eh, horen dat dit niet gaat rammelen... Heb voor de zekerheid undercoating op verdachte delen gespoten.
Instellen van de hoogte zonder het wiel eraf te halen? Nou... ik heb mijn twijfels. Zonder wiel is het al bijna onmogelijk zonder veel bloed te verliezen.
De instelling achter op de helft is ongeveer 1 cm verlaging, maar dat zal nog wel iets stellen.
Voor lijkt me simpeler, maar... dat zal wel weer niet.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Dan heb je ze best snel binnen! Het zou mooi zijn als je een foto-reportage zou plaatsen...
En natuurlijk voor en na montage!
Een ‘ervarings-verslag’ zou ook mooi zijn.
En natuurlijk voor en na montage!
Een ‘ervarings-verslag’ zou ook mooi zijn.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Als je mijn ervaring met het losmaken van een voordemper uit de klem wilt hebben?
Wat kan ik erover zeggen? Scheldcanonades weglaten?
Dan heb ik niks te zeggen...
Behalve dan dat ik daarmee 2 uur bezig ben geweest...
Verschrikkelijk... Als iemand weet hoe je die klem kunt lossen vanuit de wielkast, met de auto op de krik, graag!
Om te beginnen: je hebt inbussleutel 7 nodig, ringsleutels 21 en 18. 1 keer raden: had ik niet...
Verder 2 kriks, anders krijg je de stabilisator stang niet los en vast, en een ondersteuning van het wiel. Baksteen en een stuk hout in mijn geval.
Had vandaag 2 sleutels 16 gekocht... en die had ik weer niet nodig. Alleen achter dus...
De nieuwe demper zat er best vlot in, maar de oude verwijderen zonder de goede spullen...
Gelukkig regende het niet... want zit wel buiten, omringd door gereedschap.
Bilstein levert tenminste wel normale maten moeren mee...
De voordempers waren Sachs, en vooralsnog heb ik idee dat die OEM dingen steviger in elkaar zitten dan die Bilsteins. Maar het zal wel niet desintegreren, ze hebben een naam hoog te houden.
In de hoogste stand staat de auto voor ca. 1cm lager.
Nou nog goed weer voor rechtsvoor... dat wordt mei 2021, zul je zien...
Wat kan ik erover zeggen? Scheldcanonades weglaten?
Dan heb ik niks te zeggen...
Behalve dan dat ik daarmee 2 uur bezig ben geweest...
Verschrikkelijk... Als iemand weet hoe je die klem kunt lossen vanuit de wielkast, met de auto op de krik, graag!
Om te beginnen: je hebt inbussleutel 7 nodig, ringsleutels 21 en 18. 1 keer raden: had ik niet...
Verder 2 kriks, anders krijg je de stabilisator stang niet los en vast, en een ondersteuning van het wiel. Baksteen en een stuk hout in mijn geval.
Had vandaag 2 sleutels 16 gekocht... en die had ik weer niet nodig. Alleen achter dus...
De nieuwe demper zat er best vlot in, maar de oude verwijderen zonder de goede spullen...
Gelukkig regende het niet... want zit wel buiten, omringd door gereedschap.
Bilstein levert tenminste wel normale maten moeren mee...
De voordempers waren Sachs, en vooralsnog heb ik idee dat die OEM dingen steviger in elkaar zitten dan die Bilsteins. Maar het zal wel niet desintegreren, ze hebben een naam hoog te houden.
In de hoogste stand staat de auto voor ca. 1cm lager.
Nou nog goed weer voor rechtsvoor... dat wordt mei 2021, zul je zien...