Motortuning
Re: Motortuning
Ik las op een ander VW-forum dat JD 20% korting geeft op chiptuning bij 11+ gegadigden.
Dat zou dus ca. 560 Euro worden. Dat vind ik een acceptabel bedrag om naar de 85pk te gaan met m'n 60pk UP.
Of het ook geldt voor de UP! weetik natuurlijk niet, maar wellicht is het een idee; als er genoeg gegadigden zijn voor dat bedrag kunnen we het eens bij hem aankaarten.
Dat zou dus ca. 560 Euro worden. Dat vind ik een acceptabel bedrag om naar de 85pk te gaan met m'n 60pk UP.
Of het ook geldt voor de UP! weetik natuurlijk niet, maar wellicht is het een idee; als er genoeg gegadigden zijn voor dat bedrag kunnen we het eens bij hem aankaarten.
Re: Motortuning
Ik ben nog altijd geïnteresseerd.
Re: Motortuning
Ik denk dat JD alleen de 60pk zo tunedt. Ik denk niet dat ze de 75pk naar een hoger niveau kunnen tillen dan de 60pk, uiteindelijk is het hetzelfde motortje. En kennelijk levert de 75pk motor in sommige gevallen standaard al 85pk, zoals henri zei.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Motortuning
Al was het maar om de de up 75pk eens op de rollerbank te zien. Als de grafiek van de 75pk hetzelfde verloop heeft als de 60pk en alleen hoger piekt dan kan het het rijden in de up! alsnog verbeteren.up! schreef:Ik denk dat JD alleen de 60pk zo tunedt. Ik denk niet dat ze de 75pk naar een hoger niveau kunnen tillen dan de 60pk, uiteindelijk is het hetzelfde motortje. En kennelijk levert de 75pk motor in sommige gevallen standaard al 85pk, zoals henri zei.
Re: Motortuning
Ik ookEdUp! schreef:Ik ben nog altijd geïnteresseerd.
Re: Motortuning
grafiek staat al ergens dacht ik ivm k&n test.EdUp! schreef:Al was het maar om de de up 75pk eens op de rollerbank te zien. Als de grafiek van de 75pk hetzelfde verloop heeft als de 60pk en alleen hoger piekt dan kan het het rijden in de up! alsnog verbeteren.up! schreef:Ik denk dat JD alleen de 60pk zo tunedt. Ik denk niet dat ze de 75pk naar een hoger niveau kunnen tillen dan de 60pk, uiteindelijk is het hetzelfde motortje. En kennelijk levert de 75pk motor in sommige gevallen standaard al 85pk, zoals henri zei.
Re: Motortuning
`enie-up schreef:Ik ookEdUp! schreef:Ik ben nog altijd geïnteresseerd.
ik ook
My ride: VW High UP!Bluemotion
ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)
(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)
ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)
(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)
Re: Motortuning
http://www.youtube.com/watch?v=enjVyYtvrS8
Tja, ik zie zoveel verschil niet. De 60pk kan wat verder door in de versnellingen, dus wat meer koppel kan geen kwaad. Voor de 75pk versie lijkt het me beter je geld aan vuurwerk te besteden.
Tja, ik zie zoveel verschil niet. De 60pk kan wat verder door in de versnellingen, dus wat meer koppel kan geen kwaad. Voor de 75pk versie lijkt het me beter je geld aan vuurwerk te besteden.
Re: Motortuning
Je moet goed kijken om te zien welke de 75pk is.
Grappig dat de advies versnelling 4 is bij 150 km/h.
Grappig dat de advies versnelling 4 is bij 150 km/h.
Re: Motortuning
Bij de andere citybug(aygo107c1) moet! je voor de topsnelheid in zijn 4 rijden. De automaat schijnt dit niet te weten en dat levert leuke vragen op bij de automaatrijders :poppermii schreef:Je moet goed kijken om te zien welke de 75pk is.
Grappig dat de advies versnelling 4 is bij 150 km/h.
Sent from my XT897
Re: Motortuning
Deze foto toont aan dat een Rotrex plaatsen appeltje eitje kan zijn.
Er lijken genoeg fixing points achter op de motor te zitten voor een bracket.
Er lijken genoeg fixing points achter op de motor te zitten voor een bracket.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Motortuning
Maar dan moet je dat bracket denk ik wel CNC laten frezen en volgens mij is dat ook niet goedkoop. Ik denk trouwens wel dat een supercharger een betere optie is dan een turbo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- MicroUp
- Vagling liefhebber
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
- Locatie: Noord-Holland
Re: Motortuning
Zo zit ik dus ook te kijken. Je ziet wel dat de 75PK in de hogere snelheden iets harder door klimt naar zijn top dan de 60PK, maar van 0 tot 100 lijkt de 60PK meer zin te hebben.oppermii schreef:Je moet goed kijken om te zien welke de 75pk is.
Grappig dat de advies versnelling 4 is bij 150 km/h.
Maar goed, het filmpje is waardeloos, want het zijn 2 losse situaties geweest, omstandigheden waren anders, net zoals het weer.
Een up! met wat extra's.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Motortuning
Dat is vaak het jammere aan die vergelijkingen. De situatie waarin het is opgenomen is vaak zo verschillend dat je niet kunt spreken van een vergelijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Motortuning
Ik zit te denken om een update door vagtechniek te laten doen....
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Motortuning
Doen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Motortuning
Voordeel?
Re: Motortuning
Er zijn veel topics over de 75pk upgrade van VAG techniek maar het echt voordeel vind ik dat de motor wat soepeler en vrijer lopen. De daadwerkelijke upgrade ga je pas merken boven de 5500 toeren maar daar kom ik nooit dus dat kan ik nier beamen.
Re: Motortuning
Ik dacht iets gezien te hebben dat hij iets zuiniger zou zijn?
Re: Motortuning
Ik heb sinds de update een keer een uitschieter gehad van 1 op 19 maar zit altijd stabiel rond de 1 op 17.