Chiptuning

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Die andere Blue Up
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 20:16
Locatie: Amsterdam

Chiptuning

Bericht door Die andere Blue Up » di 27 nov 2012, 17:00

Misschien overbodig onderwerp, en mogelijk al vermeld of aangekaard, maar is het zinvol een 60 pk Up met behulp van chiptuning betere en zuinigere prestaties te laten leveren. Indien ja, wat is hiervoor het beste adres?
Gr,
Willem
Ook Up owner!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door Tom Westendorp » di 27 nov 2012, 17:02

Bestaat volgens mij nog niet. Contacteer anders VAG techniek even. Geloof niet in het marketing poep verhaal van ZIP tuning. Ik heb bij VAG-techniek in levende lijve mogen aanschouwen wat hun product met je motor doet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Die andere Blue Up
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 20:16
Locatie: Amsterdam

Re: Chiptuning

Bericht door Die andere Blue Up » zo 09 dec 2012, 23:05

Petrolhead Tom schreef:Bestaat volgens mij nog niet. Contacteer anders VAG techniek even. Geloof niet in het marketing poep verhaal van ZIP tuning. Ik heb bij VAG-techniek in levende lijve mogen aanschouwen wat hun product met je motor doet.
Sprak vorige week iemand van VAG Techniek om te informeren naar chiptuning. Men verricht deze werkzaamheden wel wel, echter nog niet voor de Up. Voor andere modellen wel. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid van apparatuur. Men verwacht, zonder te zeggen wanneer, ook Ups te gaan tunen. Als VAG T. Ups nog niet tuned, wat is dan het alternatief?
Gr,
Willem
Ook Up owner!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Chiptuning

Bericht door el coche SEAT » ma 10 dec 2012, 08:53

Zoals al eerder op het forum gepost, het tunen van chiptunen van atmoferische motoren, heeft zonder hardware wijzigingen, geen zin.

De autoriteit op het gebied van tuning van VAG auto's (JD-engineering) biedt dit dus ook niet aan.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 dec 2012, 14:07

el coche SEAT schreef:Zoals al eerder op het forum gepost, het tunen van chiptunen van atmoferische motoren, heeft zonder hardware wijzigingen, geen zin.

De autoriteit op het gebied van tuning van VAG auto's (JD-engineering) biedt dit dus ook niet aan.
Normaliter zou ik het met je eens zijn al wil ik hier even een kanttekening maken, als de motoren van de Up! hetzelfde blijken te zijn, de 60 en 75 pk versie, dan zou het best heel interessant kunnen zijn deze te chippen. 8-)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Chiptuning

Bericht door el coche SEAT » ma 10 dec 2012, 15:22

Petrolhead Tom schreef:
el coche SEAT schreef:Zoals al eerder op het forum gepost, het tunen van chiptunen van atmoferische motoren, heeft zonder hardware wijzigingen, geen zin.

De autoriteit op het gebied van tuning van VAG auto's (JD-engineering) biedt dit dus ook niet aan.
Normaliter zou ik het met je eens zijn al wil ik hier even een kanttekening maken, als de motoren van de Up! hetzelfde blijken te zijn, de 60 en 75 pk versie, dan zou het best heel interessant kunnen zijn deze te chippen. 8-)
Dit heb ik ook gehoord, echter nog niets gelezen over een serieuze tuner die dit in de praktijk te brengen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 dec 2012, 16:12

Ik ook niet, volgens mij is het vooralsnog niet mogelijk de ECU van de up! te bewerken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door Antera » ma 10 dec 2012, 17:07

Lijkt me ook niet echt rendabel zegt maar. De vraag is of het interesant is voor Tuners om hier iets mee te doen. Maar wie weet
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Die andere Blue Up
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 20:16
Locatie: Amsterdam

Re: Chiptuning

Bericht door Die andere Blue Up » ma 10 dec 2012, 23:55

Petrolhead Tom schreef:Ik ook niet, volgens mij is het vooralsnog niet mogelijk de ECU van de up! te bewerken.
Over techniek kan ik het niet hebben, geen verstand van. Wat ik begreep is dat VAG van alle Volkswagen types over de juiste apparatuur beschikt om de auto's in vermogen op te schroeven, echter, voor de Up kan men nog niet beschikken over de benodigde spulleboel. Kan een kwartaal duren, kan ook nog wat langer duren....
Gr,
Willem
Ook Up owner!

Gebruikersavatar
willemc700
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 18:07

Re: Chiptuning

Bericht door willemc700 » di 11 dec 2012, 04:48

Wat nu als je een 75 pk ecu in een 60 pk op frommelt?

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Chiptuning

Bericht door THID » di 11 dec 2012, 10:07

willemc700 schreef:Wat nu als je een 75 pk ecu in een 60 pk op frommelt?
dan is alleen de toerenbegrenzer die bij de 60pk eerder ingrijpt er af. Blijven de andere schakelverhoudingen over en daar kan je (neem ik aan?) niet met software iets aan doen.

edit: bijgevoegd wat technische motorgegevens, mogelijk helpen die.
up_motor_data.rar
(1.17 MiB) 207 keer gedownload
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Plaats reactie