Verlichting

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
pat02
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 12:19
Locatie: Buurt van Rotterdam

Verlichting

Bericht door pat02 » do 20 jun 2013, 21:55

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al de nodige topic's voor en over zijn, echter zie ik door de lampen het bos niet meer.
Is het een idee om een Sticky te maken m.b.t. de (on)mogelijkheden op het gebied van verlichting.
  • Dimlicht
    Dagrijverlichting
    Knipperlichten
    Zij knipperlichten
    Achterlichten
Ik zelf ben namelijk op zoek naar concrete ervaringen met xenon/witte dagrijverlichting. Heb er al een hoop over gelezen over led/xenon. Ene smelt, andere strooit het licht, andere geeft geen goede canbus (??), andere wordt van wit licht geleidelijk geel licht..

Dus als het aan mij ligt is het tijd voor een goed en duidelijk overzicht op het gebied van verlichting
| Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | M&M | Armsteun | Getinte ramen | Executive | CEB | Luxe kentekenplaten | 17 inch sloffen |

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Verlichting

Bericht door GuidoUp » vr 21 jun 2013, 10:11

Ik heb xenon erin zitten... zonder canbus en werkt perfect...
En de drl verlichting heb ik pilot in zitten van t20.... als je even zoekt op budget t20 wit dan zul je de lampen zien...

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

DeBeukjes
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 07 apr 2013, 20:54
Locatie: Amersfoort

Re: Verlichting

Bericht door DeBeukjes » vr 21 jun 2013, 14:42

Ik ga dit topic volgen. Ik zie door de bomen het bos ook niet.

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
High UP! 60pk. - Rood met rood dashboard panel - Drive pakket - 4 deurs - Executive - Dynamic triangle - Panorama dak - Maps+more

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Verlichting

Bericht door Xanderv » za 22 jun 2013, 08:15

Misschien wel makkelijk een centraal verlichting topic.

Sowieso moet je (bijna) alle leds die je er in gaat zetten kopen met een canbus anders worden ze niet herkend door je boordcomputer.

Ik heb nu in mijn Citigo:
Dimlicht / Grootlicht : H4 GP thunder xenon look 7500K (helder wit) (€19,95) http://www.xenonlamp.nl/xenon/xenonlook/gp-thunder
Mistlampen : H4B thunder xenon look 7500k (helder wit) (€19,95) http://www.xenonlamp.nl/xenon/xenonlook/gp-thunder
Kentekenverlichting : t10 5w zonder canbus (€4,95)

(helaas nog geen foto's aangezien het zo laat pas donker word en je overdag niet ziet wat het effect is.)



De dagrijverlichting/stadslicht is het hele eieren eten. Led's werken niet omdat ze niet schakelen naar 50% waardoor je auto niet door de APK komt.
Ook kun je van oom agent een boete krijgen. De reden is dat dagrijverlichting 's nachts te fel is waardoor je medeweggebruikers verblind. Daarom MOET
als je, je dimlicht inschakelt je dagrijverlichting op 50% gaan branden (normaal stadslicht sterkte) of helemaal uit gaan.

Het beste alternatief om wit licht in je dagrijverlichting te krijgen is :
- PIAA h724 27/8W
- Pilot T20 21/5W
- De gok nemen met Led's die op 100% blijven branden en elke APK vervangen en 's avonds een boete riskeren.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

uprijder01
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:22

Re: Verlichting

Bericht door uprijder01 » di 02 jul 2013, 09:47

@xanderv, bedankt voor alle informatie!

Plaats reactie