Pagina 2 van 6

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 23:02
door Tom Westendorp
MiiRens schreef:
MiiRens schreef:
.................... De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie.

Zoals eerder gepost gewoon 5pk t.o.v. de 75 pk versie (de 60 pk krijgt gewoon de pk's terug die het eerder heeft ingeleverd + de extra 5pk's). ;) Maar inderdaad, het gaat wel van 68 pk naar 85 pk en dat is eigenlijk uniek voor een atmosferische motor :D
Nou niet echt. Een mini one minimalism gaat van 75pk naar bijna 130. :lol:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 11:01
door MiiRens
Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 11:02
door Tom Westendorp
MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:
De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 11:06
door MiiRens
Petrolhead Tom schreef:
MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:
De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.

Oké, dus net als bij onze drieling met 60 pk, maar dan nog extremer. Weer wat geleerd. ;)

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 12:41
door Menaz
Vaak wordt simpel gedacht dat er alleen andere software is toegepast, maar in de praktijk zijn er meer technische verschillen. Denk aan remmen, versnellingsbak, internals, etc. Daar zit ook een deel van het prijsverschil in. En een deel is natuurlijk belasting (slurtptax). Weet niet hoe dat bij de Up! is, maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.

Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!) [Edit: bootmode ecu uitbouwen]. Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 12:48
door up!
Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 12:49
door Menaz
up! schreef:
Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)
Ik zaag gewoon een stukje van de pook. :liar:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 12:51
door up!
Menaz schreef:
up! schreef:
Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)
Ik zaag gewoon een stukje van de pook. :liar:
:?:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 14:20
door MiiRens
Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 14:56
door Menaz
MiiRens schreef:
Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.
Het ging idd om een bootmode ecu. Ze moeten hem helemaal uitbouwen om hem te kunnen chippen. Kan niet via obd.

Dus inderdaad geen extra ecu. Was blijven hangen dat ze onder de kap moesten zijn. :D

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 16:24
door Tom Westendorp
Behoorlijk wat werk dus. Ik snap ook wel dat VW het de tuners niet al te makkelijk wil maken. Maarja afscheid nemen van je garantie is ook niet niks.

Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 17:08
door NoTVR
Volvo had de 2.4 in twee versies, de 140pk was een geknepen versie. Winst is dan makkelijk te maken. Ik vind het nog net iets te duur.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 07:19
door tjerkveen
http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/

Hier zeggen ze dar ze van 60 naar 85 pk gaan

En tussen 60 en 75 is ook alleen de chip anders. Kosten 700 is toch wel handig.

Bij mijnpassat is hij sneller en zuiniger geworden dus verdien je het ook nog terug bij zelfde gedrag !

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 13:11
door Riddick
Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 14:53
door Groovejunk
Ja en ook voor 700 euro!!!

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 19:40
door Tom Westendorp
Pittig. Lijkt me de moeite niet waard.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 20:39
door StefanK-Mii
Nee ik ga de tuning ook niet doen gezien wij zelden boven de 4000 rpm komen.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:00
door henri
Riddick schreef:Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!
JD en VAG Techniek gebruiken een (vrijwel) identieke vermogensbank. Op de bank van VAG Techniek kwam mijn standaard 75 pk Up ook al uit op 83,8 pk. Chippen van een 75 pk versie lijkt me daarom niet echt zinvol.

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:12
door Groovejunk
Ben ik benieuwd wat de 60PK dan op de bank doet.. De bank van Jeroen ken ik wel. Heeft elke auto die ik had al opgestaan. :D

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:13
door Tom Westendorp
Laten we alsjeblieft niet verzanden in de zoveelste rollenbank discussie. :( ;)