Miltek uitlaatsysteem geplaatst.
Geplaatst: zo 07 nov 2021, 10:01
Na dat ik hem al 4 weken had liggen toch maar eens het Miltek uitlaatsysteem geplaatst.
Helaas geen foto's de telefoon heeft ze blijkbaar niet opgelsagen?? Grrhhh..
Het is de SSXVW547 large bore downpipe zonder cat en de SSXVW432 catback systeem geworden. resonated dus met demper..
Uitlaat was geen probleem, recipro zaag erin en in 3 stukken er onder uit, de kat was een ander verhaal!
De onderste en bovenste lambda afgekoppeld boven de turbo kabels van het schutbord los gemaakt en de onderste sensor er uit gehaald.
Bovenste sensor was zo moeilijk te bereiken dat ik die heb laten zitten, nu de beugel los 2xM8 moer stelt niet veel voor.
Ik kwam er achter dat een kat wel heeel erg lang warm blijft wel een half uur voordat hij handwarm is en eronder weg kon....
Efin na een half uur in alle bochten geprobeerd de kat te verwijderen,(moet tussen het subframe door) ik kreeg het echter niet voor elkaar, en ik besloot om ook het flex gedeelte tot aan de kat er af te zagen waardoor ik hopelijk iets meer ruimte kreeg.
Dit werkte bijzonder goed en de kat past langs de bodemplaat en het subframe!
De bovenste lambda er nu ook uit gehaald en overgezet.
Miltek heeft het slim gedaan, precies in het midden van de downpipe hebben ze een flens gemaakt met 3 bouten waardoor het een stuk makkelijker monteren is!
Alles eerst handvast gezet, en uitgelijnd, als eertse de klemring aand de turbo vastgezet(deze zit "koud"op elkaar zonder pakking) en kan worden vastgezet met een inbus sleutel, hierna de 2 m8 moeren er weer op, 1 valt net achter de downpipe is dus iets moeilijker te bereiken, maar gaat op zich goed.
Hierna zonder problemen de rest van de klemmen aangedraaid.
Totaal ben ik er 2 uur mee bezig geweest.
Auto van de brug en starten maar!
Ik kan niet zeggen dat ik echt blij was/ben met het geluid, eigenlijk best een hoop geluid, en dit moet goedgekeurd zijn?? Mmmhh...
Kan zijn dat hij nog wat stiller word na x kilometers maar vind hem behoorlijk luid, eerst even netjes warm rijden en dan maar eens kijken wat hij doet.
Bij 3000 rpm is hij best hoorbaar(luid!), en af toe heb je dan ook nog een kleine backfire (bang) als je dan over schakelt.
Qua koppel is het een heel stuk beter, hij komt veel makkelijker van zijn plek onder in toeren, das dus best wel een verbetering!
Binnenkort op de bank voor een maatwerktuning kijken wat hij dan doet.
Wordt vervolgd.....
Helaas geen foto's de telefoon heeft ze blijkbaar niet opgelsagen?? Grrhhh..
Het is de SSXVW547 large bore downpipe zonder cat en de SSXVW432 catback systeem geworden. resonated dus met demper..
Uitlaat was geen probleem, recipro zaag erin en in 3 stukken er onder uit, de kat was een ander verhaal!
De onderste en bovenste lambda afgekoppeld boven de turbo kabels van het schutbord los gemaakt en de onderste sensor er uit gehaald.
Bovenste sensor was zo moeilijk te bereiken dat ik die heb laten zitten, nu de beugel los 2xM8 moer stelt niet veel voor.
Ik kwam er achter dat een kat wel heeel erg lang warm blijft wel een half uur voordat hij handwarm is en eronder weg kon....
Efin na een half uur in alle bochten geprobeerd de kat te verwijderen,(moet tussen het subframe door) ik kreeg het echter niet voor elkaar, en ik besloot om ook het flex gedeelte tot aan de kat er af te zagen waardoor ik hopelijk iets meer ruimte kreeg.
Dit werkte bijzonder goed en de kat past langs de bodemplaat en het subframe!
De bovenste lambda er nu ook uit gehaald en overgezet.
Miltek heeft het slim gedaan, precies in het midden van de downpipe hebben ze een flens gemaakt met 3 bouten waardoor het een stuk makkelijker monteren is!
Alles eerst handvast gezet, en uitgelijnd, als eertse de klemring aand de turbo vastgezet(deze zit "koud"op elkaar zonder pakking) en kan worden vastgezet met een inbus sleutel, hierna de 2 m8 moeren er weer op, 1 valt net achter de downpipe is dus iets moeilijker te bereiken, maar gaat op zich goed.
Hierna zonder problemen de rest van de klemmen aangedraaid.
Totaal ben ik er 2 uur mee bezig geweest.
Auto van de brug en starten maar!
Ik kan niet zeggen dat ik echt blij was/ben met het geluid, eigenlijk best een hoop geluid, en dit moet goedgekeurd zijn?? Mmmhh...
Kan zijn dat hij nog wat stiller word na x kilometers maar vind hem behoorlijk luid, eerst even netjes warm rijden en dan maar eens kijken wat hij doet.
Bij 3000 rpm is hij best hoorbaar(luid!), en af toe heb je dan ook nog een kleine backfire (bang) als je dan over schakelt.
Qua koppel is het een heel stuk beter, hij komt veel makkelijker van zijn plek onder in toeren, das dus best wel een verbetering!
Binnenkort op de bank voor een maatwerktuning kijken wat hij dan doet.
Wordt vervolgd.....