K&N Luchtfilter

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 05 okt 2012, 10:47

Zoals beloofd de resultaten van voor en na het plaatsen van het K&N inleg lucht filter. Dit is ook waar het onderwerp over ging in het begin en niet over de stofzuigerslang etc....

Het filter vervangt het papieren luchtfilter en is binnen 5 minuten vervangen. (nadat je alle 100 schroeven los hebt van het filterhuis.... :lol: )

De Mii op de vermogensbank:
Mii op de Dyno.jpg
Mii op de Dyno
Mii op de Dyno.jpg (171.67 KiB) 4744 keer bekeken
Het resultaat voor en na de montage van het inleg filter:
33-2994.pdf
Het resultaat
(39.63 KiB) 727 keer gedownload
Is toch zo slecht nog niet voor alleen een verandering van filter in het origineel filterhuis. :P
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 14:25

Inderdaad worden er wat dipjes uitgevlakt, maar ga je in het normale verkeer niets van merken.
Dit is exact dezelfde conclusie die de Ausies ook kregen, werkelijke bruikbare winst, niets, merkbare/voelbare winst, nee, en daar ging het hun om (en word ook beweert door de filter jongens), niet om grafieken.
Wel leuk om te zien dat hier en daar de boel wat vlakker getrokken word, dat is altijd mee genomen, en de "winst" bij volgas moeten we maar ook maar vergeten, die paar losse pk's word ik niet opgewonden van en is ook niet op echt praktisch nivo, bedankt voor de test :D

Gebruikersavatar
Whats_UP!
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 09:39
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Whats_UP! » vr 05 okt 2012, 15:35

Volgens mij moet je die testjes van die 2 gassies met een korreltje zout nemen. Je hebt idd 0,0 rijwind als je auto daar in die garagebox staat. Heb mijn Astra F GSI laten chippen bij een bedrijf die een gigaventilator plaatste voor de auto om de rijwind te simuleren..en geloof me, goede filter en rijwind = + vermogen.. ;)
High Uppie-75pk BMT, alles erop en eraan en nee toch geen panoramisch dakje maar wel een carbon dak en spiegels // Philips Silver Vision // Osram NightBreaker Plus

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 05 okt 2012, 16:30

Whats_UP! schreef:Volgens mij moet je die testjes van die 2 gassies met een korreltje zout nemen. Je hebt idd 0,0 rijwind als je auto daar in die garagebox staat. Heb mijn Astra F GSI laten chippen bij een bedrijf die een gigaventilator plaatste voor de auto om de rijwind te simuleren..en geloof me, goede filter en rijwind = + vermogen.. ;)

Jij snapt het ;)
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 17:02

Nee, jullie snappen het beide niet.
In de filmpjes zijn er ook testen gedaan met geforceerde rijwind, een knots van een vin die geforceerde lucht in de filters blaast.
Vreemd, ogen wijd open en toch niets zien..........
Of misschien dient de kennis van het Engels even opgepoest worden.
Maar goed, er zijn mensen die welke test dan ook gedaan word alleen naar zichzelf luisteren.
Wat valt er nu nog goed te praten aan de test resultaten van Patrick, op de afvlakking van die dipjes na dan ?
Die afvlakking doet in de praktijk niets merkbaars, dus als dat het is :o

Geef lekker euro's uit aan gebakken lucht, ik heb al spijt van die 77 euro voor dat relatief nutteloze K&N filter.
Kijk, mensen die geld verdienen aan deze rommel lullen toch recht wat krom is en trekken alle testen door mensen gedaan, die werkelijk niets met verkoop van filters en kits te doen hebben, in twijfel.
Zou ik ook doen als mijn broodwinning, of een deel van mijn broodwinning is.
De test van Patrick wijst duidelijk uit dat het allemaal geen merkbaars zal doet.
Veel plezier met die gebakkenlucht filters en kits.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 17:09

Whats_UP! schreef:Volgens mij moet je die testjes van die 2 gassies met een korreltje zout nemen. Je hebt idd 0,0 rijwind als je auto daar in die garagebox staat. Heb mijn Astra F GSI laten chippen bij een bedrijf die een gigaventilator plaatste voor de auto om de rijwind te simuleren..en geloof me, goede filter en rijwind = + vermogen.. ;)
Jij praat over chippen en filter, de filmpjes gaan alleen over het testen van filters, en ook met geforceerde rijwind !

