Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Tom Westendorp » di 22 apr 2014, 12:37

Gave Mini is dat inderdaad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door vwupassen » zo 27 apr 2014, 22:45

StefanK-Mii schreef:
vwupassen schreef:Heb voor matzwart gekozen.
Nice, Assen noord zo te zien, waar heb je hem laten wrappen ?

Op een rode staat een zwart dak ook mooi.

Kennis van mij heeft het gedaan. Staat idd denk ik mooi op een rode
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Red-up
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 18 okt 2013, 19:28

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Red-up » ma 28 apr 2014, 04:46

Ik heb de mijne laten spuiten foto's staan in gedeelte mijn auto, mijn up is ook rood


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

JoAnKo
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 20:51

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door JoAnKo » wo 15 okt 2014, 18:01

Je kan ook gewoon een zwarte Up! nemen? :lol:
V O L K S W A G E N

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door robw » za 18 okt 2014, 09:50

Ik heb geïnformeerd bij 2 bedrijven om de onderstrook van de achter bumpervte laten wrappen. Wie heeft ervaring met wrappen en de kosten hiervan?

Voor de achterbumper heb ik een prijs van 75€ en 75€ tot 100€ bij een andere? Voor een klein strookje folie vind ik dat erg veel geld of is dit een normale prijs?

Zijn er alternatieve in kunststof(cross look) voor de uP!? Ik zag een Skoda citigo sport met een kunststof strook op de achterbumper.
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Xanderv » za 18 okt 2014, 11:17

Ja ik heb die lip op de achterbumper gemonteerd. Die is er helaas niet voor de Up! En die van de citigo past niet op de Up!

Ik heb wel iemand gezien die heeft het stukje gespoten met plastidip, misschien is dat een idee? Zo'n spuitbus kost niet zoveel....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door robw » za 18 okt 2014, 12:19

Blijft die dip een beetje zitten bij wassen of wasstraat?
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Tom Westendorp » di 09 jun 2015, 07:37

Zijn er mensen die inmiddels iets meer kunnen vertellen over het spuiten van bijvoorbeeld het dak met plastidip? Ik ga aankomende zomer naar Sicilie met de up! en aangezien ze daar zo'n beetje alles hebben behalve schaduw wil ik het dak van de auto graag wit maken. Ik zit er zelf aan te denken om dat met plastidip te doen omdat kostentechnisch net wat interessanter is dan wrappen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Autheo » di 09 jun 2015, 15:44

Petrolhead Tom schreef:Zijn er mensen die inmiddels iets meer kunnen vertellen over het spuiten van bijvoorbeeld het dak met plastidip? Ik ga aankomende zomer naar Sicilie met de up! en aangezien ze daar zo'n beetje alles hebben behalve schaduw wil ik het dak van de auto graag wit maken. Ik zit er zelf aan te denken om dat met plastidip te doen omdat kostentechnisch net wat interessanter is dan wrappen.
Hé Tom, is voor de vakantie die zesde deur van 'Mijndochters' dan niet een betere optie? Kun je ook nog je kajak of zo op kwijt ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Tom Westendorp » di 09 jun 2015, 20:20

Haha nee dat doen we vooralsnog maar even niet. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Is er iemand die zijn dak heeft laten wrappen?

Bericht door Altos » wo 10 jun 2015, 06:18

Ik heb ervaring met het spuiten van Plastidip (merk Performix) op zowel wielen als gelakte delen van de auto.
Ik ben het na een jaar van mijn wielen aan het afhalen nu, ff clean, wie weet welke kleur de volgende keer...gaat zeer gemakkelijk en je hebt een mooie set brandschone wielen terug.
De "diffuser" aan de achterkant en het lipje aan de voorkant van mijn Citigo heb ik ook gespoten, ook bij de Citigo van mijn broertje, en zit er nog steeds keurig op.
Ik was mijn auto elke week met hoge druk en 2x per jaar in de wasstraat om de onderkant te spoelen...zit er nog hetzelfde op als een jaar geleden.

Goed ontvetten en strak afplakken is de sleutel tot succes en de betere merken gebruiken, niet alle "dip" is even goed, sterk en verwerkbaar.
Het dak is een zeer groot vlak oppervlak waar ik niet met de spuitbus aan zou beginnen omdat Plastidip nogal dik is en je dus snel banen krijgt, beter doe je dit met zo'n Wagner spuit wat helaas wel weer de kosten opdrijft.
Wrappen vind ik ook mooi, mits goed gedaan, en is meer mogelijk, hoogglans enzo, glossifier vind ik niet prettig en ook niet mooi, blijft veel vuil aan hangen.

Plaats reactie