Alternatief W8 interieur verlichting?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Albion
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 okt 2013, 16:12

Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Albion » do 23 jan 2014, 17:16

Beste mede uppers. Als alternatief van de standaard interieurverlichting in de up! installeren veel van jullie de W8 interieurverlichting. Hoewel dit uiteraard heel mooi is, ben ik niet zo'n voorstander van het hobbyen met het aansluiten van de sfeerverlichting. Ik ben daarom dan ook op zoek naar een alternatief.

In mijn Golf IV had ik dezelfde interieurverlichting als in de up! maar dan met links en recht ook nog leeslampjes.

Nu vraag ik mij eerst en vooral af op dit zou passen en zo ja wat dan het onderdeelnummer is.

Om een idee te geven, op het volgende draadje staat een foto van de verlichtingsunit die ik bedoel http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71490 (foto uploaden lukt me helaas niet).

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door EdUp! » do 23 jan 2014, 17:55

Flauw gezegd als A=B en B=C dan moet A=C gelden. Bij het plaatsen van de W8 in mijn Golf IV hen ik toen helaas de nokjes van het origineel gebroken.
Laatst gewijzigd door EdUp! op do 23 jan 2014, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Bhuddymahn » do 23 jan 2014, 18:32

Ik zat er ook aan te denken om die in te bouwen, en volgens mij moet dit veel makkelijker zijn omdat ze alleen de standaard bekabeling nodig hebben. Of mis ik iets?
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Vagtechniek » do 23 jan 2014, 22:55

Bhuddymahn schreef:Ik zat er ook aan te denken om die in te bouwen, en volgens mij moet dit veel makkelijker zijn omdat ze alleen de standaard bekabeling nodig hebben. Of mis ik iets?
Klopt inderdaad! Deze unit is bij ons te krijgen voor 49 euro incl btw.

Bestellen kan via webshop@vagtechniek.nl
Bijlagen
3B0947105C Y20.jpg
3B0947105C Y20.jpg (37.08 KiB) 5611 keer bekeken

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Inge » vr 24 jan 2014, 06:47

Mocht iemand deze erin gaan zetten dan ben ik heel erg benieuwd naar een HOW TO - ben niet zo handig en als dit kan op de huidige bekabeling dan wordt het voor mij ook een optie. Dus zou fijn zijn :D als iemand die wil maken als de verlichting veranderd wordt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Psycho_Mantis » vr 24 jan 2014, 08:36

Je kan ook de W8 installeren zonder de rode schakeldraad aan te sluiten.
Uiterraad werkt de rode verlichting dan niet.

Ik ben overigens ook iemand die onervaren is met dingen veranderen aan de auto, maar de W8 verlichting installeren is echt super makkelijk.

@inge
Als je weet hoe de aansluiting eruit ziet van deze verlichting dan zou ik je misschien wel kunnen vertellen of het past of niet ;)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door RobertJ » vr 24 jan 2014, 08:57

Inge schreef:Mocht iemand deze erin gaan zetten dan ben ik heel erg benieuwd naar een HOW TO - ben niet zo handig en als dit kan op de huidige bekabeling dan wordt het voor mij ook een optie. Dus zou fijn zijn :D als iemand die wil maken als de verlichting veranderd wordt.
Nou inge, dat solderen van die sfeerverlichtingdraad is misschien niet zo ideaal(maar dat is zelf heel goed te overkomen), maar dat lampje zonder sfeerverlichting moet echt een inspanning vergelijkbaar zijn met het wisselen van een cd in de cdspeler :)
Ik zou dit zelfs mijn broer laten doen, dat euh, zegt wel iets :D

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Inge » vr 24 jan 2014, 09:36

Klinkt als een vagtechniek "gevalletje" voor mij als ik er ind e toekomst weer eens moet zijn.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Albion
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 okt 2013, 16:12

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Albion » vr 24 jan 2014, 12:22

@VagTechniek

kijk, dat is wat we zochten, zoals @Bhuddymahn ook zei zou dit dus gewoon plug-and-play moeten zijn. Ik zie echter wel dat die jullie aanbieden met een roostertje is voor een microfoon, interessant als je deze wilt inbouwen, maar volgens mij zou je hem ook moeten kunnen krijgen zonder.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Groovejunk » vr 24 jan 2014, 15:01

Inge schreef:Klinkt als een vagtechniek "gevalletje" voor mij als ik er ind e toekomst weer eens moet zijn.
er zullen toch ook wel vriendelijke forummers zijn die ff willen helpen? Zo'n W8 verlichting erinfrommelen is echt een 15 minuten werk (als het draadje over je hemel wil meewerken. :lol: )

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Vagtechniek » za 25 jan 2014, 08:36

Albion schreef:@VagTechniek

kijk, dat is wat we zochten, zoals @Bhuddymahn ook zei zou dit dus gewoon plug-and-play moeten zijn. Ik zie echter wel dat die jullie aanbieden met een roostertje is voor een microfoon, interessant als je deze wilt inbouwen, maar volgens mij zou je hem ook moeten kunnen krijgen zonder.
Volgens mij zijn ze er alleen met roostertje. Hier zit geen microfoon in als je m zo besteld, maar een rubbertje.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Inge » za 25 jan 2014, 12:34

@grooveup - dat zou inderdaad mega tof zijn als iemand dat zou willen doen. Ik woon in Utrecht dus als iemand (in de omgeving) denkt dat kan ik en ik heb tijd..... dan zou ik dat super vinden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door GuidoUp » za 25 jan 2014, 13:23

21 t/m 23 feb in Utrecht met een s3 lkkr weekend weg en verblijven in het Houtem hotel :p
Kan je op de terugweg alvast bij vagtechniek afzetten :p


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door DonkUp » za 25 jan 2014, 13:27

Inge schreef:@grooveup - dat zou inderdaad mega tof zijn als iemand dat zou willen doen. Ik woon in Utrecht dus als iemand (in de omgeving) denkt dat kan ik en ik heb tijd..... dan zou ik dat super vinden.
Misschien een idee voor een extra hoofdstuk in de Marktplaats... Helpende handen gezocht/aangeboden ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Groovejunk » zo 26 jan 2014, 09:05

Inge schreef:@grooveup - dat zou inderdaad mega tof zijn als iemand dat zou willen doen. Ik woon in Utrecht dus als iemand (in de omgeving) denkt dat kan ik en ik heb tijd..... dan zou ik dat super vinden.
Ik denk dat je mij bedoeld ipv grooveup, maar je bent altijd welkom hoor. Espresso staat klaar. ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Inge » zo 26 jan 2014, 09:17

Oeps foutje - sorry voor de naamsverwarring.

Espresso altijd lekker.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Up!orange
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 09:09

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door Up!orange » zo 26 jan 2014, 11:31

Bij een panorama kanteldakraam zit dat standaard erbij.

Ik heb de auto nog niet maar op deze foto links nog net tezien

Jack
Bijlagen
6973447_15.jpg
6973447_15.jpg (35.92 KiB) 5305 keer bekeken
VW Up! TSI

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Alternatief W8 interieur verlichting?

Bericht door RobertJ » zo 26 jan 2014, 12:05

Up!orange schreef:Bij een panorama kanteldakraam zit dat standaard erbij.

Ik heb de auto nog niet maar op deze foto links nog net tezien

Jack
JA, maar dat dak zit er niet standaard bij :mrgreen:

Plaats reactie