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Ron UP » vr 05 okt 2012, 17:23

Zei ik toen toch al tegen je Dick :D
Ik ben blij dat je er nu toch zelf achter gekomen bent....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 17:33

Klopt Ron, het was meer iets van het zou toch moeten werken als je ziet wat voor industrie om dit soort producten gebouwd is.

Gelukkig doen er gasten ook testen die gewoon willen zien of het werkt of dat het het bekende "Fried Air" is.
Helaas is het het laatste ondanks dat ik het zelf ook anders wilde zien.
Ook wel interessant is dat er gasten zijn die toch heilig blijven geloven, ondanks de niet overtuigende Dyno uitdraai.
Maar dat is het nu eenmaal met geloof, je hoeft het schijnbaar niet te zien om het te geloven, en als je het wel ziet dan praten we er een punt aan.
imagesCAO5LUYR.jpg
imagesCAO5LUYR.jpg (6.49 KiB) 5471 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » vr 05 okt 2012, 18:29

Laten we hier nou niet de boel op de spits drijven. het is wel duidelijk dat een paneel filter geen 20pk extra kan leveren. Het zorgt ervoor dat je motor wat beter kan ademen. Dat de motor daarbij iets meer vermogen levert is mooi meegenomen toch? Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn wanneer iemand met een echte Cold Air Intake aan het werk gaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 05 okt 2012, 18:36

Petrolhead Tom schreef:Laten we hier nou niet de boel op de spits drijven. het is wel duidelijk dat een paneel filter geen 20pk extra kan leveren. Het zorgt ervoor dat je motor wat beter kan ademen. Dat de motor daarbij iets meer vermogen levert is mooi meegenomen toch? Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn wanneer iemand met een echte Cold Air Intake aan het werk gaat.

als we het hier nu mee afsluiten vind ik het goed..... :D

Dick jij haal je conclusies ook maar uit 1 of 2 youtube filmpjes..... Raar dat je dat gelooft en andere dingen die getest worden weer niet....
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Whats_UP!
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 09:39
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Whats_UP! » vr 05 okt 2012, 18:42

CBdicX schreef:Klopt Ron, het was meer iets van het zou toch moeten werken als je ziet wat voor industrie om dit soort producten gebouwd is.

Gelukkig doen er gasten ook testen die gewoon willen zien of het werkt of dat het het bekende "Fried Air" is.
Helaas is het het laatste ondanks dat ik het zelf ook anders wilde zien.
Ook wel interessant is dat er gasten zijn die toch heilig blijven geloven, ondanks de niet overtuigende Dyno uitdraai.
Maar dat is het nu eenmaal met geloof, je hoeft het schijnbaar niet te zien om het te geloven, en als je het wel ziet dan praten we er een punt aan.
imagesCAO5LUYR.jpg
Booserd.. :x. Wie heeft jouw ooit wijsgemaakt dat je met alleen een inlegfilter meer vermogen zou krijgen? De auto pakt met optrekken en doorschakelen misschien wat lekkerder op maar daar blijft het dan ook bij.
High Uppie-75pk BMT, alles erop en eraan en nee toch geen panoramisch dakje maar wel een carbon dak en spiegels // Philips Silver Vision // Osram NightBreaker Plus

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 18:45

Petrolhead Tom schreef:Laten we hier nou niet de boel op de spits drijven. het is wel duidelijk dat een paneel filter geen 20pk extra kan leveren. Het zorgt ervoor dat je motor wat beter kan ademen. Dat de motor daarbij iets meer vermogen levert is mooi meegenomen toch? Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn wanneer iemand met een echte Cold Air Intake aan het werk gaat.
Tom, kijk het eerste filmpje, lijkt mij overbodig die iemand dit over gaat doen.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 18:52

Wie heeft jouw ooit wijsgemaakt dat je met alleen een inlegfilter meer vermogen zou krijgen?
Ehhhhhh, K&N !

Van de K&N site:
2. What increase in horsepower should I expect from a K&N replacement filter?

K&N direct replacement filters which install into your vehicle's factory air box can provide an increase of between 1 and 4 horsepower. Results will vary depending on your vehicle, driving habits, load on the engine (towing for example), existing air system restriction, and other factors.

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 05 okt 2012, 18:56

CBdicX schreef:
Van de K&N site:
2. What increase in horsepower should I expect from a K&N replacement filter?

K&N direct replacement filters which install into your vehicle's factory air box can provide an increase of between 1 and 4 horsepower. Results will vary depending on your vehicle, driving habits, load on the engine (towing for example), existing air system restriction, and other factors.
Dus jij kan geen grafiek lezen, in de grafiek is dit toch wel tezien......
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » vr 05 okt 2012, 19:08

Dick jij haal je conclusies ook maar uit 1 of 2 youtube filmpjes..... Raar dat je dat gelooft en andere dingen die getest worden weer niet....
Ik geloof jou testen ook Patrick, en wardeer zeker de moeite die je genomen heb, en daar haal ik uit dat het dus niets in het werkelijke verkeer zal uithalen, op dat gene na wat ik eerder vermelde, een verschuiving van de trekkracht (zo ervaar ik het).
Dat de dipjes weg gehaalt worden is denk ik gunstig te noemen, maar er iets van voelen doe je niet, ik merk geen verschil ondanks dat ik dat graag zou willen.
Jou testen vertonen een wat hogere piek in de hele hoge toeren en daar zal K&N van zeggen, zie je wel dat het werkt.....
ca 3 pk winst bij volgas vind ik geen winst waar wij in het normale gebruik wat aan hebben, de andere piekjes zijn nog minder dus doen gevoelsmatig helemaal niets.
Nogmaals, dat de dalen weg gehaalt worden is prima, al voel ik daar zo niets van maar misschien dat de motor daar wat rustiger en soepeler van word.
In mijn ogen werkt het als wij het voelen, en dan praat je over hogere vermogens stijgingen die wij niet gaan halen met een filter of cold air intake.
Deze strekking geven de Ausie filmpjes ook, verders niets negatief over de personen die ze verkopen, maar mijn ogen zijn geopend.
Wat iemand met al deze info wil doen, suc6, en doe er je voordeel mee, er is nu zat info over filters en cold (fried) air intakes, ik stop ermee....
imagesCAGR2QH8.jpg
imagesCAGR2QH8.jpg (13.28 KiB) 5452 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marantz op za 06 okt 2012, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Whats_UP!
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 09:39
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Whats_UP! » vr 05 okt 2012, 22:18

CBdicX schreef:
Wie heeft jouw ooit wijsgemaakt dat je met alleen een inlegfilter meer vermogen zou krijgen?
Ehhhhhh, K&N !

Van de K&N site:
2. What increase in horsepower should I expect from a K&N replacement filter?

K&N direct replacement filters which install into your vehicle's factory air box can provide an increase of between 1 and 4 horsepower. Results will vary depending on your vehicle, driving habits, load on the engine (towing for example), existing air system restriction, and other factors.
Hehehe wij van WC eend adviseren WC eend...
High Uppie-75pk BMT, alles erop en eraan en nee toch geen panoramisch dakje maar wel een carbon dak en spiegels // Philips Silver Vision // Osram NightBreaker Plus

Gebruikersavatar
Whats_UP!
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 09:39
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Whats_UP! » vr 05 okt 2012, 22:25

Een cold air intake heeft alleen nut als de auto ook gechipt en opnieuw gefinetuned/ afgesteld word (air/fuel ratio). (Arm of te rijk mengsel) Dit zijn natuurlijk wel de echte cold air intakes van honderden euros bijv. Injen, Pipercross. Alleen een filter of intake monteren op een "standaard" motorblok heeft weinig zin. Op het iets lekkerder oppakken na dan..
High Uppie-75pk BMT, alles erop en eraan en nee toch geen panoramisch dakje maar wel een carbon dak en spiegels // Philips Silver Vision // Osram NightBreaker Plus

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 16:21

Ik heb er helemaal genoeg van en ben weer terug op het standaard filter van VW.
Geeft wel een iets ander gevoel, precies wat ik eerder vertelde.
K&N koste 77 euro incl porto en wil deze wel kwijt voor 46,75 incl porto (30 euro er af), heeft 150 km gewerkt :D
Ben benieuwd of het storm loopt voor deze toch wel fraaie aanbieding :shock:
Stuur maar een PB wie er geintresseerd is.......

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Roelio » za 06 okt 2012, 21:26

Eerlijk antwoord: Leuke aanbieding maar me garantie riskeren, mogelijk meer vervuiling in mijn blok te krijgen en het onderhoud wat je er aan hebt... Nee dank je wel hihi :P

Verkopers antwoord: Voor dat geld zit je natuurlijk gelijk goed, autootje trekt dan net even lekkerder door en hier merk je tijdens het rijden wel wat van!!

Pauper antwoord: Jongen jammer dat ik het geld niet heb maar deze ga ik zeker kopen want die extra's pk's zijn toch mooi meegenomen ! BAM !
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Ron UP » za 06 okt 2012, 21:53

Ahhhhh Dick!!! Ik wil m, ik wil m :D :D

Geintje natuurlijk ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie